2017-03-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Ja, jag kände detsamma.

Men det är ju så jäkla frustrerande att alla leder parallella utredningar och misstänker varandra

ja det är vääääldigt trovärdigt, liknar mer fars än krim
Citera
2017-03-12, 22:16
Medlem
Jag tror helt klart att under nästa avsnitt är knarket redan inne i Sverige när tillslaget utförs. Sen intressant teori om Davor verkligen vet Chippens inblandning eller om de andra kör ett spel. Känns lite för bra att döda Stefan för att fullfölja operationen.

Jag tror ju garanterat på säsong 2. Det måste finnas en kryphål i slutet.
Citera
2017-03-12, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpontus
Jag tror helt klart att under nästa avsnitt är knarket redan inne i Sverige när tillslaget utförs. Sen intressant teori om Davor verkligen vet Chippens inblandning eller om de andra kör ett spel. Känns lite för bra att döda Stefan för att fullfölja operationen.

Jag tror ju garanterat på säsong 2. Det måste finnas en kryphål i slutet.

Hoppas! Har dom sagt något om en andra säsong?
Citera
2017-03-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Hoppas! Har dom sagt något om en andra säsong?

Jag tror inte SVT satsar så mkt på något som endast ska vara en säsong. Lite önsketänkande men enligt mig är detta klart över snittet av alla krimserier.

Teorin om att Davor inte vet är ju klart fel. Hans dator pulver
Citera
2017-03-12, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpontus
Jag tror inte SVT satsar så mkt på något som endast ska vara en säsong. Lite önsketänkande men enligt mig är detta klart över snittet av alla krimserier.

Teorin om att Davor inte vet är ju klart fel. Hans dator pulver

Ja men de kanske vill göra en säsong 2 nu när dom märker hur poppis den här serien blev!
Citera
2017-03-12, 22:29
Medlem
Sen kan man fråga sig hur troligt det är att Davor skulle ha filmer på genomförda mord liggandes på sin personliga dator, endast skyddade med ett lösenord som är detsamma som sin idols efternamn. Ja, det är en serie, men va fan...
Citera
2017-03-12, 22:35
Medlem
Wounderingtwos avatar
Nja, efter detta avsnitt är jag tämligen säker på att Davor vet att Christian är källan. Han vill att Christian ska informera polisen om de saker han berättar för honom. När Johvan ska hämta flaskan från garaget så låter han Christian göra det sedan vänder han sig om med en konstig blick. Om allt var i sin ordning borde Davor i stället ha undrat varför Christian var så angelägen att ta sig in i garaget.

Samma sak när han går upp i sovrummet för att se om han mår bättre. Då ger han Christian information sedan säger han "Mamma ska öppna presenter, orkar du vara med?". "Ja, jag kommer snart" svarar Christian och Davor går ut ur rummet.

Han ger honom hela tiden information. "om 45 minuter händer det" etc etc.

Jag tror inte att u-båten kommer att komma till båthuset. Allt är iscensatt för att de sedan ska kunna använda polisen på något sätt. Det var av samma anledning som Stefan var tvungen att dö. Davor såg till att Christian var den som sköt.
Citera
2017-03-12, 22:41
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Nja, efter detta avsnitt är jag tämligen säker på att Davor vet att Christian är källan. Han vill att Christian ska informera polisen om de saker han berättar för honom. När Johvan ska hämta flaskan från garaget så låter han Christian göra det sedan vänder han sig om med en konstig blick. Om allt var i sin ordning borde Davor i stället ha undrat varför Christian var så angelägen att ta sig in i garaget.

Samma sak när han går upp i sovrummet för att se om han mår bättre. Då ger han Christian information sedan säger han "Mamma ska öppna presenter, orkar du vara med?". "Ja, jag kommer snart" svarar Christian och Davor går ut ur rummet.

Jag tror inte att u-båten kommer att komma till båthuset. Allt är iscensatt för att de sedan ska kunna använda polisen på något sätt. Det var av samma anledning som Stefan var tvungen att dö. Davor såg till att Christian var den som sköt.

Ungefär samma teori som jag har klurat ihop. Davor matar Christian med lite väl mycket information för att vara en vanlig konversation mellan gangsterboss och hantlangare.
Det blir en cliffhanger i sista avsnittet och en säsong 2.
Senast redigerad av AndersM79 2017-03-12 kl. 22:45.
Citera
2017-03-12, 22:46
Medlem
Citat:

Håller helt och hållet med.
Min känsla till att börja med är självklart att Majmun/Zvonomir/Davor visste att Christian satt en puck och därför helt enkelt körde av med motorcykeln självmant för att i det läget stjäla en bil.
Majmun kommer garanterat att sitta i båthuset och fika eller skruva med något ganska enkelt varpå Davor/Zvonomir kommer ge Christian vad de tycker att han förtjänar då polisen trots allt slagit till mot fel ställe.

Däremot läckan är jag ganska "säker" på att jag vet vem det är. I avsnitt sex alt sju när läckan sätter sig i samma bil som Davor tycker jag att man ser ganska tydligt på personens hår/lugg att det är killen som även var med i jordskott. Så jag sätter mina pengar på honom.
Citera
2017-03-12, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Min känsla till att börja med är självklart att Majmun/Zvonomir/Davor visste att Christian satt en puck och därför helt enkelt körde av med motorcykeln självmant för att i det läget stjäla en bil.
Majmun kommer garanterat att sitta i båthuset och fika eller skruva med något ganska enkelt varpå Davor/Zvonomir kommer ge Christian vad de tycker att han förtjänar då polisen trots allt slagit till mot fel ställe.

Däremot läckan är jag ganska "säker" på att jag vet vem det är. I avsnitt sex alt sju när läckan sätter sig i samma bil som Davor tycker jag att man ser ganska tydligt på personens hår/lugg att det är killen som även var med i jordskott. Så jag sätter mina pengar på honom.

Jag tror inte Kristian kommer dö dock, morsan hans räddar honom.
Citera
2017-03-12, 22:51
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Ungefär samma teori som jag fått: Han matar Christian med lite väl mycket information
Det blir en cliffhanger i sista avsnittet och en säsong 2.

Ja, lite väl. Med tanke på all planering som skett inför operation Kraijna verkar det orimligt att tro att han skulle låta Christian vara med efter hans alla panikattacker.

Nu trippar jag och det är inget jag egentligen tror på men om vi ska ta det ännu längre. Skulle det till och med kunna vara så att Davor och hans familj arbetar tillsammans med polischefen och/eller annan militärstyrka/säkerhetspolis för att sätta dit (komma år de ryssar som i avsnitt 8 beskrivs vara extremt svåra att sätta dit? Minns inte namn på dessa herrar men en av dem bar glasögon.

I så fall skulle Christian vara användbar för att leda polisen ut på villovägar. Men ja, det avslutet vore extremt tråkigt.
Citera
2017-03-12, 22:55
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6

Du tänker på Richard Forsgren som spelar Magnus? Jag har misstänkt honom också men å andra sidan har jag misstänkt alla vilket såklart är meningen att man ska.

Jag tror inte de kommer skada Christian alls däremot, jag tror inte de behöver det. De kommer att använda honom. Det var trots allt han som mördade Stefan vilket även gör att de kommer att kunna använda hans mamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in