2017-08-01, 17:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Så Jr lurades i en DNC-fälla varpå DNC teg om hur Jr gått i fällan?
Ja, precis. Det är redan ute i media. Du får själv googla dig fram till uppgifterna om att advokaten, fusion GPS och DNC är intimt sammanlänkade.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu försöker vita huset lägga locket över Trumps uttal rörande att poliser bör bli mer hårdhänta, de skyller på att det var ett skämt.

http://www.huffingtonpost.com/entry/trump-police-brutality-joke_us_597f9650e4b08e143004d709?utm_campaign=hp_f b_pages&utm_source=politics_fb&utm_medium=facebook &ncid=fcbklnkushpmg00000013&section=politics

Frågan är nu om Trump kommer att förstöra detta narrativt genom sin stora käft eller om han lyckas hålla sig still i båten, men jag undrar även hur övriga i denna tråd tycker och tänker rörande detta specifikt de som hyllade Trumps "skämt" som om det vore det bästa förslaget eller uppmaningen i världen?
Det där är nog det absolut mest korkade som Trump sagt. Polisbrutalitet är ett av USAs största problem som MÅSTE lösas. Alternativet blir ett guerillakrig, där anarkister, BLM och militant höger går till attack. Det hela riskerar att urarta. De skjuter hundar, dödar oskyldiga, skjuter obeväpnade, TORTERAR ungdomar (om du inte sett denna så gör det: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4744588/Three-cops-suspended-repeatedly-tasering-teen.html ). Och det är skattebetalarna som får stå för skadeståndet. En alltigenom fruktansvärd situation.
Citat:
Men mon dieu vad bra du är på att hålla för ögon, öron och slå på fantasin. 1) Statsskulden sjunker verkligen inte, 2) Trump kan inte ha inverkat på ekonomin än, 3) Muren är fortfarande en bisarr fantasi, 4) Migrationen till USA har absolut inte minskat med 70 procent, 5) visa mig vilka ömsesidigt förpliktande avtal om 450 miljarder USD du talar om och 6) hur TPP är "sloppat"? - att USA valt att inte tillträda är en sak...
Allt som jag skrivit är sant och du kan själv med enkelhet googla fram uppgifterna. Jag harr lämnat åtskilliga länkar som stöder vartenda påstående, även i kommentarer till DIG. Så det är nog du som håller för ögon och öron. jag ska hjälpa dig med första länken:
https://www.statista.com/statistics/273294/public-debt-of-the-united-states-by-month/
Du är fan en skam för allt vad saklighet är.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
LoL, såklart han kan, men nu sa han han inte skulle
Vet han inte vad han vill?
Varför svamlar han så?
Hur ska jag veta varför Trump visade vilja till försoning med Hillary dagen efter valet. Kanske han ville vara snäll mot en sjuklig tant. Under VALRÖRELSEN, du vet då när man avger sina VALLÖFTEN, var han klar och tydlig.
2017-08-01, 17:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det där är nog det absolut mest korkade som Trump sagt. Polisbrutalitet är ett av USAs största problem som MÅSTE lösas. Alternativet blir ett guerillakrig, där anarkister, BLM och militant höger går till attack. Det hela riskerar att urarta. De skjuter hundar, dödar oskyldiga, skjuter obeväpnade, TORTERAR ungdomar (om du inte sett denna så gör det: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4744588/Three-cops-suspended-repeatedly-tasering-teen.html ). Och det är skattebetalarna som får stå för skadeståndet. En alltigenom fruktansvärd situation.

Du glömde dessvärre att det även finns fall där polisen har skjutit hemlösa och urinvånare som har nedsatt hörsel samt ryggen vänd mot dem.

Den amerikanska polisen behöver gå en empati/sympati träning för att undvika att det bildas en värre organisation än svarta pantrarna och att Soverigin citizens inte ska bli aggressivare.
2017-08-01, 17:04
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Ja det är han.
Vi talar om en man som har båda partier emot sig, massmedia, 90% av statsapparaten och varenda globalist världen över.
Att han ens har en kroppstemperatur över 36c är ett mirakel som tyder på otroliga kvaliteter på just det området.

Dessutom får han en massa gjort! varenda dag möts vi trumpeter av nya goda nyheter, medan ni hatare får fortsätta äta svart-piller och hoppas ännu mer på "russia" och blunda ännu hårdare för den boomerang-effekt som nu håller på drabba era idoler.

Era "argument" återgår allt mer till barnsligheter om utseende eller om att han skulle va "senil".
Kom igen, det är patetiskt, alltmedan vi Trumpeter spelar toner i falsett av ren lycka
Tack för att du finns! Det är så oerhört jobbigt med dessa trattskallar som ständigt skriver inlägg i still med: Trump har ju inte lyckats med nånting, ju.
Vi som hänger med i mer än dagens rysslandsbaserade påhopp och faktiiskt är intresserade av POLITIKEN, vilket tråden ju borde handla om, blir gladare för var dag som går. Vilken hjälte!
2017-08-01, 17:08
Medlem
Citat:
Men snälla nån, det har inte funnits ett budgeterat överskott på femton år. Ingen, och absolut inte Trump, räknar med att kunna lägga en balanserad budget på år och dar. Att den amerikanska riksgälden tillfälligt kan minska statsskulden på marginalen är bara noise och beror på att antalet infriade förpliktelser för tillfället överstiger utfärdade. Skuldtaket kommer att behöva höjas inom mycket kort.

