2017-02-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Varför länka en artikel när inget av det du säger har stöd i artikeln?

Det är naturligt att detta bara gör FBI ännu mera misstänksamma mot denne Cohen, och ingenstans står det något om att administrationen ens har tänkt att fundera kring denna plan?

Att hejvilt bara kasta ur sig fraser om att Trump kommer göra si eller så utan något som helst stöd är ju lika idiotiskt vilken sida som än gör det, håller du inte med?

Skriker så mycket lobbying från dessa 4 personer på Rysslands order att man är glad när de nu är borta.

Trump borde säga åt båda sidor att fullfölja Minsk 2 sen om någon sida inte är nöjda med avtalet så får det vara.
2017-02-19, 20:52
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Japp. Det är mycket smart om man vill krossa EU. Många EU-länder har redan svårt att ha en balanserad budget.
http://www.debtclocks.eu/eu-ranking-budget-surplus-deficit-in-percent-of-gdp.html

Att uppfylla NATO-kraven blir inte så lätt heller. Det kommer därför att ge vind i seglen till andra EU:s populistiska partier. Tycker du inte det? (Jag talar nu inte om Östeuropa).

NATO-"kraven":
https://pbs.twimg.com/media/C45eXULWYAE-xOm.jpg

Trumps taktik

Jag tror inte att Trump har någon slug plan att krossa EU. Han tycker bara inte att USA ska stå för kostnaden att försvara européerna och där har han principiellt rätt. Men visst kommer kraftigt ökade försvarsanslag att bli en utmaning för de länder som ännu inte har kommit ifrån finanskrisen, t ex Frankrike och Spanien. För Sveriges del ska det inte vara något problem.

För övrigt är viljan att investera i försvaret högst just bland de populistiska partierna i EU, i alla fall i Skandinavien där de överlag är positiva till NATO (även SD får börja omvärdera denna syn med hänsyn till sin väljarkårs inställning).
2017-02-19, 22:12
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag tror inte att Trump har någon slug plan att krossa EU. Han tycker bara inte att USA ska stå för kostnaden att försvara européerna och där har han principiellt rätt. Men visst kommer kraftigt ökade försvarsanslag att bli en utmaning för de länder som ännu inte har kommit ifrån finanskrisen, t ex Frankrike och Spanien. För Sveriges del ska det inte vara något problem.
Trumps eventuella EU-ambassadör var ju ganska uppriktig...
Trump "kampanjade" for BREXIT.
Sedan är det ganska uppenbart att Trumps "deal-making" kommer att gynnas av ett splittrad EU?
Citat:
För övrigt är viljan att investera i försvaret högst just bland de populistiska partierna i EU, i alla fall i Skandinavien där de överlag är positiva till NATO (även SD får börja omvärdera denna syn med hänsyn till sin väljarkårs inställning).
Ingen aning om de är positiva eller inte till NATO. Jag syftade på ekonomisk börda och vänsterextrema som oftast hatar NATO. Ökade uppgifter hör helt enkelt inte ihop med fortsatt hög invandring i flyktingvänliga "germanska" länder. I andra länder är populister (höger eller vänster) är emot NATO (Spanien, Frankrike, Portugal, Grekland).
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-19 kl. 22:25.
2017-02-19, 23:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Ganska uppseendeväckande att il duce Trump hänvisade till "vad som hände i Sverige i går kväll", i sitt tal igår inför anhängare. Det hela rörde sig tydligen om en intervju med en sk. "dokumentärfilmare" som tidigare gjort reportage om sk. "no go zons" i Sverige.

Den blåsta och totalt oupplysta Trump så tydligen detta som ett nyhetsinslag, vilket säger det mesta.

Hade jag varit amerikansk medlem i elektorskollegiet så hade jag ångrat mig grymt att en sådan jubelidiot tilläts bli president.

Hur som helst bra att vi i Europa, (dit jag givetvis räknar Ryssland), får lära oss att stå på egna ben. Det hela påminner om 30-talet då västvärlden hade att hantera fascismen och kommunismen. Nu så är vi där igen: Den här gången så är vi tvungen att hatera både "Putismen" och "Trumpismen", vilket inte är någonting annat än modern fascism anpassat till specifika nationella förhållanden. Dock råder det inte fascism ännu i USA, även fast presidenten är en modern fascist. Vi får se hur det hela avlöper i framtiden. Vi har två viktiga val framför oss i Europa: Frankrike i vår och Tyskland i höst. Resultaten i dessa val kommer att avgöra om Europa, äntligen, kan bli ett civilisationens ledstjärna och inte avskräckande exempel på tyranni eller en samling länder länder med infantil tro på USA som "demokratins och frihetens högborg", oförmögna till egen stolthet och paralyserade vad gäller geopolitik.

