2017-02-02, 21:28
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, att amerikanska företag fortsatt får inhämta licenser och tillstånd från FSB för att kunna sälja varor inte omfattade i sanktionerna i Ryssland. Obama lade in sanktioner mot FSB när hackningen visade sig, men dessa sanktioner slog oavsiktligt mot företag som ville sälja teknik lagligt till Ryssland då all teknikförsäljning måste gå genom FSB.

Det handlar alltså inte om att lätta på sanktionerna, utan att få dem att slå som det var menat; det var aldrig syftet att dessa företag som tvingas gå via FSB för att få sälja i Ryssland skulle drabbas.

Aha.., så egentligen handlar det om ett klargörande utav sanktionerna.

Läste inget heller på FOX om lättnader, och tror de nog har "innerspåret" angående nyheter med dagens administration.

Inget nytt således.

Jag tror inget "nytt och revolutionerande" kommer att hända där heller, de närmaste 12-18 månaderna. Oavsett när de möts, dvs Putin och Trump.

Trump har "så mycket" han önskar göra inrikes som är ju prio 1. Likaså är han upptagen med "the wall" och att småtjafsa.

Det slipper han undan med (tänker på kongressen). Har t.o.m sett en avslappnad Paul Ryan som säger att Trump växer på honom, inte illa..

T.o.m att han skämtar med journalisterna : http://insider.foxnews.com/2017/02/02/speaker-ryan-trumps-flurry-tweets-theyre-growing-me

Men Ryssland är en annan sak. Skulle inte förvåna mig om Trump gör ett utspel mot Kina innan.., han fokuserar på allvar på Ryssland.

För som jag har skrivit tidigare, Ryssland kan vara en bra hävstång gentemot Kina.
Senast redigerad av Snapcount 2017-02-02 kl. 21:35.
2017-02-02, 22:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
US condemns Russia's "aggressive actions" in Ukraine
AFP

Helt otroligt och nu anar man McCains insats eftersom han tidigare sa att Ryssland testar US gällande Ukraina. Jaha, får vi lite smuts om Trump då tro?

McCain tidigare
http://liveuamap.com/en/2017/2-february-avdiivka-russian-artillery-pounding-civil-blocks
Senast redigerad av Moosky 2017-02-02 kl. 22:22.
2017-02-02, 22:39
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
AFP

Helt otroligt och nu anar man McCains insats eftersom han tidigare sa att Ryssland testar US gällande Ukraina. Jaha, får vi lite smuts om Trump då tro?

McCain tidigare
http://liveuamap.com/en/2017/2-february-avdiivka-russian-artillery-pounding-civil-blocks

Utmärkt, klart och tydligt uttalande av Nikki Haley. Ryssland är aggressor, det står klart och tydligt, och sanktionerna kommer stanna tills dess att Ukraina återfår Krim. UK och US står starkt på samma sida som Ukraina mot ryssarnas angrepp:

http://webtv.un.org/meetings-events/security-council/
2017-02-03, 03:06
Medlem
Steinarrs avatar
Tror ni att Trump och Putin gjorde någon form utav deal när dom pratades vid?

Trump sanktionerar Iran för att göra judarna nöjda och Trump låter Putin köra på hårdare i Ukraina.
2017-02-03, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tror ni att Trump och Putin gjorde någon form utav deal när dom pratades vid?

Trump sanktionerar Iran för att göra judarna nöjda och Trump låter Putin köra på hårdare i Ukraina.

Om Iran och Syrien har de säkert gjort en deal men inte om Urkaina. Så kriminell är inte Trump ... än
2017-02-03, 07:06
Medlem
arbetets avatar
Vad jag förstår så handlar strulet med Australien om att Obama gått med på att ta över MENA-flyktingar i utbyte mot sydamerikanska migranter. Anledning till det är Australiens mycket strikta immigrationslagar som gör det omöjligt, lagligt och politiskt, för dem att släppa in den typen av flyktingar. De befinner sig således i limbo på en av öarna utanför Australien. Att släppa in sydamerikaner är dock inte så laddat.

Min fråga är: vems är ansvaret?
2017-02-03, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad jag förstår så handlar strulet med Australien om att Obama gått med på att ta över MENA-flyktingar i utbyte mot sydamerikanska migranter. Anledning till det är Australiens mycket strikta immigrationslagar som gör det omöjligt, lagligt och politiskt, för dem att släppa in den typen av flyktingar. De befinner sig således i limbo på en av öarna utanför Australien. Att släppa in sydamerikaner är dock inte så laddat.

Ingens. Det är inte flyktingar vi pratar om, utan migranter. Det är en juridisk skillnad. Fast i Sverige är vi så hjärntvättade att en del inte förstår skillnaden.
2017-02-03, 09:24
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Utmärkt, klart och tydligt uttalande av Nikki Haley. Ryssland är aggressor, det står klart och tydligt, och sanktionerna kommer stanna tills dess att Ukraina återfår Krim. UK och US står starkt på samma sida som Ukraina mot ryssarnas angrepp:

http://webtv.un.org/meetings-events/security-council/

Mycket bra, helt klart den mest positiva signalen som kommer från Vita Huset sedan Trump tillträdde.
2017-02-03, 09:26
Medlem
Citat:

President Trump är ju ansvarig.
2017-02-03, 09:31
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
President Trump är ju ansvarig.
För att Australien har så hårda regler att de inte släpper in MENA-flyktingar, eller?
2017-02-03, 09:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

MENA om satts på Nauru eller New Guinea okey det är begripligt. Men varifrån ska sydamerikanerna tas och vad gör dem intresserade av Australien?

MENA ska skickas till lämpligt arabland/somalia område och sydamerikaner ska hem. Obama är ju skurken helt klart.
2017-02-03, 09:36
Medlem
Citat:
För att Australien har så hårda regler att de inte släpper in MENA-flyktingar, eller?

President Trump har ansvar för USA och USA:s avtal. Även de med Australien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in