Jaja, jag berättar bara varifrån uppgiften kommer -- det var inte mitt inlägg du gick i svaromål på.

Apropå det så ska det bli intressant att se hur kongress och senat tar tag i Trumps kommande budgetförslag. När administrationen tog fram ett i våras så sade en hel del republikaner att inga nedskärningar kunde accepteras. Detta påminner om hur de inte kunde acceptera ändrnig av Obamacare.
2017-08-01, 17:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag läste om detta i gårdagens WSJ av en känd högerkrönikör. Det finns ingen anledning förneka att Clintons kampanj (oavsett hur mycket hon själv var involverad) arbetade med ryssar i syfte att få fram smuts på Trump.

Det intressanta med denna historia är dock att det mycket väl kan finnas sk. kompromat på Trump och detta gör det hela spännande nu när Trump konfronterar Putin, inte minst om han kommer att börja beväpna de ukrainska fascisterna med mer avancerade vapen. Detta skulle få Putin att agera också s.a.s på marken, men kanske även låta en del kompromat läcka.
Ja, det är lite jobbigt att i inlägg efter inlägg behöva beskriva verkligheten för obelästa konspirationsteoretiker som inte känner till annat än vad aftobladet och DN snor från CNN.

Jag hoppas verkligen att mängder av MAGA-republikaner väljs in i huset nästa år. De kanske Trump kan lyckas bli av med de meningslösa snaktionerna, vars enda konsekvens är att Ryssland och övriga BRICs-länder ingår djupare samarbete och Europa står som den största förloraren.
2017-08-01, 17:12
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

'4D-schack' - festligt ord du. Vad betyder det ens?

Rimligen är det ett vanligt parti schack, eftersom tid brukar framhållas som en fjärde dimension. Men jag tror inte Trump vet hur pjäserna går.
2017-08-01, 17:17
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ja, precis. Det är redan ute i media. Du får själv googla dig fram till uppgifterna om att advokaten, fusion GPS och DNC är intimt sammanlänkade.

Så planen var att locka Jr i en fälla, hålla tyst, låta Trump Sr vinna valet, vänta ett halvår och därefter låta Kushner läcka uppgifterna genom att komplettera sitt säk-formulär? Det låter onekligen som något du skulle kunna tro på.
2017-08-01, 17:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du glömde dessvärre att det även finns fall där polisen har skjutit hemlösa och urinvånare som har nedsatt hörsel samt ryggen vänd mot dem.

Den amerikanska polisen behöver gå en empati/sympati träning för att undvika att det bildas en värre organisation än svarta pantrarna och att Soverigin citizens inte ska bli aggressivare.
Titta! Äntligen lite politik igen. Vad glad jag blir.

Jag skulle kunna rabbla upp åtskilliga fler fall. Hemlösa, psykiskt sjuka med fällkniv - dödad av ÅTTA poliser, 46 skott. Mängder av tortyr med taser.
Själv tror jag det handlar om en kombination av ett hårt och faktiskt riskabelt yrke, där många poliser är tidigare militärer, med allt vad det innebär av PTSD, aggressioner och en inställning att medborgarna är fienden. Samt dessutom ett grasserande missbruk av anabola. Många snutar i USA ser ut som kroppsbyggare. Jag tror att lösningen ligger i fängelsestraff och att göra de ensilda poliserna skadeståndsskyldiga. Men jag tror det ligger väldigt långt bort och ser det nästan som en hopplös situation. Kanske empatiträning skulle vara en god idé, men jag tror faktiskt att obligatoriska psykutredningar av blivande poliser, kombinerat med drogtester kan ge ett bättre resultat. Men visst, varför inte sätta in lite empatiträning också. Så här kan det inte fortsätta. Det är ju en polisstat numera och långt borta från "the Land of the Free".
2017-08-01, 17:20
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
'4D-schack' - festligt ord du. Vad betyder det ens?

Jag tror det åsyftar när någon envisas med att ställa sin egen kung i schack och offrar alla sina starka pjäser, samtidigt som de tror att de kommer att vända partiet med ett genialiskt drag där de ställer motspelar i schack matt med hjälp av de två bönder de har kvar...

