2017-03-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du tycks ha en väldigt märklig och närmast naiv uppfattning om varför varenda presidentkandidat de senaste 50+ åren publicerat sina skatteuppgifter?
Det är inte för att allmänheten ska leta efter oriktigheter eller skattebrott (åt IRS...?) dessa publiceras. Det är för att kandidaterna ska visa upp att de inte har någonting att dölja för sina väljare och det amerikanska folket!

Vilket Donald tyvärr helt uppenbarligen har, något hans ständiga undvikande av detta klara löftesbrott klart och tydligt visar upp.

Det är snarare du som är naiv. Om de hade haft något att dölja, t.ex. mutor, skulle de ha skött det på ett sätt som inte syns i deklarationen.

En fjant som Obama hade väl officiellt bara lön och kanske intäkter från någon bokförsäljning.

Trump däremot har ett stort affärsimperium och hans affärer skulle kunna skadas om hans skatteuppgifter blev offentliga. Media skulle även vinkla varenda uppgift till Trumps nackdel. Om Trump däremot hade haft något fuffens för sig på riktigt har han definitivt resurser för att se till att det inte syns på skattedeklarationen.
Senast redigerad av borskungen 2017-03-16 kl. 20:26.
2017-03-16, 20:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump kommer vinna i högsta domstolen inte för att de kommer följa konstitutionen utan för att Trump/republikanerna har fler domare på sin sida.
Jag tror att den här gången kommer även 9th Cir kommer att ställa sig på Trumps sida
2017-03-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag tror att den här gången kommer även 9th Cir kommer att ställa sig på Trumps sida

Tror inte det allt handlar vilka domare konstitutionen följer ingen längre.

Men måste säga tittar på en presskonferens med Mick Mulvaney trumps killen som tar hand om budgeten.

Riktigt imponerad av Mick Mulvaney nästan så han borde vara president.
2017-03-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Här är en demokrat som inte tycker om Travel Ban men som anser att det håller sig till konstitutionen:

http://thehill.com/blogs/pundits-blog/immigration/324336-to-block-trumps-ban-hawaii-judge-uses-psychoanalysis-not-legal

Mycket mera trovärdigt.
Ja, detta argument är ju väsentligen detsamma som det som Mercouris för fram, så själva argumentet är inte "mycket mer trovärdigt". För övrigt har Mercouris skrivit att de två tidigare domarna, som gick Trump emot, var välmotiverade. Men att han skulle skrivit så är väl så osannolikt att det inte riktigt har hänt - som det som hände i Harrisburg.

För övrigt skulle diskussionen i Politikforumen tjäna mycket på att man skiljde på sak och person.
2017-03-16, 20:49
Medlem
HAhah

Trump har tvingat Spicer att ge bevisien för wiretaping

Trumps bevis: Det som skrivits i media.
2017-03-16, 20:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Men måste säga tittar på en presskonferens med Mick Mulvaney trumps killen som tar hand om budgeten. Riktigt imponerad av Mick Mulvaney nästan så han borde vara president.

Japp. Trump borde göra vad han lovat - bli en "cheerleader" och låta experterna göra sin sak. Mulvaney var förberedd, referrade till Trumps tal - och det räckte. Det var för mycket Kellyanne Conway

Citat:
“Being a great president has to do with a lot of things, but one of them is being a great cheerleader for the country,” Trump said.
Det är exakt vad jag vill av Trump.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-03-16 kl. 20:57.
2017-03-16, 20:56
Medlem
HAhah Spicer har total breakdown just nu:

https://www.youtube.com/watch?v=wwMZnRjQfIw

Gud vad pinsamt.

Gå för helvete bara vidare och säg att "Obama" inte gav order men att Trump var avlyssnad.
2017-03-16, 21:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag talar i generella termer. Givetvis kommer det alltid finnas fattiga och det kommer alltid finnas skitjobb men det går också att göra situationen bättre som innan energikrisen på 70-talet. Just nu lever inte USA upp till sin potential p g a Wall Street-globalisterna har outsourcat miljontals enkla jobb till asien.

Ja, det är en fantasi att alla ska ha det gott ställt. Det går inte. Däremot kan fler i USA få det bättre ställt, speciellt de som har det dåligt ställt idag.

