Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Har man den minsta ansvarskänsla så är man givetvis bekymrade över att en stolle som Trump försöker diktera hur miljöpolitiken skall föras när han de facto inte har en susning om svåra frågor som berör oss internationellt. Det är tyvärr Trump som drar nitlotten vilket ju även hans bisarra tweets vittnar om. Nu är han inte välkommen till London heller, han blir ju allt mer lik Putin i förljugenhet. Inrikes har han ju inte gjort något avtryck som gynnar amerikanerna utan det mesta är ärvt från Obama-eran. Och att ljuga om arbetsskapande åtgärder brukar straffa sig i slutändan och vita huset ljuger friskt om nyskapade kolgruvearberarjobb. Vad säger kolgruvearbetarna själva måntro. Inte sjunger dom hej och hå till gruvan vi gå i alla fall. Och Trumps politiska tidsfrist för att infria alla pompösa vallöften är snart över och då kommer väljarnas dom. Att också köra över majoriteten av väljarnas positiva åsikter om Parisavtalet och lämna det verkar ju inte särskilt intelligent, särskilt inte som Trump troligen inte är president när det blir aktuellt att verkställa hans beslut och att nästa president i USA kan ändra beslutet Trump tog relativt snabbt.
Du förstår inte min och alla andra Trumpälskares mentalitet överhuvudtaget. Enligt mig uppvisade Trump en fantastisk insikt i internationella frågor när han upplöste parisavtalet. Det är en av de största bedrifterna av en amerikansk president på mycket länge.
På samma sätt är jag lite förvånad över avtalet med Saudi, som kommer bringa in en hel del pengar, även om den officiella siffran sannolikt är överdriven.
Det är klart det kommer komma en lågkonjunktur i USA, precis som i hela världen. Det stundar en bankkollaps. Då är det viktigt att folk är beväpnade. Trump står upp för den rätten. Det är att infria en stor sak. Men ditt problem är att du låter dig helt förledas av massmedia. Trump har åstadkommit
fantastiskt mycket:
Citat:
BY THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA
A PROCLAMATION
During June, we pay tribute to the contributions African Americans have made and continue to make to American music. The indelible legacy of these musicians who have witnessed our Nation's greatest achievements, as well as its greatest injustices give all Americans a richer, deeper understanding of American culture. Their creativity has shaped every genre of music, including rock and roll, rhythm and blues, jazz, gospel, hip hop, and rap.
Grejen är att ingen media skriver om det. Det är bara vi som diggar Trump som känner till det.
Citat:
BY THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES OF AMERICA
A PROCLAMATION
During June, we pay tribute to the contributions African Americans have made and continue to make to American music. The indelible legacy of these musicians who have witnessed our Nation's greatest achievements, as well as its greatest injustices give all Americans a richer, deeper understanding of American culture. Their creativity has shaped every genre of music, including rock and roll, rhythm and blues, jazz, gospel, hip hop, and rap.
https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2017/05/31/president-donald-j-trump-proclaims-june-2017-african-american-music
Bästa presidenten jag kan minnas!
Det här är också viktigt:
Citat:
Sec. 3. Mission. The Commission shall, consistent with applicable law, study the registration and voting processes used in Federal elections. The Commission shall be solely advisory and shall submit a report to the President that identifies the following:
Jösses vad mycket skit jag fick när jag försökte informera om att en översyn av röstlagarna kommer. VOTER-ID!!!
Citat:
Sec. 3. Mission. The Commission shall, consistent with applicable law, study the registration and voting processes used in Federal elections. The Commission shall be solely advisory and shall submit a report to the President that identifies the following:
Så du förstår att Trump har fått igenom mängder med förändringar. Hela USA genomgår en förändring just nu och den kommer pågå under lång tid. Medan du och alla andra är upptagna av Trumps senaste tweet, får han igenom mängder av reformer. Gå in och LÄS så lär du dig.
https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2017/05/11/presidential-executive-order-establishment-presidential-advisory
Sen det där med "tidsfrist". Det verkar som om ni gnällare ser Trump som en övermäktig gud som ska komma och fixa allt på en gång. Detta handlar om politiska processer. Trump har åtta år på sig och kommer göra ett mycket gott jobb.
Ta parisavtalet i tråden som är ämnad till det. Här kan jag bara säga att Trumps väljare ljublade över beslutet!
Citat:
The poll found 67% of participants who said they were Republican supported Trump's decision, while 25% opposed it.
Independents swung left, with 63% opposing Trump's exit and 22% supporting it.
http://nordic.businessinsider.com/trump-paris-climate-accord-opposition-support-poll-2017-6?r=US&IR=T
Och det här är alltså extremt viktad liberal propaganda, men all media är så...
Politiker ska leda. Inte följa media. Att Trump inte gör som Wolodarski tycker att han ska göra, betyder inte att han är en dålig president. Det betyder att du är massmedialt påverkad att tänka i den riktning som din omgivning säger åt dig att göra.