2017-07-22, 23:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Dem bedriver ingen spaning. De gissar sig fram. De går på känsla, precis som vilka andra människor som helst.

Citat:
Klart dem bedriver spaning. Men inte att dem har några bevis.

Det går undan i Toms hjärna ikväll.

Som sagt, vilka bevis 'dem' har och har presenterat för kongressen vet ingen av oss, de har ingen som helst anledning att visa dessa för dig i vilket fall som helst.

Det de har sagt har dock räckt för att USAs kongress vill skärpa sanktionerna mot Ryssland. Dels för inblandning i valet, dels för militära aggressioner mot Ukraina, inkl ockupationen av Krim.
2017-07-22, 23:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det går undan i Toms hjärna ikväll.

Som sagt, vilka bevis 'dem' har och har presenterat för kongressen vet ingen av oss, de har ingen som helst anledning att visa dessa för dig i vilket fall som helst.

Det de har sagt har dock räckt för att USAs kongress vill skärpa sanktionerna mot Ryssland. Dels för inblandning i valet, dels för militära aggressioner mot Ukraina, inkl ockupationen av Krim.

Kom tillbaka när det finns bevis

Ukraina finns det bevis. Men Ockupationen av Krim ska vi inte erkänna. Folket där i Krim röstade för att gå över till Ryssland.
2017-07-22, 23:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Kom tillbaka när det finns bevis

Ukraina finns det bevis. Men Ockupationen av Krim ska vi inte erkänna. Folket där i Krim röstade för att gå över till Ryssland.

Ja du får meddela detta till kongressen så drar de såklart tillbaka förslaget. Lycka till.
2017-07-22, 23:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja du får meddela detta till kongressen så drar de såklart tillbaka förslaget. Lycka till.

Jag behöver inte göra något. Jag säger att utan bevis, är man naken.
2017-07-22, 23:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag behöver inte göra något. Jag säger att utan bevis, är man naken.

Du varken kan eller behöver göra något. Trump kan däremot lägga ett veto. Vi får se vad han gör.
2017-07-23, 00:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Du varken kan eller behöver göra något. Trump kan däremot lägga ett veto. Vi får se vad han gör.

Så vad ska detta vetoförslag innebära?
2017-07-23, 00:07
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Trumps svärson i fler förhör

Jared Kushner, rådgivare och svärson till USA:s president Donald Trump, kommer att höras av representanthusets underrättelseutskott på tisdag, som en del i Rysslandsutredningen.

Dagen före ska han frågas ut av senatens underrättelseutskott om sina kontakter med ryska företrädare.

I den amerikanska kongressen gör både senaten och representanthuset egna utredningar av anklagelserna om att Ryssland blandat sig i valrörelsen.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-svarson-i-fler-forhor

Jared Kushner framstod tidigt som en riktig odugling. Om Kushner tvingas avgå är Trump körd.
2017-07-23, 22:20
Medlem
Snapcounts avatar
Tydligen verkar det som att Trump tänker skriva under den nya "by partisan-bill" om flera sanktioner gentemot Ryssland :

Thune: Trump will sign Russia sanctions measure, Senate to vote this week on ObamaCare

http://www.foxnews.com/politics/2017/07/23/thune-trump-will-sign-russia-sanctions-measure-senate-to-vote-this-week-on-obamacare.html

Det jag inte har fått med mig är vad dessa nya sanktioner är, någon som vet ?
2017-07-23, 22:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tydligen verkar det som att Trump tänker skriva under den nya "by partisan-bill" om flera sanktioner gentemot Ryssland :

Thune: Trump will sign Russia sanctions measure, Senate to vote this week on ObamaCare

http://www.foxnews.com/politics/2017/07/23/thune-trump-will-sign-russia-sanctions-measure-senate-to-vote-this-week-on-obamacare.html

Han har inget val, att inte göra det skulle bara kosta honom mer eftersom kongressen har vetosäkrad majoritet. Oavsett vad Trump ville skulle det gå igenom, så varför krångla då?

Om vi fokuserar på Ryssland är de ökade sanktionerna inte lika betydelsefulla som det faktum att man tar ifrån presidenten rätten att dra tillbaks sanktioner; när denna"bill" är godkänd måste presidenten ha godkänt av kongressen innan han får lätta på Rysslandssanktionerna.
2017-07-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Det är om Rysslands intrång under valet.

De har också inkluderat sanktioner mot Iran och Nordkorea i samma bill så inte Trump ska kunna lägga veto.
2017-07-23, 22:44
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det är om Rysslands intrång under valet.

De har också inkluderat sanktioner mot Iran och Nordkorea i samma bill så inte Trump ska kunna lägga veto.

Även om han skulle lägga veto skulle man få igenom det hela eftersom man har 2/3 majoritet för förslaget i båda kamrarna.
2017-07-23, 22:45
Medlem
FlashyBears avatar
Ja, det viktigaste att det blir ett "lag". Det tidigare versionen var Obama's EO som Trump i teori kunde skrota över en natt.

Intressant hur Trump svarar på det. Hoppas på kriget mot GOP.

Även EU:s (Merkel's) reaktion blir intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in