2017-05-19, 23:34
Medlem
Slottsherres avatar
Först undrar man bara. Hur kan han vara så jävla korkad att han säger något så avslöjande till ryssarna när han redan har FBI i hälarna.
Men han ville förstås visa dom, och i förlängningen idolen Putin, vilken hårding han är. Riktig mafioso

- Thats taken off!
2017-05-19, 23:38
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Så imorgon är dags...

Trump ska hålla tal 'on Islam'. Det är hans sista chans att hålla kvar seeeg321. seeeg321 kunde svälja att muren inte bli av, men Islaaaam. Nja... Droppen som får bägaren att rinna över.

Trump måste nämna Radical. Islamic. Terrorism. Då blir han riktig Joker.

Alfred om Joker:
Well, because he thought it was good sport. Because some men aren't looking for anything logical, like money. They can't be bought, bullied, reasoned, or negotiated with. Some men just want to watch the world burn.

Vad tror ni? Stephen Miller som skriver talet har ganska bra CV. Och han är mycket konstig. Äcklig, men konstig på ett bra sätt.

Av någon anledning trodde jag att han skulle hålla talet igår.
Det blir på söndag.

Citat:
Draft of Trump's speech to Muslim leaders calls for coalition against extremism in 'battle between good and evil'
By THE ASSOCIATED PRESS WASHINGTON — May 19, 2017, 5:26 PM ET

Så 'battle between good and evil'.
I likt it
2017-05-19, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Tror att en hel del av hans växlande åsikter kommer ifrån att han inte klarar av att hålla en tanke i huvudet särskilt länge. Så om han umgås med någon som har en åsikt så tycker han lika men kan snabbt slå över om han ser ett teveinslag eller pratar med någon annan.

Detta med Comey är ju för att han kände sig förnekad känslomässigt av Comey. Om man ser deras första möte med handslaget där Trump försöker kramas, helt sinnessjukt beteende, men han försökte krama Comey som snabbt vänder bort sin blick och vänder sig från Trump medan han pratar och då kände sig Trump obekräftad. Sen försökte han söka kontakt och när han inte fick det så bestämde han sig för att sparka Comey.

Så Trumps beteende kommer ifrån hans låga självkänsla och stora behov av bekräftelse. Finns inte en vettig tanke någonstans. Så det är sant, man kan inte lita på honom alls. Han är helt obeständig.

Va tror ni boys in the hood... är det dagar eller timmar innan han avgår...??? känns ju snarare som timmar.
2017-05-19, 23:39
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Först undrar man bara. Hur kan han vara så jävla korkad att han säger något så avslöjande till ryssarna när han redan har FBI i hälarna.
Men han ville förstås visa dom, och i förlängningen idolen Putin, vilken hårding han är. Riktig mafioso

- Thats taken off!

Är det så du tolkar det? Jag trodde att han med "that's taken off" menade "det har stuckit iväg"/"det har blivit för stort", typ. Att rysslands-frågan blivit större än han hade föreställt sig.
2017-05-19, 23:42
Medlem
Slottsherres avatar
Det här blir ju galnare och galnare (och roligare). House of Cards kan slänga sig i väggen:

McMaster, som ska övervaka att Trump inte yppar någon känslig information under resan skall ha sagt:

- Det går inte att säga till honom vad han inte får säga, för då är det det första han säger!"

McMaster säger med andra ord att Trump är ett barn som man inte kan få att hålla tyst.

Det är ju nästan overkligt. Får han sparken nu?
Senast redigerad av Slottsherre 2017-05-19 kl. 23:45.
2017-05-19, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Är det så du tolkar det? Jag trodde att han med "that's taken off" menade "det har stuckit iväg"/"det har blivit för stort", typ. Att rysslands-frågan blivit större än han hade föreställt sig.
Nej, det betyder det inte. Det betyder "det har nu lyfts från mina axlar". "Inget jag behöver oroa mig för längre".
2017-05-19, 23:44
Medlem
Slottsherres avatar
[quote=WarWarren|60783438]Är det så du tolkar det? Jag trodde att han med "that's taken off" menade "det har stuckit iväg"/"det har blivit för stort", typ. Att rysslands-frågan blivit större än han hade föreställt sig.[/QUOTE

Jag tolkade det som: Galningen är avskedad. Problemet är borta, men jag kan ha fel..
2017-05-19, 23:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

- Thats taken off!