När folk tidigare skrivet att USA varit på dekis så har jag bara skrattat och konstaterat att USA kommer att vara en betydande makt även de kommande 100 åren. Men med il duce Trump så håller USA på att självt montera ned sin supermaktssatatus. Det som redan har skett kommer att omöjliggöra att vi, än en gång, skulle bli infantila mähän i Europa. Detta oavsett vem som blir president efter Tump, (om nu inte fascistsvinet tar makten i en statskupp).
2017-02-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ganska uppseendeväckande att il duce Trump hänvisade till "vad som hände i Sverige i går kväll", i sitt tal igår inför anhängare. Det hela rörde sig tydligen om en intervju med en sk. "dokumentärfilmare" som tidigare gjort reportage om sk. "no go zons" i Sverige.

Den blåsta och totalt oupplysta Trump så tydligen detta som ett nyhetsinslag, vilket säger det mesta.

Hade jag varit amerikansk medlem i elektorskollegiet så hade jag ångrat mig grymt att en sådan jubelidiot tilläts bli president.

Hur som helst bra att vi i Europa, (dit jag givetvis räknar Ryssland), får lära oss att stå på egna ben. Det hela påminner om 30-talet då västvärlden hade att hantera fascismen och kommunismen. Nu så är vi där igen: Den här gången så är vi tvungen att hatera både "Putismen" och "Trumpismen", vilket inte är någonting annat än modern fascism anpassat till specifika nationella förhållanden. Dock råder det inte fascism ännu i USA, även fast presidenten är en modern fascist. Vi får se hur det hela avlöper i framtiden. Vi har två viktiga val framför oss i Europa: Frankrike i vår och Tyskland i höst. Resultaten i dessa val kommer att avgöra om Europa, äntligen, kan bli ett civilisationens ledstjärna och inte avskräckande exempel på tyranni eller en samling länder länder med infantil tro på USA som "demokratins och frihetens högborg", oförmögna till egen stolthet och paralyserade vad gäller geopolitik.

När folk tidigare skrivet att USA varit på dekis så har jag bara skrattat och konstaterat att USA kommer att vara en betydande makt även de kommande 100 åren. Men med il duce Trump så håller USA på att självt montera ned sin supermaktssatatus. Det som redan har skett kommer att omöjliggöra att vi, än en gång, skulle bli infantila mähän i Europa. Detta oavsett vem som blir president efter Tump, (om nu inte fascistsvinet tar makten i en statskupp).

Ja precis. Tystande av yttrandefrihet, upplopp här och där, uppmaningar till inbördeskrig och att mörda presidenten, det liknar ju vad som hände på 30-talet i Tyskland och det är ju precis vad vänstern sysslar med i USA.

Jaha, du pratade om Trump? Förlåt men vad var din poäng nu igen?
2017-02-20, 01:00
Medlem
Citat:
Vad gäller Putins godkännande av de illegala ID-korten i Donbass, så är det ju inget som förvånar. Donetsk och Luhansk med omnejd är ju redan ryska protektorat.

Så är det. Det spelar ingen roll hur många av de pro-ryska linslusarna som vi sett genom åren gått och dött. Bednov, Mozgovoy, Pavlov (Motorola), Tolstykh (Givi) m fl. Det var Strelkov som var spindeln i nätet. Aldrig har väl en människa gjort så mycket för sitt land som Strelkov. Han har ju effektivt givit Krim till Ryssland och stoppat EU:s och NATO:s expansion i Ukraina. Han har skapat ett nytt Transnistrien, där han också varit. Strelkov är lite bortglömd men han snackar fortfarande om att västvärlden vill förstöra Ryssland. Han vet dock att Trump inte kommer att tillåta det men "better safe than sorry".

