2017-03-01, 00:46
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
´

Den gamle juggebossen är faktist väldigt lik din avatar. Mr Burns upp i dagen.

Hahaha!
Citera
2017-03-01, 00:50
Medlem
keckoishs avatar
Tycker inte det ingår i Chippens karaktär att kunna ha skjutit Stefan. Måste ha varit en skottsäker väst där som han smög åt honom på vägen ut till bilen.
Citera
2017-03-01, 00:52
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Hahaha!

Du har verkligen rätt. Fick mig att skratta gott av någon anledning...
Citera
2017-03-01, 08:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Tycker inte det ingår i Chippens karaktär att kunna ha skjutit Stefan. Måste ha varit en skottsäker väst där som han smög åt honom på vägen ut till bilen.
Jo. Jag har också svårt att tro att han verkligen sköt honom.
Citera
2017-03-01, 15:05
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag fick nyss det här tipset av en polare, och dra åt helvete vilken serie!!!
Nu jag har iofs bara sett 2 avsnitt, men måste säga att det är betydligt bättre än jag förväntade mig.
Skulle nästan vilja säga att den här på gränsen till snäppet bättre än Johan Falk, vilket jag trodde skulle vara omöjligt
Skönt att veta att jag har 5 avsnitt kvar.

Tyckte likadant när jag sätt de två första men nu tycker jag inte likadant.
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
´

Den gamle juggebossen är faktist väldigt lik din avatar. Mr Burns upp i dagen.

Citat:
Du har verkligen rätt. Fick mig att skratta gott av någon anledning...

Fick också ett väldigt gott skratt utav detta för det stämmer verkligen!
Citera
2017-03-01, 18:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Tur jag var ledig idag och fick se alla 7 avsnitt
Jag håller med min kollega ovanför mig Mr.Mackz lite i resonemanget, det började riktigt bra, men vacklade lite på slutet.

Det jag tycker mest om i serien är det här "att vi inte får veta vem som är..."

Läckan som Polisen har...vem är det?
Har vi några teorier..?

Jag tror att det kan vara Svens assistent, då det så många gånger i film och serier är att den man minst tror att det är, den är det oftast.
Citera
2017-03-01, 21:23
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Och vill man ta reda på vem Hanna är, varför inte bara prata med den källa man har på org. brott, där Hanna har jobbat i ex antal år.

Hur skulle man göra det? Eftersom Hanna nu var ett påhittat namn. Så snackar man med sin källa och säger "Har ni en Hanna Svensson hos er" så hade svaret blivit nej? För inte hade Stefan tagit en bild på henne?
Citera
2017-03-01, 21:30
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jo. Jag har också svårt att tro att han verkligen sköt honom.

Lär väl vara som de oftast är i denna typen utav serier att Christian sköt i sidan och Stefan låtsas död. Det hade dock varit patetiskt jävla dåligt, men det är väl så det lär vara.

Det enda jag funderar är på om det blir som så att polisen kommer hinna dit? Att de triangulerade Christians telefon och skickade dit en polisbil... och då tänker jag typ att Christian sköt i marken, skriker något åt Stefan bah "SÄG SANNINGEN" och då kommer det en polisbil och alla får tagga ner.

Eller något.
Citera
2017-03-01, 21:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hur skulle man göra det? Eftersom Hanna nu var ett påhittat namn. Så snackar man med sin källa och säger "Har ni en Hanna Svensson hos er" så hade svaret blivit nej? För inte hade Stefan tagit en bild på henne?

Hanna är hennes riktiga namn. Hennes falska var något annat på H. Helen? I vilket fall; hur svårt hade det varit att ta reda på att hon var polis, vare sig med eller utan infiltratör.
Citera
2017-03-01, 21:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Lär väl vara som de oftast är i denna typen utav serier att Christian sköt i sidan och Stefan låtsas död. Det hade dock varit patetiskt jävla dåligt, men det är väl så det lär vara.

Det enda jag funderar är på om det blir som så att polisen kommer hinna dit? Att de triangulerade Christians telefon och skickade dit en polisbil... och då tänker jag typ att Christian sköt i marken, skriker något åt Stefan bah "SÄG SANNINGEN" och då kommer det en polisbil och alla får tagga ner.

Eller något.
Det låter mer "troligt", ja. För om han låtsas vara död och resten av gänget inte kontrollerar och bara sticker iväg och lämnar honom där...då är det bara så himla dåligt. Riktigt så låg kvalité tycker jag inte att det varit överlag att det ska behöva ske.
Citera
2017-03-02, 14:23
Medlem
Pojkekorvs avatar
Tagit men en kik på detta efter en rekommendation.

Tycker den är väl en habil polisserie, med krävs dock att man tar hela serier lika seriöst som Arrmageddon, för annars är det skrattretande dåligt.

Sedan så har vi några obligatoriska fåniga SVT-klichéer.
Homofilscener. Hela homofilhistorien har ju hittills inte gett någonting, antagligen något krav för att få finansiering antar jag.
Duktig utredande kvinnlig polis.
Otrohetshistoria.
Dålig föräldrarelation.
Citera
2017-03-03, 15:46
Medlem
Jag kunde inte hålla med mer.
Och det du har tagit upp är ju ändå bara en bråkdel av alla stolligheter i serien.
Nu tittar jag mest för att se vilka tokigheter som kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in