Citat:
Ursprungligen postat av
Mulla Krekar
Ja, tack!
Jag är egentligen inte alls insatt i USA's utrikespolitik. Men har hört om att de vill åt alla naturtillgångar o blev lite nyfiken när jag läste artikeln. Tror USA's krig i Afghanistan, när de har haft ihjäl IS o al-Qaida, så snor de mineralerna, mitt framför näsan på de fattiga afghanerna!
Ja men det är värre än så.
USA leker med andra länder som om det är en stor lekstuga bara i mammons namn (sionister naturlich)och har gjort det lång lång tid nu.
Men men , så länge jänkarna kan sitta hemma och titta på super bawl, american idol och hjärndöda sit comedians medan de kliar sig på pungen och tar en bira utan att förstå att deras freedom of choice när de går till valurnorna är endast en illusion , så länge kommer det inte hända ett skit , nada , ingenting för världsfreden.
Det värsta i hela kråksången är att majoritets-befolkningen i Ankeborg förstår inte att en liten elit-minoritet på ca 0,02 %(som kontrollerar media) håller i deras axlar under tiden de stöter i organet längre och längre SAMT längre in i ändalykten på dom dagligen. Tragiska j-lar!
Men för att återgå till MOAB-komedin och Afghanistan som ett exempel över USAs härjningar.
Ringer det några klockor?
https://sak.se/afghanistan/ekonomi-och-naringsliv
"Uppskattningarna av Afghanistans naturtillgångar varierar från 1 trillion dollar enligt amerikanska Geological Survey som kartlagt naturresurserna till den afghanska gruvministern som hävdar att de är värda 3 triljoner dollar (3 000 000 000 000). Det motsvarar drygt 26 630 miljarder kronor (26 630 200 000 000)".
Jämför det med biståndspengar , eller rättare sagt KAFFEPENGAR USA är så vänliga

...hm ...nåja

att hjälpa dom med.
Som sagt USAs införande av demokrati och frihet haltar betänkligt i min värld när man reser sig från teven och börjar kritiskt granska deras utrikespolitiska härjningar och har gjort så i över 40 år så länge jag engagerat mig.
Låt mig nu göra er besvikna ! Nä jag röstar inte och kommer aldrig göra det på vänstern ,jag försöker bara hålla mig så långt ifrån MSM som möjligt bara och kan ni tänka er hur bitarna börjar falla på plats då?! !
Saker och ting händer inte bara helt plötsligt, det ligger alltid en plan bakom allt som har med deras dollares

att göra!