Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Nej, att amerikanska företag fortsatt får inhämta licenser och tillstånd från FSB för att kunna sälja varor inte omfattade i sanktionerna i Ryssland. Obama lade in sanktioner mot FSB när hackningen visade sig, men dessa sanktioner slog oavsiktligt mot företag som ville sälja teknik lagligt till Ryssland då all teknikförsäljning måste gå genom FSB.
Det handlar alltså inte om att lätta på sanktionerna, utan att få dem att slå som det var menat; det var aldrig syftet att dessa företag som tvingas gå via FSB för att få sälja i Ryssland skulle drabbas.
Aha.., så egentligen handlar det om ett klargörande utav sanktionerna.
Läste inget heller på FOX om lättnader, och tror de nog har "innerspåret" angående nyheter med dagens administration.
Inget nytt således.
Jag tror inget "nytt och revolutionerande" kommer att hända där heller, de närmaste 12-18 månaderna. Oavsett
när de möts, dvs Putin och Trump.
Trump har "så mycket" han önskar göra inrikes som är ju prio 1. Likaså är han upptagen med "the wall" och att småtjafsa.
Det slipper han undan med (tänker på kongressen). Har t.o.m sett en
avslappnad Paul Ryan som säger att Trump växer på honom, inte illa..
T.o.m att han
skämtar med journalisterna :
http://insider.foxnews.com/2017/02/02/speaker-ryan-trumps-flurry-tweets-theyre-growing-me
Men Ryssland är en annan sak. Skulle inte förvåna mig om Trump gör ett utspel mot Kina innan.., han fokuserar på allvar på Ryssland.
För som jag har skrivit tidigare, Ryssland kan vara en bra hävstång gentemot Kina.