Vad har Kina att komma med? Billiga tofflor, dåliga leksaker, tungstensfyllda guldtackor? Vad?
Men historier i hur man alla får ett ekonomiskt bra liv, går inte förklaras med generella termer.

Ja, det är en fantasi, och det var det jag kände först du kom med.
Men nu inte lika mycket.
Sen ser man desto mer brutalt rika de rikaste blir, desto fattigare blir folket.
Svårt och ignorera att det möjligtvis finns en korrelation där.
Det är faktiskt rätt patetiskt att folk blir tvingade in i 2-3 jobb, bara för det är så sjukt dåligt betalt vissa jobb.
Medans andra är lika obscena åt andra hållet, men visst skoj för de som tjänar såna pengar, så det säger jag inget om.

Kina är idag en ekonomisk stormakt, vill dom sätta käpparna i hjulet för USA, så har dom noll problem att göra detta.
Och blanka skulder, ja det är som gräva sin egen grav för USA.
För vad som händer är att Kina stoppar all utlåning som kan tänkas vara till fördel för USA(dvs andra länder än USA).
Och visats kan Kina sluta exportera tofflor till USA, men även här blir påverkan stor då det är en stor marknad.
Och den ersätter man inte med en knäppning med fingrarna.

Så tro Kina lägger sig platt och inte kan jävlas tillbaka, det är rätt naivt och tro.
2017-03-16, 21:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad svamlar du om? Det jag säger är att 2005 års siffror vederlägger teorin om att Trump inte betalat federal inkomstskatt på 18 år, något som bl.a. New York Times hävdade var möjligt.

Sedan är skatter en sak mellan Trump och IRS. Det är IRS uppgift att granska skattedeklarationer och se till att folk betalar in den skatt de ska. Trump har råd att anställa duktiga revisorer och har dessutom specialgranskats av IRS i många år. Ändå har IRS inte hittat några oegentligheter.

Det blir därför patetiskt när ni Trump-hatare försöker gripa efter halmstrån.
Bryr mig inte, jag är intresserad av de senaste deklarationerna, är inte du?

Fortfarande ingen Trumphatare, dock så gör Trump mycket fel och ljuger en hel del.
Det behöver man knappast hata för se.
Men förstår varför du vill lägga mig i ett fack, men så enkelt är det inte människa :d
Så inga halmstrån, dock så är det kutym och dela med sig av denna.
Men sen tycker jag Trump ska få smaka på sin egen medicin, men då står han bara och brölar om FAKE NEWS(Pojken som skriker om vargen kommer, idag är det bara jaså, ni igen.).
Och har inget med att hata att göra överhuvudtaget för mig.
2017-03-16, 21:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Och ytterligare $1.5 miljarder för deporteringar
http://nordic.businessinsider.com/trump-budget-billions-in-funding-for-mexico-border-wall-2017-3?r=US&IR=T

Men han måste få igenom den. Demokraterna har redan hotat med "a government shutdown" vilket är mycket positivt (för Trump).
Inte alls säkert.
Men sån är politiken nu = polariserad, så då blir det smaka på egen medicin.
2017-03-16, 21:20
Medlem
FlashyBears avatar
http://www.reuters.com/article/us-usa-russia-wiretap-whouse-idUSKBN16N2TL?il=0
Trump stands by wiretapping allegation: White House
Citat:
President Donald Trump stands by his allegation that former President Barack Obama ordered Trump Tower to be wiretapped during the 2016 campaign, White House spokesman Sean Spicer said on Thursday.

"He stands by it," Spicer said at a daily briefing. Spicer's comments came after the Republican and Democratic leaders of the Senate Intelligence Committee said they saw no evidence to support Trump's claim.
Det är ett farligt spel Trump spelar
2017-03-16, 21:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
http://www.reuters.com/article/us-usa-russia-wiretap-whouse-idUSKBN16N2TL?il=0
Trump stands by wiretapping allegation: White House

Det är ett farligt spel Trump spelar

Detta är bokstavligen "djupa, okända vatten".., som Trump rör sig på. Ett minfält. Detta kan bli kostbart.., mycket kostbart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in