Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Jag citerade ditt inlägg där du gör några påståenden. Har du redan glömt det?
Vilka påståenden skulle jag annars avse, menar du?
Jahaaaaa! du menar att du vill ha belägg för mitt "påstående"
"Det brukar inte vara nämnvärt svårt för myndigheterna att ordna rättigheter för vägar, kraftledningar, vatten, avlopp, telefonledningar, whatever. Den lilla människan brukar sällan ha ett skit att säga till om. Tror inte det blir särskilt svårt med en mur "för landets säkerhet".
Nu vet jag inte vilken fantasivärld du lever i, där den lilla människan sätter sig upp mot myndigheterna, men du kan ju skriva en novell om det nästa gång. En annan person hann svara innan mig:
Citat:
Ursprungligen postat av
Pre 1914
Är det verkligen ett problem? I sverige och säkert i usa kan staten expropriera mark för det allmännas bästa, som vägar, murar och andra syften.
Blir du glad om jag googlar något exempel åt dig också? Här har du
ett. Vill du läsa om flera exempel där folk tvingats flytta, bara inom Sverige, bara när det gäller järnvägsutbyggnad? Här har du
86 000 träffar på google. Nu medräknas ju inte alla som fått flytta innan Google startades, drygt 10 år sedan. Hur många som tvingats flytta när de stora järnvägsnäten drogs fram under 18-1900-talen kan jag tyvärr inte med enkelhet hitta några belägg för, men... U get the picture. Nej förresten, jag tror inte att du gör det.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Men kan fråga sig vad som är "fake news" och vad som inte är det, tror du att det är kongressen eller senaten som beviljar immunitet?
Jag har inte koll på vem som beviljar immunitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Naturligtvis inte, det gör FBI. Har de uttalat sig? Hur kommer det sig att foliehattsförespråkaren Watson kan uttala sig om huruvida det är sant eller inte innan FBI har sagt sitt?
Hur kommer det sig att Fake news Wall street journal kan uttala sig om Flynn har begärt immunitet? Något som hela världens mainstream-media också skriver om. Utan något som helst belägg. Det är Fake news.