2017-02-01, 15:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
FLASH:

Senaten har suspenderat lagen som säger att åtminstone en i oppositionen måste vara närvarande vid röstning om nominerade sekreterare.

Huj, då kommer nog godkännandena i rasande fart.

Edit:

Read more here: http://www.sacbee.com/news/business/article130015199.html#storylink=cpy

Mycket intressant utveckling. Har du fler källor än The Sacramento Bee ?
2017-02-01, 16:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Men nu får du väll ändå ge dig, är du inte medveten om att media inte levererar opartiskt nyheter ?
Så hur kan det vara tvärt om?
Vilka frågor tänker du på?

Ja sanningen har kommit fram nu, den sidan du stödjer har tex aktivt stöttat världens värsta terror sektor men står i det offentliga och påstår annat. Var det den typen av nyheter du tänkte på?
Får inte ihop vad du menar att Trump skulle ligga pyrt till…?? Har tokvann valet med förkrossande siffror som ingen på lång tid har varit i närheten av. En bred majoritet av de vita männen röstade på Trump och en majoritet av de gifta vita kvinnorna. Med tanke på att invandringen till USA troligtvis kommer vara ytterst liten mot tidigare + att man ska börja deportera tebax en jäkla massa kriminella mexare så ser jag ingen anledning till de vita helt plötsligt skulle vända han ryggen.
Det är HAN som ska reda upp skiten globalisera har ställt till med, och givetvis är inte detta något man gör i en handvändning . För du menar väll ändå inte att Obama var på god väg att lösa det ?
Men det jag inte får ihop ( förklara gärna hur du tänker ) är att vad är det som skulle få USA ekonomi att tokrasa med Trumps politik.
Sen är jag övertygad om att precis hela världen står inför en förändring som kommer innebära att konsumtionssamhället i dess nuvarande form är över. Så att några få varor från Mexico skulle bli dyrare för jänkarna ser jag inte som något problem , om man får tebax jobb därifrån

Hur kan Trumps politik som riktas åt folket vara destruktiv jämfört med globalisternas som sitter i bankernas knä och agerar därefter även om värdfolket kommer i kläm.

Den dagen Trump börjar tokbomba andra länder eller fortsätta i samma anda som de tidigare ”ledarna” kommer jag ändra min ståndpunkt om han.
Så om usa går krabbgång några år till medans ´han gör sina reformer så spelar det ingen som helst roll.

Får ursäkta texten blev rörig, sitter på luren och skriver
Det är stor skillnad och vara partisk och ljuga rätt ut.

Du vet inte vilken sida jag stöttar, så göra sådana antagningar blir bara fel.
Pyrt till är ordval jag aldrig gjort.
Och denna paranoida rädsla för en globalism, är du anarkist?
Vadå ekonomin tokrasa?
Och vart får du för dig jag sagt att den ska tokrasa?

Trumps politik är inte till för folket, utan för selektivt få.
2017-02-01, 16:02
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Mycket intressant utveckling. Har du fler källor än The Sacramento Bee ?
Fox News:

http://vaughnlive.tv/newzviewz
2017-02-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja, det kan jag, men varför ska jag göra det?

Kan du läsa? Om du gör det kan du väl läsa den själv, sore loser?

Men du kan väl berätta vad du tycker själv? Det står ju inte i artikeln. Så hur uppfattar du detta då?
2017-02-01, 16:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Sen statskulden kan hänvisas till Clinton/Greenspan/Rubin/Summers som levde på en överbelånad privat sektor som med Greenspans hjälp byggde upp en fullständigt ohållbar skuldbörda. Det finns inget annat sätt att lösa det än att skulderna flyttas till det offentliga när man har en sk balansräkningskris. Men det var bara företagssektorns skuldbörda som minskade under Bush, hushållens ökade och var en väsentlig del i nästa kris 2008. Men totalt minskade de privata skulderna som andel av ekonomin.

Sysselsättningen i tillverkningsindustrin minskade brant från 2000, föll gjorde också den totala sysselsättningsandelen. Men 2010 vände detta uppåt.
USA:s öppna arbetslöshetssiffror säger inte allt, sysselsättningen har minskat och folk faller lätt ur den statistiken utan att de fått jobb. Den verkliga arbetslösheten i USA är mycket högre med undersysselsättning och folk som fallit ur systemet. Det är viktiga parametrar i USA som har ett mycket klent skyddsnät, ett riktigt jobb är ett måste för de flesta om de ska kunna ha ett någotsånär vettigt liv.

Det tokiga som varit är att FIRE sektorn gödslats rent omåttligt sen Clinton/Greenspan/Rubin/Summers. Till men för den reala ekonomin som vanligt folk är beroende av.
Detta är galet roande, allt som inte är bra är Dems fel och allt som är bra är tack vara R.
Går folk på sån bristfällande argumentation.

