2017-01-22, 11:08
Medlem
Anti-WOGs avatar
Kan inte svenska regeringen införa så att dom som är för invandringen betalar 20-25% extra i skatt och dom som är emot betalar som vanligt. Det är ju ändå minst 87% som betalar extra då, och det finns pengar över till vård och omsorg samt till drägliga pensioner.
Citera
2017-01-22, 11:16
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Kan inte svenska regeringen införa så att dom som är för invandringen betalar 20-25% extra i skatt och dom som är emot betalar som vanligt. Det är ju ändå minst 87% som betalar extra då, och det finns pengar över till vård och omsorg samt till drägliga pensioner.
Jag håller med.
Folk är kaxiga och skryter om hur de gått ur kyrkan tex, men betalar tydligen gärna för införandet av islam...
Citera
2017-01-22, 11:39
Medlem
Om man är bered att öka flyktingmottagandet i landet får man också ha en plan för konsekvenserna av vad detta innebär. Det är naivt att ha en attityd av att allt ordnar sig.
Med erfarenhet av förortens utveckling, invandrare och flyktingar kan jag säga att får man inte den hjälp man behöver när man som traumatiserad kommer till Sverige så går det som det vi ser idag, kriminalitet, droger osv.

Förstå att många av de som kommer hit har PTSD, är traumatiserade och var och en av de med dessa problem behöver flera års hjälp av vården. Både medicinsk och terapi. Varför inte ta upp en lösning på detta först om man nu vill ta in fler krigsskadade människor? Det är otroligt naivt annars, ser man inte dessa problem lever man inte i verkligheten utan vill bara spela god vänstermänniska.
Citera
2017-01-22, 12:38
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardrock
inte den hjälp man behöver när man som traumatiserad kommer till Sverige så går det som det vi ser idag, kriminalitet, droger osv.
Först och främst, de flesta som kommer är inte flyktingar alls, utan surfar på flyktingvågen.
För det andra så många som kommer är från länder där knarket odlas och de halkar inte in i droger och kriminalitet på ett bananskal när de kommer hit - de är redan knarkare!

Sluta läs snyfthistorier om hur synd det är om dem. De har boende, mat och annat här. Det är flyktingar som är kvar i deras hemländer som det är synd om!
Citera
2017-01-23, 01:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
Jag tycker att vi sviker resten av deras befolkning då vi tar emot några få och struntar i dem som är kvar i skiten.
Är det inte bättre att hjälpa ALLA på plats.
Rehabiliteras? Vad menar du.
Vad gör du menar du? Allt du kan?
Säga att du tycker att de ska få vara här är det att göra allt du kan?
Vad gör du mer?
Senast redigerad av goran744 2017-01-23 kl. 01:41.
Citera
2017-01-24, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker att vi sviker resten av deras befolkning då vi tar emot några få och struntar i dem som är kvar i skiten.
Är det inte bättre att hjälpa ALLA på plats.
Rehabiliteras? Vad menar du.
Vad gör du menar du? Allt du kan?
Säga att du tycker att de ska få vara här är det att göra allt du kan?
Vad gör du mer?

http://www.allehanda.se/vasternorrland/vasternorrland-svart-drabbat-av-fruktad-bakterie-tredje-storsta-okningen-i-landet

ja, då hade vi sluppit detta !

Citera
2017-01-24, 10:49
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestitest296
http://www.allehanda.se/vasternorrland/vasternorrland-svart-drabbat-av-fruktad-bakterie-tredje-storsta-okningen-i-landet

ja, då hade vi sluppit detta !

Det går bara att läsa rubriken om man inte är betalande medlem. Kopiera texten istället.
Citera
2017-01-24, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det går bara att läsa rubriken om man inte är betalande medlem. Kopiera texten istället.

Citat:

Västernorrland är ett av de län där antalet fall med den multiresistenta bakterien MRSA ökar mest i Sverige.
På två år har antalet fall nästan tredubblats från 56 till 156 fall.

– Ökningen är förväntad eftersom vi har och har haft en inströmning av människor från delar av världen där det här är vanligt. De har det ofta med sig och då upptäcks det i samband med sjukvårdskontakter och hälsoundersökningar, säger Hans Boman, smittskyddsläkare i Landstinget Västernorrland.

