2017-03-31, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast nu tar vi och reder ut detta:

Flynn har INTE begärt immunitet från kongressen eller senaten, så den delen av historien är osann. Han KAN ha begärt immunitet från FBI, men då handlar det om betydligt större saker än att han ljög för att de ska godkänna det; man får inte immunitet från FBI om man inte har något mycket konkret att komma med.

Vi vet dock inte om det stämmer än.

Han hade varit bakom lås och bomm för länge sedan om det var värre.

Obama hade nog gått in och låtit FBI göra sitt i juli om det fanns samarbete mellan någon i Trumps team och Ryssland angående valet.

Obama valde att skita i det istället.

Anledningen till att FBI inte har något på Trumps team fortfarande är att allt handlat om lobbying om sanktioner osv.
2017-03-31, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
The tweeting begins!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/847766558520856578

Han kan verkligen inte sluta prata om hur "bigly" han vann.

Och demokraterna vill fortfarande inte prata om den riktiga anledningen till att de förlora.
2017-03-31, 13:32
Medlem
Sen är det ju geni drag att låta alla 4 vittna.

Kommer göra att FBI och demokraterna inte längre kan dra ut på utredningen för att försöka skada Trump.

Säkert därför alla ställer upp.
2017-03-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Kommer göra att FBI och demokraterna inte längre kan dra ut på utredningen för att försöka skada Trump.

Säkert därför alla ställer upp.
Du är rolig du. Om Trump åker i finkan kommer du väl att påstå att det också är en del av hans mästerliga plan.
2017-03-31, 14:06
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Är 8 manader en sadan lang utredningstid, menar du? Skulle det bevisa att anklagelserna saknar substans?
Vad sägs om att läsa mitt inlägg.

Jag säger (sagt det hela tiden faktiskt) att
1 man läcker allt man kan för att skada Trump,
2 det värsta man läkt hittills är att Sessions&Flynn ljög (och "Golden Shower"-rapporten )

Om det fanns något allvarligt som skulle kunna effektivt användas mot Trump skulle det sannolikt läckas. Detta gör att jag är ganska säker på att man inte har något.

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Vilka är alla 4?

Flynn, Manafort, Stone och Kushner?

Som sagt känns det som Trumps klassiska "flytta-fokus"-operation. Som hans senaste om skattereduktionen

Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Du är rolig du. Om Trump åker i finkan kommer du väl att påstå att det också är en del av hans mästerliga plan.
Och enligt sådana som du är Hillary Rodham Clinton USA:s president
2017-03-31, 14:18
Medlem
Ju mer man gräver ju mer skit kommer fram sägs det. Och se det stämmer ju på Trump och hans administration där ingeen vet vad den anre säger eller gör.. Demokraterna sägs sitta och njuta på första parkett när republikanerna har sitt eget lilla inbördeskrig. Visst, Trump orsakar skada för den vanlige medborgaren och landet genom att knappt hinna regera för alla skandaler att ta tag i runt sig. Men samtidigt så skadar han ju rejält republikanerna som parti och väljarnas tilltro till vita huset. Att någon nu vill vittna mot immunitet kan vara resultat av Trumps framfart bland sina egna i partiet. Man kan undra vad vita huset döljer och vad mer som skall komma fram. Hur blir det med muren som Mexiko skulle betala för? Hur blir det med tullavgifterna på kinesiska varor som ju Trumps är stor importör av? Fortsättningen av Trumps såpa lär bli spännande att följa.
2017-03-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad sägs om att läsa mitt inlägg.

Jag säger (sagt det hela tiden faktiskt) att
1 man läcker allt man kan för att skada Trump,
2 det värsta man läkt hittills är att Sessions&Flynn ljög (och "Golden Shower"-rapporten )

Om det fanns något allvarligt som skulle kunna effektivt användas mot Trump skulle det sannolikt läckas. Detta gör att jag är ganska säker på att man inte har något.

Vilka är alla 4?

Flynn, Manafort, Stone och Kushner?

Som sagt känns det som Trumps klassiska "flytta-fokus"-operation. Som hans senaste om skattereduktionen

Och enligt sådana som du är Hillary Rodham Clinton USA:s president

Jepp Fantastic Four.

Stone kan ha gjort något kan men han verkar skita i det och ser fram mot förhören genom att göra intervjuer på tv.