Ta bara en sak om inte Bush klarar av på ÅTTA ÅR och lösa det, så hur bra var han.
Och givetvis är det hans fel och det Obama fick ärva av Bush.

Sen kommer siffror användas på samma sätt, eller kanske tom än mer kreativt av Trump.
Men saken är det finns snart inte arbetskraft så det räcker, då det inte finns mer som vill jobba ens.
Och sen 10-15miljoner att utvisa också, så bara fantasier om den ekonomin.
2017-02-01, 16:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Så dumt författat. Statsskulden började skena på 1980-talet om inte ännu tidigare i samband med kriget i Vietnam. Just en fredsman och affärsman och äkta patriot som Donald Trump är den rätta att försöka rädda USA. Men landet är så förstört av alla presidenter före honom i årtionden tillbaka att skulle Trump briljera och göra det rätta, då börjar det med världsomspännande lågkonjunktur och mycket stora uppblåsta tillgångsvärden som blåses ut (däribland den svenska boprisbubblan). Men jag tror inte att du begriper varför. Men att återställa sjuka ekonomier, det belastar, kostar ALLTID och OFRÅNKOMLIGT i det korta perspektivet.

Hillary hade ställt till med atomkrig mot ryssen. Den tokiga djävla satkärringen.
Man räddar inget USA, genom rövknulla stora delar av sina invånare.
Och en sak är säker, om det blir den allra minsta uppförsbacke så är hans ekonomi totalkörd(under förutsättningen allt han ska göra och alla skatteminskningar).
2017-02-01, 16:25
Medlem
zergrushs avatar
Med alt-fakta och Baghdad-spicy Bob så är läget som följande...
https://twitter.com/juliaioffe/status/826804833717981184
Citat:
Reuters advises its reporters that covering the U.S. will now be akin to covering Zimbabwe, China, Egypt, Russia.
http://www.reuters.com/article/rpb-adlertrump-idUSKBN15F276

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man räddar inget USA, genom rövknulla stora delar av sina invånare.
Och en sak är säker, om det blir den allra minsta uppförsbacke så är hans ekonomi totalkörd(under förutsättningen allt han ska göra och alla skatteminskningar).
Pretty much.
Republikanerna är party of recession, deras avreglerings-mani kommer se till att amerikanarna får 2008, del 2, och man kommer sälja av och riva sönder allt skattebetalarna har arbetat ihop.
Inte en dollar av detta kommer komma vanligt folk till del.
Senast redigerad av zergrush 2017-02-01 kl. 16:33.
2017-02-01, 16:56
Bannlyst
Citat:
Man räddar inget USA, genom rövknulla stora delar av sina invånare. Och en sak är säker, om det blir den allra minsta uppförsbacke så är hans ekonomi totalkörd(under förutsättningen allt han ska göra och alla skatteminskningar).

Jag vet ju att du inte fattar. Du är ju en idiot. Du är dock inte ensam. Man kan räkna er i några hundra miljoner bredvid tomten som höll med dig i din idioti redan ett eller två inlägg efteråt.

Det är bra att bygga upp kassor. Det är dåligt att bygga upp skuldberg. Sådana byggs upp när utgifterna överträffar intäkterna. Skulderna åstadkoms inflationsvägen. Man lånar helt enkelt av sig själv och vad som inträffar är förlorad köpkraft. Amerikanska och svenska reallöner också för den delen, slutade att växa på 1970-talet. Redan där eller strax dessförinnan började förfallet, i USAs fall i samband med kriget i Vietnam som de inte hade råd med.

Förlorad köpkraft och slut på tillväxten. Tillgångar anses "för dyra" dvs nationen och dess företag har blivit fattiga. Investeringarna blir därefter - för få, för små och ger för lite tillbaka. Enda rätta att göra är konkurser, förluster, arbetslöshet, oroligheter men också den nödvändiga omstarten. Trump fattar det här. Du, Hillary Clinton och alla andra hjon gör det inte.
2017-02-01, 17:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vet ju att du inte fattar. Du är ju en idiot. Du är dock inte ensam. Man kan räkna er i några hundra miljoner bredvid tomten som höll med dig i din idioti redan ett eller två inlägg efteråt.

Det är bra att bygga upp kassor. Det är dåligt att bygga upp skuldberg. Sådana byggs upp när utgifterna överträffar intäkterna. Skulderna åstadkoms inflationsvägen. Man lånar helt enkelt av sig själv och vad som inträffar är förlorad köpkraft. Amerikanska och svenska reallöner också för den delen, slutade att växa på 1970-talet. Redan där eller strax dessförinnan började förfallet, i USAs fall i samband med kriget i Vietnam som de inte hade råd med.