Han dricker lite för mycket (man ser det på honom) nu men när moder Ryssland ber om hjälp så kommer han vara nykter. En ryss kan dock dricka dricksglas med vodka. Ingen annan kan det. Strelkov är OK. Han är smart. Dock, förlusten av Slovjansk gjorde ont i hjärtat. Men, men...

https://www.youtube.com/watch?v=Yb1ZZ-UixHE
2017-02-20, 03:10
Medlem
Ska kommentera mitt eget inlägg och länken med Strelkov. Jävlar vad han raljerar. Jesus Kristus om Putin hör det där. Folk har fått kulor i huvudet för bra mycket mindre. Men Putin vet att han inte kan mörda Strelkov efter det han gjort för Ryssland. Men ni som förstår ryska, det han säger...oj, oj, oj...och oj, oj igen. Strelkov är tankad med vodka som bara en ryss kan vara. D v s han är i ett stadium mellan total blackout och tungt raljerande. Man kan nästa känna hans andedräkt. Det är inga snälla ord han säger, han skräder inte orden. Men det är mest vodkan som talar och Putin vet att något jävla kamerateam tagit tillfället i akt "attackerat" Strelkov för en intervju. Jävligt fel. Det finns många idioter i Ryssland som leker USA. Men i det stora hela så ser man att Strelkov har kontroll även när han slirar. Strelkov är stor och det vet han om och det vet Putin också om.
2017-02-20, 08:17
Medlem
Ang. Trump och hans kommentarer om att media kör med fake news...

Aftonhoran och svensk etablerad media brukar ju raljera över Trump när han påstår att amerikansk media kör med fake news.

Nu påstår Aftonhoran m.fl att det stämmer, re: Sverigeinslaget på fox.
2017-02-20, 08:33
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Du har rätt om typ allt förutom just det fetmarkerade. ISIS representerar ortodox Sunnimuhammedanism vilket tilltalar väldigt många sunnimuhammedanska araber.

Kolla exempelvis på denna karta över etniciteter och religionstillhörighet i Syrien: https://nup.pw/mgHeZX.png

Och sedan så kollar du på denna karta, som visar vilka grupper (syriska staten motsvaras av rött, kurder av gult, ISIS av grått och andra sunnimuhammedanska grupper av grönt) som kontrollerar olika delar av Syrien: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/68/Syrian_Civil_War_map.svg/1238px-Syrian_Civil_War_map.svg.png

^ Som du kan se kontrollerar ISIS och andra sunnimuhammedanska grupper områden som domineras av sunnimuhammedaner. Det bästa en sunnimuhammedan kan göra är att efterlikna den muhammedanske profeten Muhammed, alldenstund han är al-Insān al-Kāmil (den perfekte människan). Profeten Muhammed var en oerhört våldsam och framgångsrik jihadist:

Bill Warner, PhD: To Know Islam, Know Mohammed
https://www.youtube.com/watch?v=PXpX2OJhS2w

A Rational Study of Radical Islam, by Dr Bill Warner PhD
https://www.youtube.com/watch?v=2GJz9BiXwXs

Why We Are Afraid, A 1400 Year Secret, by Dr Bill Warner
https://www.youtube.com/watch?v=-wugWj42pLI

Dr. Bill Warner - The True History of Muslim Conquests - Hour 1
https://www.youtube.com/watch?v=zMwcX_vU1lM

Radio 3Fourteen - Dr. Bill Warner - Political Islam: History of Islam in Europe
https://www.youtube.com/watch?v=xeWJhyHkBUY

Mjo, fast som jag förstår det så är majoriteten av soldaterna i SAA sunnimuslimer och de flesta som röstade på Assad de senaste två valen lär också ha varit sunnimusimer. En majoritet av de syriska sunnimuslimerna stöder inte ISIS & Co. Utanför Syrien i den större muslimska världen och särskilt i den muslimska diasporan i Västvärlden så är dock stödet för ISIS m.fl. terroristsekter ganska stort.
2017-02-20, 08:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Ang. Trump och hans kommentarer om att media kör med fake news...

Aftonhoran och svensk etablerad media brukar ju raljera över Trump när han påstår att amerikansk media kör med fake news.

Nu påstår Aftonhoran m.fl att det stämmer, re: Sverigeinslaget på fox.

Kan du vänligen hänvisa till vart de erkänner detta?

För jag finner inte att man erkänner att fox "news" har rätt utan snarare tvärtom att det var många faktafel
2017-02-20, 08:45
Medlem
Reko45s avatar
Svensk media gör verkligen bort sig då de försöker motbevisa fox news inslaget och "dokumentären"
2017-02-20, 08:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kan du vänligen hänvisa till vart de erkänner detta?

För jag finner inte att man erkänner att fox "news" har rätt utan snarare tvärtom att det var många faktafel
Han säger att Aftonbladet kritiserar Trump för att han kallar CNN "Fake News" medan de själva kallar Fox News för "Fake News".

Så det är alltså ok att kritisera "fel" media

Och vilka faktafel har Fox News?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in