Stone hatade verkligen Clinton.
Senast redigerad av seeeg321 2017-03-31 kl. 14:34.
2017-03-31, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag citerade ditt inlägg där du gör några påståenden. Har du redan glömt det?
Vilka påståenden skulle jag annars avse, menar du?

Jahaaaaa! du menar att du vill ha belägg för mitt "påstående" "Det brukar inte vara nämnvärt svårt för myndigheterna att ordna rättigheter för vägar, kraftledningar, vatten, avlopp, telefonledningar, whatever. Den lilla människan brukar sällan ha ett skit att säga till om. Tror inte det blir särskilt svårt med en mur "för landets säkerhet".

Nu vet jag inte vilken fantasivärld du lever i, där den lilla människan sätter sig upp mot myndigheterna, men du kan ju skriva en novell om det nästa gång. En annan person hann svara innan mig:

Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är det verkligen ett problem? I sverige och säkert i usa kan staten expropriera mark för det allmännas bästa, som vägar, murar och andra syften.

Blir du glad om jag googlar något exempel åt dig också? Här har du ett. Vill du läsa om flera exempel där folk tvingats flytta, bara inom Sverige, bara när det gäller järnvägsutbyggnad? Här har du 86 000 träffar på google. Nu medräknas ju inte alla som fått flytta innan Google startades, drygt 10 år sedan. Hur många som tvingats flytta när de stora järnvägsnäten drogs fram under 18-1900-talen kan jag tyvärr inte med enkelhet hitta några belägg för, men... U get the picture. Nej förresten, jag tror inte att du gör det.

Citat:
Men kan fråga sig vad som är "fake news" och vad som inte är det, tror du att det är kongressen eller senaten som beviljar immunitet?
Jag har inte koll på vem som beviljar immunitet.

Citat:
Naturligtvis inte, det gör FBI. Har de uttalat sig? Hur kommer det sig att foliehattsförespråkaren Watson kan uttala sig om huruvida det är sant eller inte innan FBI har sagt sitt?
Hur kommer det sig att Fake news Wall street journal kan uttala sig om Flynn har begärt immunitet? Något som hela världens mainstream-media också skriver om. Utan något som helst belägg. Det är Fake news.
2017-03-31, 15:14
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Hur kommer det sig att Fake news Wall street journal kan uttala sig om Flynn har begärt immunitet? Något som hela världens mainstream-media också skriver om. Utan något som helst belägg. Det är Fake news.

Wall Street Journals skriver att enligt källor som har insikt så begär Flynn immunitet. Flynns advokat säger senare "Ja, självklart". Vad är det som gör det hela till "Fake news" enligt dig?

Att han ens förhandlar om immunitet betyder självklart att han har något att berätta. Annars har han ingenting att förhandla med.
2017-03-31, 15:39
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Wall Street Journals skriver att enligt källor som har insikt så begär Flynn immunitet. Flynns advokat säger senare "Ja, självklart". Vad är det som gör det hela till "Fake news" enligt dig?

Att han ens förhandlar om immunitet betyder självklart att han har något att berätta. Annars har han ingenting att förhandla med.

Det KAN också vara ett bete för att se om han skulle få immunitet, det skall inte uteslutas. Om kongressen eller senaten skulle ge honom denna vore han skyddad, och hans advokater kan ha dragit en rövare.

Mest troligt är dock ditt scenario.
2017-03-31, 15:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Fast nu tar vi och reder ut detta:

Flynn har INTE begärt immunitet från kongressen eller senaten, så den delen av historien är osann. Han KAN ha begärt immunitet från FBI, men då handlar det om betydligt större saker än att han ljög för att de ska godkänna det; man får inte immunitet från FBI om man inte har något mycket konkret att komma med.

Vi vet dock inte om det stämmer än.

Med Flynn så tror jag det handlar om en fortsättning på "Turkiet-spåret", kan ju finnas mera snusk där :

Etter at han gikk av, har Flynn ført seg selv opp i registeret over «utenlandsk agenter» og gjort det kjent at han tidligere har fått over en halv million dollar for å drive lobbyvirksomhet på vegne av Tyrkia.

https://www.nrk.no/urix/flynn-_har-en-historie-a-fortelle_-om-russland-koblinger-1.13453637
2017-03-31, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Hur ska ni ha det egentligen? Antingen så är det fake news eller så är det en genialisk plan, men det blir lite svårt att kombinera va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in