Förlorad köpkraft och slut på tillväxten. Tillgångar anses "för dyra" dvs nationen och dess företag har blivit fattiga. Investeringarna blir därefter - för få, för små och ger för lite tillbaka. Enda rätta att göra är konkurser, förluster, arbetslöshet, oroligheter men också den nödvändiga omstarten. Trump fattar det här. Du, Hillary Clinton och alla andra hjon gör det inte.
Jo, jag förstår att man inte kan rövknulla större delen av befolkningen och sen inbilla sig detta ska göra USA stort.

Trump kommer garanterat öka statsskulden massor om han ska göra allt han säger om att bygga saker och sänka skatter.
Detta är simpel matematik att det inte är möjligt utan att låna en massa.
Och får man en regression så kommer skeppet sjunka snabbare än Bush röra sjönk.

Jag tror inte du har kapacitet att förstå vad Trump, Jag, Hillary eller andra fattar.
Dock förstår jag att det Trump säger är ALLTID rätt, och ändrar han sig helt i en fråga tills imon, så är det det nya rätta.
Som leda ett får(du) till offeraltaret.
Om han genom för det han sagt om bygga nytt och skattesänkningar, så kommer statsskulden stiga dramatiskt.
Sen kanske vissa inte vill låna ut mer pengar heller, skulle inte jag göra till en som har spenderar byxorna på och inte har en susning hur det ska betalas.
2017-02-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
A Reuters/Ipsos opinion poll released on Tuesday found that 49 percent of Americans approved of the executive order to ban citizens from seven mostly Muslim countries from entering the US. Forty-one percent disapproved.

Ja ni det var det.

Om bara Margot Wallström kunde ge oss i Sverige samma fråga så vi får se vad svenskarna tycker.

Alla undersökningar visar att minst två av tre stödjer Trump nu.

50% för, 30% mot och 20% vill inte uppge. Och dessa undersökningar är gjorda av institut som förutspådde Clinton seger med 98% sannolikhet så siffrorna är nog högre i verkligheten.

Stefan Löfven har fått en mäktig fiende i det amerikanska folket, tiotals miljoner tysk och svenskamerikaner vill störta Löfven och Merkel.
2017-02-01, 17:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Fakta vinner alltid mot lögner.
Igen så försöker du med liberaler, verkar som du är extremt rädd för dessa.
Frågan varför, för majoriteten är ju för Trump, så varför en sådan rädsla
Vet redan du kommer säga du inte alls är rädd, men varför agera i affekt?
Kanske du redan är i ett "vi mot dom "-samhälle.
Men frågan om du lever i Sverige, varför du är så rädd för liberaler i USA.
Hur många är ens liberaler i D?
10%?

Sen är det otroliga fantasier du har, men samtidigt så inser jag du är ingen som förordar demokrati.
Så vad är du fascist eller anarkist?
Ovanstående är det sedvanliga Klybanska svamlet, oftast OT, aldrig relevant. Jag och mina politiska åsikter ÄR inte topic för tråden. Jag förstår att du är väldigt nyfiken på mig. Kanske kan du starta en separat tråd där du tar upp dina frågor. Jag kommer inte besvara dem, men då slipper du ju bli varnad för trams och OT.

Du verkar ha fått för dig att allt som man inte håller med om, är man rädd för. Du är alltså rädd för republikaner, du är rädd för Trump, du är rädd för ett starkt USA, du är rädd för i princip allt som har med den nya världsordningen att göra. Eftersom du är rädd, är du också irrationell. Eftersom du är irrationell, saknar dina åsikter värde. Sluta nu vara så rädd. Öppna dig för detta nya och vackra som Trump erbjuder.
2017-02-01, 17:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Trump kommer garanterat öka statsskulden massor om han ska göra allt han säger om att bygga saker och sänka skatter.
Detta är simpel matematik att det inte är möjligt utan att låna en massa.
Och får man en regression så kommer skeppet sjunka snabbare än Bush röra sjönk.

Sen kanske vissa inte vill låna ut mer pengar heller, skulle inte jag göra till en som har spenderar byxorna på och inte har en susning hur det ska betalas.

(jag förkortade dit inlägg en smula..)

Joo.., statsskulden är den springande punkten, där är jag enig (o det är ju inte alltid jag är enig med dig). Hur skall allt finansieras ?

Det kommer nog att bli en hel del tullar, för att även locka tillbaka gamla jobb. Likaså skall ju även den lägre företagsbeskattningen ordna nya jobb.

Frågan är ju förstås : hur långt kommer det att räcka ?

Även om Trump fokuserar på inrikespolitiken, så ser ju han att jobben har farit iväg. Det har även kommit en ny undersökning om hur många jobb det är, som har blivit förlorade till Kina mellan 2001-2015

Det är inte få : 3,4 miljoner.

http://www.aftenbladet.no/okonomi/Rapport-Handel-med-Kina-har-kostet-millioner-av-jobber-i-USA-538164b.html#xtor=RSS-3

(N.B Rapporten har blivit publicerad utav ett oberoende institut)

Jag kan nog tänka mig att det var många utav de som röstade på Trump, och det förstår jag !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in