Citat:
Ursprungligen postat av
Mertillen
Jag vet ju att du inte fattar. Du är ju en idiot. Du är dock inte ensam. Man kan räkna er i några hundra miljoner bredvid tomten som höll med dig i din idioti redan ett eller två inlägg efteråt.
Det är bra att bygga upp kassor. Det är dåligt att bygga upp skuldberg. Sådana byggs upp när utgifterna överträffar intäkterna. Skulderna åstadkoms inflationsvägen. Man lånar helt enkelt av sig själv och vad som inträffar är förlorad köpkraft. Amerikanska och svenska reallöner också för den delen, slutade att växa på 1970-talet. Redan där eller strax dessförinnan började förfallet, i USAs fall i samband med kriget i Vietnam som de inte hade råd med.
Förlorad köpkraft och slut på tillväxten. Tillgångar anses "för dyra" dvs nationen och dess företag har blivit fattiga. Investeringarna blir därefter - för få, för små och ger för lite tillbaka. Enda rätta att göra är konkurser, förluster, arbetslöshet, oroligheter men också den nödvändiga omstarten. Trump fattar det här. Du, Hillary Clinton och alla andra hjon gör det inte.
Jo, jag förstår att man inte kan rövknulla större delen av befolkningen och sen inbilla sig detta ska göra USA stort.
Trump kommer garanterat öka statsskulden massor om han ska göra allt han säger om att bygga saker och sänka skatter.
Detta är simpel matematik att det inte är möjligt utan att låna en massa.
Och får man en regression så kommer skeppet sjunka snabbare än Bush röra sjönk.
Jag tror inte du har kapacitet att förstå vad Trump, Jag, Hillary eller andra fattar.
Dock förstår jag att det Trump säger är ALLTID rätt, och ändrar han sig helt i en fråga tills imon, så är det det nya rätta.
Som leda ett får(du) till offeraltaret.
Om han genom för det han sagt om bygga nytt och skattesänkningar, så kommer statsskulden stiga dramatiskt.
Sen kanske vissa inte vill låna ut mer pengar heller, skulle inte jag göra till en som har spenderar byxorna på och inte har en susning hur det ska betalas.