Ni liberaler bryr er egentligen inte om VAD Trump sade, utan om han har gjort det eller inte. Ni framstår som väldigt dåliga människor när ni agerar på detta sätt.

Vad nu Trump "avslöjade" för information kommer vi aldrig få reda på. Men rykten säger att Trump delade med information till Ryssland om hur IS vill åt bärbara datorer.

Självklart ser liberaler ned på Trump för detta. Må jag fråga? Du är väll inte jihadist?
2017-05-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Ok... nice.

En av dom mer högljudda neo-liberalerna här i tråden säger så. Intressantish.

Trodde jag skulle få mycket mer aggressiva slevar monterat rakt i mitt face....

Direkt fråga till dig Mythbusted... tror du trumpen blir avsatt (på nåt sätt) innan 2020?? kommer respektera ditt svar och ej replaya det... gärna i procent

Jag är emot han för hur hans historia ser ut och hur han försöker spela på folks känslor för att bli vald när han själv inte är ett dugg intresserad av dessa människor. Jag kan respektera de flesta så länge de är ärliga med sina intentioner, vilket jag inte anser att han är ö.h.t.

Min gissning är att han kommer att bli avsatt, om inte för Ryssland så för sitt irrationella beteende (Comey, avslöja hemligheter etc). Skulle jag betta så skulle jag säga 90-95% chans, och min gissning är att han inte är kvar vid mid-terms.

Jag är fortfarande inte helt säker själv på om han personligen är inblandad eller om han bara är totalt utnyttjad, även om min gissning är att han är det pga. hans långtida kontakter med rysk maffia. Jag är dock helt säker på att många i hans administration är det. Det sättet som de beter sig på lämnar inte mycket över för tvivel där för mig i alla fall.

Jag tror vi har en ganska spännande vecka framför oss nu när han är utomlands. Det kommer nog många att vilja utnyttja. Både medier och folk som vill försöka säkra sin plats. Titta bara på hur Pence's folk har börjat nu.
2017-05-19, 23:45
Bannlyst
Citat:
Det här blir ju galnare och galnare (och roligare). House of Cards kan slänga sig i väggen:

McMaster, som ska övervaka att Trump inte yppar någon känslig information under resan skall ha sagt:

- Det går inte att säga till honom vad han inte får säga, för då är det det första han säger!"

McMaster säger med andra ord att Trump är ett barn som man inte kan få att hålla tyst.

Det är ju nästan overkligt.

Agree... jag tror han är avpolleterad till typish innan midsommar.. Vad tror Slottsherre?
2017-05-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Va tror ni boys in the hood... är det dagar eller timmar innan han avgår...??? känns ju snarare som timmar.

Det är ju det man inte vet. Kommer det fram några läckra sms eller mejl eller inspelade samtal eller samlag så kan det ju gå på några sekunder.

Annars segare det väl på. Men det är ju onekligen intressant att följa. Trump är ju oberäknelig och det är många konstiga typer omkring honom. Tycker det mest är presidenten själv som håller intresset för Ryssland i gång. Han kan inte släppa det och låta sval i frågan. Det är aggressiva utspel när han får en fråga eller så twittrar han sjukt om häxjakter och så.

Så de som menar att media håller igång Rysslandsspåret missar ju att Dramaqueen himself är den som håller igång showen angående Russia.
2017-05-19, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Jag är emot han för hur hans historia ser ut och hur han försöker spela på folks känslor för att bli vald när han själv inte är ett dugg intresserad av dessa människor. Jag kan respektera de flesta så länge de är ärliga med sina intentioner, vilket jag inte anser att han är ö.h.t.

Min gissning är att han kommer att bli avsatt, om inte för Ryssland så för sitt irrationella beteende (Comey, avslöja hemligheter etc). Skulle jag betta så skulle jag säga 90-95% chans, och min gissning är att han inte är kvar vid mid-terms.

Jag är fortfarande inte helt säker själv på om han personligen är inblandad eller om han bara är totalt utnyttjad, även om min gissning är att han är det pga. hans långtida kontakter med rysk maffia. Jag är dock helt säker på att många i hans administration är det. Det sättet som de beter sig på lämnar inte mycket över för tvivel där för mig i alla fall.

Jag tror vi har en ganska spännande vecka framför oss nu när han är utomlands. Det kommer nog många att vilja utnyttja. Både medier och folk som vill försöka säkra sin plats. Titta bara på hur Pence's folk har börjat nu.

Tack för svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in