2017-05-19, 18:41
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Allt, jobba på läsförståelsen! Då jag inser att det är lönlöst så ska jag hjälpa dig på traven:

*Markerat och tagit bort överflödig text.

edit: Bevis då alltså, inte rykten.

Så du menar att media skulle hålla tyst om allt som hänt hittills, för att undersökningen inte är avslutad?

Blir det inte lite väl mycket Nord-Korea över det?
2017-05-19, 18:42
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Bevisbördan ligger på den som kommer med anklagelserna, oskyldig till motsatsen bevisats.

Minns du ens vad ni diskuterade? Du reagerade väl på påståendet, typ, att Trump upprörs mer av läckor än vad han rannsakar beteendet som läckan avsåg, att han hotar läckor med långvariga fängelsestraff och vill införa regler som möjliggör frihetsstraff och expanderar skadeståndsplikten, bl.a. för journalister vars skop har oavsedda negativa konsekvenser för regeringen (jfr IB-affären). Du ifrågasätter väl inte att Trump tycker så? Jag har uppfattat att de flesta i Team Trump tycker att läckjakt är viktigt och att yttrandefriheten ska kunna ge vika för intresset av att statshemligheter förblir hemliga och presumtivt förtalades intresse av att kunna få ekonomisk upprättelse.

Sen är din bevisbörderegel lite missriktad, men det kan vi ta senare.
2017-05-19, 18:58
Medlem
WarWarrens avatar
Det här vore bara löjeväckande och patetiskt om det inte också råkade vara snaskig, skamligt och cyniskt. Jag är fascinerad över hur långt vissa är beredda att gå för att tillfredsställa högerns behov av fräscha konspirationsteorier.

Människans närstående bönar och ber om att den här skiten, för de vet att det är skit, ska upphöra och att svinen på WL ska lämna dem och deras i fred. Och man kan ju tycka att just dessa närstående, snarare än fringe-högern, skulle ha det största intresset av en korrekt utredning om det nu hade funnits ett smidgeon av substans i den här soppan. Om min bror hade mördats av det liberala brottssyndikatet och snuten lagt locket på hade jag sannerligen inte betett mig som Richs anhöriga.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ryska ambassaden, UK:

#WikiLeaks informer Seth Rich murdered in US but 🇬🇧 MSM was so busy accusing Russian hackers to take notice.

https://twitter.com/RussianEmbassy/status/865571158862811136

“I have seen and read the emails between Seth Rich and Wikileaks,” the federal investigator told Fox News, confirming the MacFadyen connection. He said the emails are in possession of the FBI, while the stalled case is in the hands of the Washington Police Department."

Det har maste ju undesokas av Robert Mueller.
2017-05-19, 18:59
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Till exempel om Trump mot all förmodan skulle avsättas kan ni ge er på att Pence direkt skulle säga att han aldrig gillat Trump egentligen.

Haha! Det hade han nog inte behövt jobba så hårt för att övertyga någon om.
2017-05-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så du menar att media skulle hålla tyst om allt som hänt hittills, för att undersökningen inte är avslutad?

Blir det inte lite väl mycket Nord-Korea över det?

Säger inte att media ska vara tyst, nej, men det kan stå bredvid kändisskvallret så att vanligt folk förstår ungefär vilken klass det är på journalistiken.

Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Minns du ens vad ni diskuterade? Du reagerade väl på *

...

Sen är din bevisbörderegel lite missriktad, men det kan vi ta senare.

*inte vad jag reagerade på

"Bevisbördan ligger på den som kommer med anklagelserna, oskyldig till motsatsen bevisats."

Inga bevis finns mot Trump, oskyldig till motsatsen bevisats, kan inte bli mycket klarare (eller mer rätt).

Säger inte att utredningen borde läggas ned, säger att ni borde sluta låtsas att den redan är klar, speciellt när det än så länge inte kommit några som helst bevis.

Tycker dock, eftersom jag är övertygad om att det inte finns något där, att det är ett onödigt slöseri på (visserligen inte mina, men ändå) skattepengar. Mycket möjligt att jag har fel, men som sagt, än så länge finns det inget som säger att jag har fel, förutom rykten, vilket inte är bevis.
2017-05-19, 19:10
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopaplayer
Varken du eller jag vet exakt varför Comey avskedades. Sluta gissa och ljug.