MRSA betyder meticillinresistenta gula stafylokocker och de är resistenta mot flera olika antibiotika, vilket kan skapa stora problem vid infektioner då det finns färre antibiotika att välja mellan för behandling.

– Det är den stora faran att det kan ställa till med komplikationer med svårbehandlade infektioner i samband med till exempel operationer. Det är därför som vi så mycket som möjligt vill hindra utbredningen av MRSA, säger Hans Boman.

Ökningen på riksnivå har de senaste fem åren legat på tvåsiffriga procentsiffror varje år och sedan 2011 har antalet MRSA-fall i Sverige mer än fördubblats. Det kan jämföras med Västernorrland som under samma period haft mer än en sexdubbling från 24 fall till 156 under förra året.

Citera
2017-01-24, 15:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Belägg?
Jag finner vissa invandrare mer civiliserade än många svenskar.

Nej inte en enda. De har levt i samhällen som inte höll. Och det beror enbart på människorna som bor där. Oförmåga på alla plan ger kaossamhällen det ger krig svält sjukdommar.

Att importera människor som är bärare av skräpkultur innebär att det börjar gå utför här också. Det finns många bevis på att Sverige går utför. Tänker inte räkna upp dem.
Citera
2017-01-24, 15:38
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestitest296
Citat:

Västernorrland är ett av de län där antalet fall med den multiresistenta bakterien MRSA ökar mest i Sverige.
På två år har antalet fall nästan tredubblats från 56 till 156 fall.

– Ökningen är förväntad eftersom vi har och har haft en inströmning av människor från delar av världen där det här är vanligt. De har det ofta med sig och då upptäcks det i samband med sjukvårdskontakter och hälsoundersökningar, säger Hans Boman, smittskyddsläkare i Landstinget Västernorrland.

MRSA betyder meticillinresistenta gula stafylokocker och de är resistenta mot flera olika antibiotika, vilket kan skapa stora problem vid infektioner då det finns färre antibiotika att välja mellan för behandling.

– Det är den stora faran att det kan ställa till med komplikationer med svårbehandlade infektioner i samband med till exempel operationer. Det är därför som vi så mycket som möjligt vill hindra utbredningen av MRSA, säger Hans Boman.

Ökningen på riksnivå har de senaste fem åren legat på tvåsiffriga procentsiffror varje år och sedan 2011 har antalet MRSA-fall i Sverige mer än fördubblats. Det kan jämföras med Västernorrland som under samma period haft mer än en sexdubbling från 24 fall till 156 under förra året.

MRSA kommer att leda till att många dör och på sätt och vis är det bra att det finns något som håller tillbaks befolkningsexpolotionen. Håll er borta från alla invandrade smittkällor. Snart är penicillinet verkningslöst.
Citera
2017-01-26, 04:07
Bannlyst
Fast om man minskar på flyktingarna får ju rimligtvis fler plats? Det enda som behövs är någon form av krympmaskin så kan man göra en uppföljare på Honey, I Shrunk the Kids på arabiska.

Citat:
Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen?

Att allehanda bedragare och terrorceller utnyttjar den. Spridandet och normaliseringen av en våldsideologi som förespråkar pedofili och djurplågeri etc.

Citat:
Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket.

Jätterelevant. Definiera "positivt tankesätt" och berätta gärna mer om hur det hjälper dem att bidra till världen.

Citat:
Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)?

Absolut...i närområdet (där "missgynnaren" också kan hängas).

Citat:
Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc.

Håller fullständigt med. Flyktingar är det synd om. Ekonomiska asylanter som kommer till Sverige för att reparera tänderna not so much.

Citat:
Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Då bör du kanske fundera på att mörda vänster- och miljöpartister först och främst? I längden räddar du fler.

Citat:
Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden.

Varför? Låter ganska cyniskt. Vore det inte bättre om världen slapp flyktingkriser?

Citat:
Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder.

Och möjligtvis värre. Miljö formar folk.

Tror inte jag förstår den här tråden(?).
Senast redigerad av wazzobazzo 2017-01-26 kl. 04:10.
Citera
2017-01-26, 06:57
Medlem
berrateddys avatar
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
Så dumma naiva frågor .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in