2017-04-11, 15:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Jag skrev, att ytterst fa ansag att Trump skulle svika sina löften, innan det han blev vald. "Ni skeptiker" ogillade Trumps politik och antagligen hans person, men i sak presenterade ni inte nagra bevis pa förhand, att han skulle visa sig vara en svikare. Och nej, jag tänker inte läsa traden en gang till .

Med detta vill jag avsluta denna allt annat än konstruktiva diskussion avseende Trumps "förutsägbara" opalitlighet.

Fast vi presenterade bevisen genom att han inte hade några konkreta lösningar, han lovade en massa men presenterade aldrig hur saker skulle göras.

Det var något vi konstant efterfrågade och när vissa supportrar även började se dessa problem under valet så började några av dem backa och i dagsläget så står vi på den punkten att vi skeptiker har börjat få rätt på en hel del av den kritik som vi framförde.
2017-04-11, 15:28
Medlem
I-van-Toers avatar
Det största straffet för Trump är om han blir den förste presidenten sen NWO-Bush att endast sitta en mandatperiod. Bush fick dock sin hämnd på USA när sonen blev president. Inte ens Fords enda mandatperiod går att jämföra eftersom den tillkom p g a Nixon. Så Trump kommer att jämföras med jordnötsfarmaren, Carter. Det blir Trumps legacy. Ett skämt med andra ord. Fast man får påpeka att världen vart hyfsat lugn under Carter jämfört med efter. Några större förändringar inhemskt gjorde han dock inte. Synd att det tog slut så abrupt för Trump. Jag trodde på honom. Jag trodde han skulle göra skillnad. Won't get fooled again.
2017-04-11, 16:36
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Oavsett vilka värderingar tidningarna präglas av verkar de haft helt rätt. Trump ljuger konsekvent om allt, till och med vädret.

Jag tror också att han hade en fördel i valet av att inte vara yrkespolitiker. Det är dock inte samma sak som att sakna erfarenhet av att befinna sig i möblerade rum bland människor som man måste visa respekt för och att bara kunna få till överenskommelser där man pekar med hela handen. Många misstänkte att han var en taktlös uppblåst gris utan några presidentegenskaper eller något särskilt kunnande och att han inte hade några som helst planer för hur det han lovat skulle genomföras. Det verkar stämma ganska bra helt enkelt.
Mycket riktigt. Vilket ju kan ses klart och tydligt här:
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
“There is no Trump doctrine,” Dubke declared.
Some in the room were stunned by the remark.
http://www.politico.com/story/2017/04/donald-trump-first-100-days-237053
Och i total avsaknad av planer så går man rätt och slätt tillbaka till gamla etablerade GOP-principer: Sälj ut, avreglera och sänk skatterna för de rika!
Dvs. den lysande policy som gav oss 2008-kraschen: The Party of Recession...

Men republikanerna i hus och kongress och the donor class hinner nog ladda Schweiz-kontona innan det går åt helvete och man blir tvungen att lämna USA åt sitt öde... För varför skulle de bry sig om ett land de är i färd med att montera ner för egen vinnings skull?
Dessa självutnämnda "patrioter" är verkligen Amerikas fiende nummer ett.
2017-04-11, 17:11
Medlem
zergrushs avatar
Ahaha, och när man ändå talar om trollen (skattesänkningar för 1%-arna):
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/851781714028494849
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
Ron Estes is running TODAY for Congress in the Great State of Kansas. A wonderful guy, I need his help on Healthcare & Tax Cuts (Reform).
"Gå ut och rösta så jag kan ta ifrån er sjukförsäkringen!" Fingret på pulsen...

Man går dock ut klart och tydligt med vad man i egenskap av republikan menar med "reformer" här... Alla stackars direktörer och miljardärer klarar inte av förtrycket de lever under!
2017-04-11, 20:17
Medlem
“Someone as despicable as Hitler didn’t even sink to chemical weapons,” says @PressSec on @Syria.

Sean hitler Spicer

Vilka jävla galningar de har i vita huset.
2017-04-11, 20:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
“Someone as despicable as Hitler didn’t even sink to chemical weapons,” says @PressSec on @Syria.

Sean hitler Spicer

Vilka jävla galningar de har i vita huset.
Hitler didn't gas anyone.

Det uttalandet lär han få äta upp.
2017-04-11, 20:33
Medlem
Sean spicer trendar nu stenhårt efter sina kommentarer om Hitler.

Som far som son Trump och Spicer ingen av dem tänker efter innan de talar.
2017-04-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Jag skrev, att det var knappt nagon här - i traden -som uttryckte tvivel över Trumps äkthet före valet. Om du anser, att folk sedan "i allmänhet" tvivlat, är ointressant, eftersom det inte kan bekräftas i efterhand.

"Arg, bitter och ensam" kan du vara själv, ditt värdelösa mongo.

Jag skrev en hel del om mina tvivel över Trump på den tråd om Trump som fanns innan valet, redan i somras.
Jag skrev bland annat att han politiskt är inkompetent och har ingen utbildning för de frågor han skulle arbeta med. Och jag uttryckte farhågor över om han ens skulle få något gjort och hittills har jag haft rätt på varenda punkt.

Så att någon inte uttryckte tvivel är redan en stor lögn eftersom jag gjorde det före valet.
2017-04-11, 20:44
Medlem
Det skulle vara skrattretande om det inte vore så oroande.
Spicer är ju uppenbart helt dum i huvudet.Vad säger det om hans boss?
Kan det gå en enda dag utan att Trump eller någon i hans administration gör bort sig?
2017-04-11, 21:36
Medlem
Snapcounts avatar
Spicer : Din j-vla idiot !

Förefaller även som Paul Ryan har fått något annat att tänka på : http://www.foxnews.com/us/2017/04/11/wisconsin-manhunt-police-work-to-ensure-safety-paul-ryan-family.html
2017-04-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Spicer : Din j-vla idiot !

Förefaller även som Paul Ryan har fått något annat att tänka på : http://www.foxnews.com/us/2017/04/11/wisconsin-manhunt-police-work-to-ensure-safety-paul-ryan-family.html

Ja du den borde Spicer få sparken för.

Man förstår vad han tänkte i huvudet men är omöjligt att få det korrekt ut genom munnen.
2017-04-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag skrev en hel del om mina tvivel över Trump på den tråd om Trump som fanns innan valet, redan i somras.
Jag skrev bland annat att han politiskt är inkompetent och har ingen utbildning för de frågor han skulle arbeta med. Och jag uttryckte farhågor över om han ens skulle få något gjort och hittills har jag haft rätt på varenda punkt.

Så att någon inte uttryckte tvivel är redan en stor lögn eftersom jag gjorde det före valet.

Suck! Jag trodde de diskussionen var avslutad. Du kan inte läsa innantill?! Jag skrev att knappt nagon i traden uttryckt tvivel över Trumps ÄKTHET före valet. Med äkthet menas givetvis att hans intentioner att genomföra de förändringar han lovat var ärliga, och att han avsag att halla löftena.

Det är stor skillnad pa att tvingas backa fran ett projekt för att det visar sig ekonomiskt ogenomförbart, och att strunta blankt i att halla vallöften. Det du eventuellt har skrivit om honom tidigare har inget med detta att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in