Trump har ju för fan sagt varför! 1) han tänkte på hur ryssland/Trump var ett påhitt från demokraterna och, 2) Comey var en showboat och en grand-stander. Detta är inte legitima skäl.

Citat:
Återigen, sluta gissa och ljug.

Tack för utvecklandet, detta behövde ett nytt stycke.

Citat:
OK, nu när jag fortsätter läsa det du skriver så är det bara fullt av lögner som baseras på lösa antaganden i bullshit som florerar i liberalmedia. Dvs man vansinnestolkar rykten så som man vill ha dem.

Skärp dig, din förbannade pajas.

Jag förstår inte varför du skrev det här inlägget. Du har inte bemött ett enda av de ganska många sakförhållandena jag tog upp som exempel, efter att DU gått ut och krävt konkreta exempel på maktmissbruk. Många skulle nog kalla dig för en gnällande liten sopa, men inte jag inte.
2017-05-19, 19:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
WarWarren skrev

Det här vore bara löjeväckande och patetiskt om det inte också råkade vara snaskig, skamligt och cyniskt. Jag är fascinerad över hur långt vissa är beredda att gå för att tillfredsställa högerns behov av fräscha konspirationsteorier.

Pa vilket satt da? Det ar den Ryska ambassaden som oppet gar ut med det.

Det som ar snaskigt, skamligt och cyniskt ar att anklaga USA:s 45:e President for olika saker utan att ha ens nagra som helst bevis.
2017-05-19, 19:29
Medlem
Det roliga i kråksången är ju att Trump själv kommer med bevisen genm sitt barnsliga twittrande.
Bandinspelningar, säkerhetsläckor, osanning mm är ju bevis som rcker och blir över när det gäller Trump och hans skrala ledaregenskaper. Och visst har han än så länge många trogna väljare som hoppas och hoppas in i det sista att Trump skall börja arbeta för sin lön. Men majoriteten av väljarna avskyr ju trots allt Trump och den destruktiva politik han vill föra, utan tvivel för att berika sig själv och de sina i slutändan. Positivt är ju att konstitutionen fungerar under press och att rättsväsendet sätter ner foten och utredningar görs om Trump. Annars så hade väl Putin fått var med i ovala rummet för att ge råd. Men Trumps ordval "såvitt jag vet" är ju klassiskt när snaran dras åt råttorna lämnar skeppet och lögnerna är på väg att ta slut.
2017-05-19, 19:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag är ledsen, men jag försöker förstå hur ditt svar bemöter mitt inlägg. Det handlade inte om Rysslandssyndromet i sig, det var ett exempel på min större poäng om hur dåligt den här tråden funkar just nu.

Det är lite därför jag anser att vi alla behöver ta ett par steg tillbaka och ta ett par andetag, det är delvis för mycket som sker samtidigt just nu och det är för mycket rykten ovanpå allt som sker, det är helt enkelt för mycket oavsett vem man än är.
2017-05-19, 19:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Så har något bevis släppt som bevisar att Comey talar sanning, trots att han sa att INGEN har försökt någonsin påverka Comeys utredningar.

???
2017-05-19, 19:39
Medlem
Citat:

Människans närstående bönar och ber om att den här skiten, för de vet att det är skit, ska upphöra och att svinen på WL ska lämna dem och deras i fred. Och man kan ju tycka att just dessa närstående, snarare än fringe-högern, skulle ha det största intresset av en korrekt utredning om det nu hade funnits ett smidgeon av substans i den här soppan. Om min bror hade mördats av det liberala brottssyndikatet och snuten lagt locket på hade jag sannerligen inte betett mig som Richs anhöriga.

Trodde det här var över redan? Fox har redan erkänt att de betalade en utredare och att de inte har hittat några bevis för detta utan det var rent spekulerande.
2017-05-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så har något bevis släppt som bevisar att Comey talar sanning, trots att han sa att INGEN har försökt någonsin påverka Comeys utredningar.

???

Vad får dig att tro att Comey sagt att INGEN någonsin försökt påverka hans utredningar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in