2019-10-13, 15:37
Medlem
Kort sammanfattning.
En väderbiten polis vid namn Lasse Viking beställer in en flaska Bourgogne för 12 000 kronor på en restaurang som mer ser ut som en kvarterssylta. Här förstår man att det är stora pengar i omlopp!
Man vet ju nu alltså vem "läckan" i polisen till den kroatiska maffian är, men nu har läckan sålts till en grupp som kallas för "Kretsen" och består av poliser som tjänar pengar på att stjäla narkotika från kriminella.

"Kretsen" är jättestor och finns i hela Sverige. Men Marie Richardsson och den om möjligt ännu mer väderbitne och bistre Magnus Krepper(för att inte tala om den märkligt castade polischefen Jacob Eriksson) vill ha NAMN! Varför det är intressant för tittaren(som ju inte har några "namn" att relatera till) kan man verkligen undra. Mest sensationellt så här långt är att "Kretsen" inofficielllt är sanktionerat av försvarsministern som spelas av Samuel Fröler.(nej, det här behöver ingen "spoiler", det är med i första avsnittet och tydligen en del av att "sätta" storyn)

Annars verkar det även i denna säsong vara mycket bilåkande i tunnlar med närbilder på Magnus Krepper och Marie Richardsson. En och annan plastpåse kommer antagligen att byta ägare på mindre chict torg i Söderort även denna säsongen.
I övrigt är det en jättejätte-allvarlig serie. Ingen deltagare ler, förutom hon polskan som spelar kroatiska maffians överhuvud fast då är det för att hon ska se "lömsk" ut.

Alltså. Krepper och Richardsson vill ha namn på de som är med i "Kretsen", Richardsson är hela tiden över gränsen men kommer enligt henne själv fortsätta vara det tills sonen "Christian"(Adam Pålsson) är säker.
Och så är det alltså denna "läcka" som vill veta vilken liga han har blivit såld till.

Jag kommer självklart fortsätta titta, men då för att lyckas identifiera så många blåsiga industriområden i Stockholmsområdet som möjligt(det är dit kriminella åker för att prata med varandra, vet man ju)
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-10-13 kl. 15:44.
Citera
2019-10-13, 17:56
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Ikväll kl 22:15 sänds säsong 2

Vet inte vilken tidszon du lever i men enligt SVT så är det 21.00 i SVT1 det händer.
Citera
2019-10-13, 17:59
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeltattaren
Vet inte vilken tidszon du lever i men enligt SVT så är det 21.00 i SVT1 det händer.

Umeå, men antar den är lika som resten av Sweden
Blev aningen exalterad när jag skummade igenom tv.nu och såg den av en slump på SVT24:s tablå.
Men visst, Rätt SKA vara Rätt!

21:00 ikväll söndag på SVT1
Citera
2019-10-13, 19:30
Medlem
Båda har rätt. På text-tv stod det först 22.15 sen 21.00
Citera
2019-10-13, 20:45
Medlem
Kukdukens avatar
Än så länge är det bättre än säsong ett. Bättre story och serien är faktiskt mer sevärd utan klantige Christian, som avslöjar sig likt en skalad apelsin. Haha, men han kommer ju in snart igen, buhu.
Senast redigerad av Kukduken 2019-10-13 kl. 21:00.
Citera
2019-10-13, 20:53
Medlem
Kukdukens avatar
Och ja, Antti Reini, en av de bästa på att spela osympatisk, med sitt härdade gangster-utseende och sin läbbiga finska som han alltid väser fram hot genom - sitter jag bara och väntar på att han ska kuka ur och bete sig som den evige teve-psykopat han är. Jag intar automatiskt en position som att sitta på en nåldyna när jag ser honom medverka i en produktion, han kan balla ur när som helst i tortyr och död!
Citera
2019-10-13, 21:51
Medlem
Troians avatar
En av de bättre svenska thrillerserierna på senare år. Men tycker inte att säsong 2 börjat riktigt lika bra som säsong 1. Händer lite för mycket tycker jag. Första avsnittet känns som typ avsnitt åtta på säsongen. Serien skulle inte förlorat på stämningen mer suggestivt hade byggts upp.
Citera
2019-10-14, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En av de bättre svenska thrillerserierna på senare år. Men tycker inte att säsong 2 börjat riktigt lika bra som säsong 1. Händer lite för mycket tycker jag. Första avsnittet känns som typ avsnitt åtta på säsongen. Serien skulle inte förlorat på stämningen mer suggestivt hade byggts upp.

Jag begriper verkligen inte att serien fått ett så ”fint mottagande”. Jag kollar på det för att det är en så kittlande kalkonkänsla nästan konstant. Håller med dig om att första avsnittet kändes som avsnitt åtta. Det är ju typ så hela tiden.
Citera
2019-10-14, 08:12
Medlem
Kukdukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Sedan känns serien ganska otidsenlig. Alltså "mc-krig" och "juggemaffia". 1994 ringde. Med andra ord än så länge svensk genomsnittsstandard. Vilket är kasst.

Ja, detta håller jag med om, det känns som om allt sker väldigt "längesen".

Jag tror inte att man vågar göra det i nutidsmiljö om kriminella, för mycket afrikaner och araber som skulle behöva utgöra den kriminella basen och med en exploderande och ologisk våldsanvändning, det är inte SVT bekväma med, det ska ju inte vara representativt på riktigt utan sådär lolligt som SVT vill att verkligheten ska vara. Därför drar man till med en lite långsökt koppling till en gudfader-familj från Balkan och MC-gäng. MC-gäng, som man har en fetisch för i mer politiskt korrekta kretsar, då man är övertygad om att det är ett stort samhällsproblem och en storspelare på den gängkriminella banan. Dock består ju MC-gängen i dag nästan enbart av invandrare.
Citera
2019-10-14, 09:29
Medlem
kostymnisses avatar
Första avsnittet på säsongen var ingen höjdare, även om jag hänger med i turerna var det lite för rörigt.
Det blir ju att man fortsätter titta iaf några avsnitt till men det får allt höja sig om jag ska tycka att det är värt att offra en timme på...
Citera
2019-10-14, 10:46
Medlem
Säsong 2 börjar bra. Korrupta poliser funkar alltid som bra story.

Kul att se finländaren Antti Reini spela bad cop. Den mannen har numera 28 års karriär bakom sig i svenska filmer och tv-serier. Det började 1991 när han spelade Juha Valjakalla i filmen om Åmselemorden.
Citera
2019-10-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Den skalliga kroaten var ju skum så det räcker och blir över. Han måste vara skum IRL också, tycker man. Annars grymt bra skådespeleri av honom.

Även han som spelade ryske ambassadören i Dips om du sett den serien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in