2017-03-19, 22:10
Medlem
mjohan84s avatar
bevakning på bianca dygnet runt uteblev tydligen
samt att björn vaknade så snabbt , dessa saker var de mest motsägelsefulla
Citera
2017-03-19, 22:17
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
iallafall tur ingen jäkla cliffhanger.. rätt starkt av björn ändå att gå från sängliggande till skjuta ner alla.

Det är allt lite Chuck Norris över honom...
Eloge till att det INTE slutade som jag trodde:

Nu är det både avslutat och öppet för en 2:a säsong. Vad tror ni?
Citera
2017-03-19, 22:26
Medlem
Att Christians huvud måste ha en träffyta på säg 10-15% när han sprang var naturligtvis inga bekymmer att ens överväga.

Citera
2017-03-19, 22:43
Medlem
kravels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har fått se sista avsnittet.

Avslöjar inget viktigt, men...

Känns som att vi inte har sett samma avsnitt...
Citera
2017-03-19, 22:51
Medlem
Förstår inte varför alla tyckte att allt "var så billig" osv osv.

Självklart var det en aning B att Björn gick från sängliggande till att helt plötsligt kunna skjuta. Dock låg han ju knappast i koma som någon försöker förklara.
Han var skadad, absolut, men inte så illa som vi försöker honom att vara.

Att Hanna skulle leda Mimicas till Christian var väl ganska självklart då hon garanterat visste om pucken långt innan hon tog bort den osv. Det jag dock blev förvånad över var dock att jag faktiskt någonstans trodde att de skulle spränga Mimicas i luften vilket i sin tur antagligen hade varit ännu mer sjukt då man undrat vart fan de hade fått tag i sprängdegen i ett sådant läge.

Jag tyckte det var ett ganska bra slut. Om det nu bli en ny säsong så har jag en känsla att Mimicas (Johan Falk-kvinnan) har på något sätt fixat en gps eller liknande på Blankas resväska och att man då kommer få se den jakten också.

Sen som man misstänkte så var det ju Magnus. En person som jag tidigt var inne på och även skrev i tråden - skönt att man kan ha rätt om något

Men som sagt, jag tyckte serien fick ett bra slut och tror ganska hårt på en ny säsong vilket jag verkligen hoppas att det blir.
Enda jobbiga som jag tyckte var att de dödade Tina - hade känts klart bättre om hon överlevt smällen hon med.
Citera
2017-03-19, 22:54
Medlem
Uncle Dukes avatar
Helt okej serie, även om jag i början störde mig rejält på Hanna som golade ner sin son gång på gång. Manuset hade vissa brister, men det vägdes upp av skådespelarinsatserna.

Björn var ju coolast, jag skrattade till lite när han dök upp i slutet som värsta terminatorn
Varför dödade Davor Stefan när han visste att det inte var han som var infiltratören? Visst kan jag tänka mig att det fanns en bra anledning, Stefan var ju allmänt värdelös och sliskig, men det borde ändå ha förklarats.
Citera
2017-03-19, 22:59
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Varför dödade Davor Stefan när han visste att det inte var han som var infiltratören? Visst kan jag tänka mig att det fanns en bra anledning, Stefan var ju allmänt värdelös och sliskig, men det borde ändå ha förklarats.

Stefan var 'expendable', och Davor såg nog honom som en onödig säkerhetsrisk när han började hålla på med sina uppgjorda matcher. Dessutom gav det hela Mimicas en hållhake på Christian - Davor tog väl hand om pistolen med Christians fingeravtryck på efteråt?
Senast redigerad av AndersM79 2017-03-19 kl. 23:03.
Citera
2017-03-19, 23:01
Medlem
GSE_s avatar
Säsong 2 kommer ju vara följande om den görs;

1. Morsan tar över Mimicas och vill hämnas
2. Man följer Hannas egna lilla utredning för att hitta läckan.
3. Christian och Blanca tvingas komma tillbaka till Sverige av nån anledning.
Citera
2017-03-19, 23:04
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
ha ha...vet inte om man ska skratta eller gråta...så jävla billigt manus och regi att man undrar om pengarna tog slut efter näst sista avsnittet.

jordskott - kom tillbaka! allt är förlåtet.

håller med

en film som verkar göra anspråk på stringens missar det mesta

kan det vara så att nån vikarie ryckt in - som inte sett dom tidigare avsnitten och velat fixa ihop något, men egentligen inte fattat vad hen skulle få ihop??

Fattar inte hur man tänkt - OM man tänkt.

Jordskott kom tillbaka:
Citera
2017-03-19, 23:04
Medlem
Soterns avatar
Visst hade serien sina logiska brister, men överlag var den spännande och jag ser i alla fall fram emot en fortsättning.
Citera
2017-03-19, 23:15
Medlem
Tyckte den var både spännande och ofta svårförutsägbar. För att vara svenska höll skådespelarna en hög nivå. Precis som en bra serie ska vara. Sen att svårförutsägbarheten ibland berodde på logiska omöjligheter kan jag leva med.
Citera
2017-03-19, 23:15
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Jag tyckte det verkade som att Davor visste att Magnus skulle utses till chef när de satt där i bilen, då är ju självaste sheriffen också inblandad. I så fall öppnar det upp för en ny säsong där Hanna letar efter läckan men sätts på det ena villospåret efter det andra samtidigt som polisledningen samarbetar med den undre världen där det som återstår av Mimicas kanske bara är en liten bricka i spelet. Hanna pressas att berätta var Christian och Blanka håller hus och jakten börjar i Centralamerika. Fan trot men vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in