...eller så är det bara ett försök att hålla fast vid något man tror på, när det inte längre kan rationaliseras på annat vis, som "Guds vägar äro outgrundliga!"
Senast redigerad av papercut-ninja 2017-08-01 kl. 17:25.
2017-08-01, 17:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Så planen var att locka Jr i en fälla, hålla tyst, låta Trump Sr vinna valet, vänta ett halvår och därefter låta Kushner läcka uppgifterna genom att komplettera sitt säk-formulär? Det låter onekligen som något du skulle kunna tro på.
Det är bara idioter som upprepar samma fråga när de redan fått ett svar. Varför vill du inte ta reda på sanningen? Är du så förlorad? Fortsätter du tjata om samma sak, kan jag bara utgå från att du tramsar. Varför vågar du inte klicka på de länkar jag bifogar? Om du är dålig på engelska kanske mamma eller pappa kan hjälpa dig att läsa!
http://nordic.businessinsider.com/fusion-gps-trump-russia-statement-2017-7?r=US&IR=T

https://www.washingtonpost.com/news/josh-rogin/wp/2017/07/25/judiciary-committee-to-turn-the-russia-investigation-back-on-fusion-gps/?utm_term=.66a9be4a38bb

http://www.theepochtimes.com/n3/2268464-russian-lawyer-tied-to-democrats-lynch-and-dnc-linked-trump-dossier-company/

http://www.independent.co.uk/News/world/americas/us-politics/trump-jr-russian-lawyer-steele-dossier-natalia-veselnitskaya-gps-fusion-a7834541.html

http://www.independent.co.uk/News/world/americas/us-politics/trump-jr-russian-lawyer-steele-dossier-natalia-veselnitskaya-gps-fusion-a7834541.html

Det är ju för fan BEVISAT vid det här laget!
2017-08-01, 17:23
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Tack för att du finns! Det är så oerhört jobbigt med dessa trattskallar som ständigt skriver inlägg i still med: Trump har ju inte lyckats med nånting, ju.
Vi som hänger med i mer än dagens rysslandsbaserade påhopp och faktiiskt är intresserade av POLITIKEN, vilket tråden ju borde handla om, blir gladare för var dag som går. Vilken hjälte!

Trumps track-record är ganska undermåligt.

Han misslyckades med att skjuta sönder Obama-care, med skattereformerna, med infrastruktursatsningarna, med att (omfattande) blockera folk från vissa muslimska länder att komma in i landet, med att få bättre relationer med Ryssland. Hans lyckades med att gå ur Paris-avtalet, men detta skiter det amerikanska samhället i – städer, delstater och multinationella företag, som fortsätter följa avtalet. Han lyckades stoppa handelavstalet TPP, men detta leder nu till at Japan tagit en ledarroll för att försöka ro det i hamn utan USA. Han misslyckades med att stoppa Kim Jong Un från att testa ICBMs som kan nå USA trots att han försäkrat att detta inte skulle ske, och hans retorik för oss nu närmare ett kärnvapenkrig. Han har misslyckats att få bra relationer med EU, som nu istället närmar sig Kina.

Trump har lyckats fenomenalt bra med att etablera ett permanent kaos i administrationen, ett kaos som eventuellt nu kommer att stoppas av John Kelly. Detta innebär i så fall att angreppen på Jeff Sessions är över och att Rex Tillerson sitter kvar, men det innebär också att den specielle utredaren Mueller kommer att få fortsätta, en utredning som är ett existentiellt hot mot Trumps presidentskap.
2017-08-01, 17:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Titta! Äntligen lite politik igen. Vad glad jag blir.

Jag skulle kunna rabbla upp åtskilliga fler fall. Hemlösa, psykiskt sjuka med fällkniv - dödad av ÅTTA poliser, 46 skott. Mängder av tortyr med taser.
Själv tror jag det handlar om en kombination av ett hårt och faktiskt riskabelt yrke, där många poliser är tidigare militärer, med allt vad det innebär av PTSD, aggressioner och en inställning att medborgarna är fienden. Samt dessutom ett grasserande missbruk av anabola. Många snutar i USA ser ut som kroppsbyggare. Jag tror att lösningen ligger i fängelsestraff och att göra de ensilda poliserna skadeståndsskyldiga. Men jag tror det ligger väldigt långt bort och ser det nästan som en hopplös situation. Kanske empatiträning skulle vara en god idé, men jag tror faktiskt att obligatoriska psykutredningar av blivande poliser, kombinerat med drogtester kan ge ett bättre resultat. Men visst, varför inte sätta in lite empatiträning också. Så här kan det inte fortsätta. Det är ju en polisstat numera och långt borta från "the Land of the Free".

Som jag har försåt det så är de som har varit i militären de som dödar och torterar minst då de har lärt sig att bedöma situationen på ett helt annat sätt.

Men annars så håller jag delvis med dig, gör polisen skadeskyldig men gör även så att kroppskamerorna inte kan stängas av manuellt i fältet utan att ringa in och be om det. Titta bara nu på polisen som vart påkommen med att plantera narkotika som trodde att han hade stängt av sin kroppskamera och därmed torskade på det.

Jag tror de flesta oavsett vilken ideologi eller åsikt om Trump kan enas om att det finns ett enormt problem med den amerikanska poliskåren som inte går att lösa genom mer våld utan precis som du säger att man förbättrar deras träning både när det kommer till det sociala men även till vapenträning osv, osv tillsammans med att ställa högre krav på att de ska vara rena från olika substanser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in