2017-05-19, 23:07
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Dom flesta människor med en egen hjärna anser att Trump är Putins bitch.
Ni har sjukt onda hjärnor men vi är smartare och starkare. Trump och Putin är båda på de godas sida mot globalismen.
2017-05-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Direkt citat från SVT Text s 130 just nu:

Andra stycket syftar till att förklara eller fördjupa första stycket men det finns ingen koppling. Inte ens bernad_law kan hävda det.

Det är för att du inte citerar hela konversationen
Citat:
I just fired the head of the FBI. He was crazy, a real nut job, I faced great pressure because of Russia. That's taken off.
2017-05-19, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Skulle detta räcka för er ??? eller skulle ni ändå hata han urskillningslöst?

Gör han något bra så ska han såklart ha ros för det, och det har han även fått på "liberala" medier. Problemet är att det är så mycket skit som överskuggar det.
2017-05-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Ni har sjukt onda hjärnor men vi är smartare och starkare. Trump och Putin är båda på de godas sida mot globalismen.

På vilket sätt är dessa två goda? Och vad menar du med globalism som de är emot?
2017-05-19, 23:20
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Direkt citat från SVT Text s 130 just nu:

Andra stycket syftar till att förklara eller fördjupa första stycket men det finns ingen koppling. Inte ens bernad_law kan hävda det.

Det kan han säkert, men om han inte orkar ska jag göra det.
Första citatet fortsätter nämligen:

He was crazy, a real nut job,” Mr. Trump said, according to the document, which was read to The New York Times by an American official. “I faced great pressure because of Russia. That’s taken off.”

Edit: Såg att jag var tvåa på pucken.
2017-05-19, 23:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Dom flesta människor med en egen hjärna anser att Trump är Putins bitch.

På vilket sätt? Trump är pro-Putin för att folket är less på detta kalla krig.
2017-05-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Det är för att du inte citerar hela konversationen
Jag kände inte till hela konversationen. Läste bara texttv. Det där förändrar naturligtvis saken.
2017-05-19, 23:26
Medlem
Jag tycker ett av problemen är att man inte vet var man har honom.
Före valet var han emot NATO, nu vet man inte, kanske kommer mer info efter mötet i Bryssel.
Det är alltid någon annans fel, Obama ,Clinton osv
Trump ska vara nationalist, hans väljare är definitivt nationalistiska men han kan utan samvetskval informera Ryssarna mera än vad han informerar sin egen befolkning.
Hans egen släkt har tillverkning utomlands, då är inte amerikanska jobb så viktiga.
I en del frågor kan han växla uppfattning varje vecka
Är klimathotet sant eller falskt osv
Kort sagt man kan inte lita på honom.
2017-05-19, 23:27
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Men jag kan inte heller se någon rimlig förklaring. Varför inte njuta av barnbarn och resor typ?

Han hatar att resa, det är det som är så kul med hans långtrip nu.
2017-05-19, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Gör han något bra så ska han såklart ha ros för det, och det har han även fått på "liberala" medier. Problemet är att det är så mycket skit som överskuggar det.

Ok... nice.

En av dom mer högljudda neo-liberalerna här i tråden säger så. Intressantish.

Trodde jag skulle få mycket mer aggressiva slevar monterat rakt i mitt face....

Direkt fråga till dig Mythbusted... tror du trumpen blir avsatt (på nåt sätt) innan 2020?? kommer respektera ditt svar och ej replaya det... gärna i procent
2017-05-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tycker ett av problemen är att man inte vet var man har honom.
Före valet var han emot NATO, nu vet man inte, kanske kommer mer info efter mötet i Bryssel.
Det är alltid någon annans fel, Obama ,Clinton osv
Trump ska vara nationalist, hans väljare är definitivt nationalistiska men han kan utan samvetskval informera Ryssarna mera än vad han informerar sin egen befolkning.
Hans egen släkt har tillverkning utomlands, då är inte amerikanska jobb så viktiga.
I en del frågor kan han växla uppfattning varje vecka
Är klimathotet sant eller falskt osv
Kort sagt man kan inte lita på honom.

Tror att en hel del av hans växlande åsikter kommer ifrån att han inte klarar av att hålla en tanke i huvudet särskilt länge. Så om han umgås med någon som har en åsikt så tycker han lika men kan snabbt slå över om han ser ett teveinslag eller pratar med någon annan.

Detta med Comey är ju för att han kände sig förnekad känslomässigt av Comey. Om man ser deras första möte med handslaget där Trump försöker kramas, helt sinnessjukt beteende, men han försökte krama Comey som snabbt vänder bort sin blick och vänder sig från Trump medan han pratar och då kände sig Trump obekräftad. Sen försökte han söka kontakt och när han inte fick det så bestämde han sig för att sparka Comey.

Så Trumps beteende kommer ifrån hans låga självkänsla och stora behov av bekräftelse. Finns inte en vettig tanke någonstans. Så det är sant, man kan inte lita på honom alls. Han är helt obeständig.
2017-05-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Han hatar att resa, det är det som är så kul med hans långtrip nu.

Hahaha är det så, jag läste någonstans att han hade försökt korta ner den här resan. Tänkte att det kanske är sant haha det här är ju rätt roligt. Han kan ta sig för vad som helst nu under den här resan då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in