Citat:
Ursprungligen postat av
Wounderingtwo
Nja, efter detta avsnitt är jag tämligen säker på att Davor vet att Christian är källan. Han vill att Christian ska informera polisen om de saker han berättar för honom. När Johvan ska hämta flaskan från garaget så låter han Christian göra det sedan vänder han sig om med en konstig blick. Om allt var i sin ordning borde Davor i stället ha undrat varför Christian var så angelägen att ta sig in i garaget.
Samma sak när han går upp i sovrummet för att se om han mår bättre. Då ger han Christian information sedan säger han "Mamma ska öppna presenter, orkar du vara med?". "Ja, jag kommer snart" svarar Christian och Davor går ut ur rummet.
Han ger honom hela tiden information. "om 45 minuter händer det" etc etc.
Jag tror inte att u-båten kommer att komma till båthuset. Allt är iscensatt för att de sedan ska kunna använda polisen på något sätt. Det var av samma anledning som Stefan var tvungen att dö. Davor såg till att Christian var den som sköt.
Håller helt och hållet med.
Min känsla till att börja med är självklart att Majmun/Zvonomir/Davor visste att Christian satt en puck och därför helt enkelt körde av med motorcykeln självmant för att i det läget stjäla en bil.
Majmun kommer garanterat att sitta i båthuset och fika eller skruva med något ganska enkelt varpå Davor/Zvonomir kommer ge Christian vad de tycker att han förtjänar då polisen trots allt slagit till mot fel ställe.
Däremot läckan är jag ganska "säker" på att jag vet vem det är. I avsnitt sex alt sju när läckan sätter sig i samma bil som Davor tycker jag att man ser ganska tydligt på personens hår/lugg att det är killen som även var med i jordskott. Så jag sätter mina pengar på honom.