2017-03-31, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Trump, som har decenniers erfarenhet från byggbranschen, tror att att det blir billigare än så.

Vilka erfarenheter av konstruktioner i otillgänglig terräng - eller ens byggande rent praktiskt - har Trump? Hans farsa var en slumlord och the Donald har mest lånat ut sitt brand till andras projekt.

Jag är varken börskung eller civilingenjör, menar inte att dissa din kompetens, men känns inte experter från MIT antingen mer kompetenta att göra kostnadsbedömningen?
2017-03-31, 08:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
HAHA ja det är fan komiskt ändå måste jag säga. Den allra senaste, rykande färska, Fake news det är att Flynn "kräver immunitet". Hela världens mainstreammedia går lös på det nu, även svensk msm.

"Letter from Mike Flynn's attorney. No mention of asking for immunity.
Wall Street Journal publishing fake news YET AGAIN."

Paul Joseph Watson
https://twitter.com/PrisonPlanet/status/847609406774591488

Alltså det är något VARENDA DAG. HAHAHAH! Är det inte "Trump arg över att släkten varit på skidweekend i Aspen, medan han jobbade med hälsoreformen" så är det "Kellyanne conway hade fötterna på soffan i ovala rummet!!".

Den här extremt vinklade "mediabevakningen", häxjakten, fake news, whatever, gjorde ju att Trump vann. Nu verkar man bara gräva sin grav ännu djupare. Jag tror folk var less på skiten för flera år sedan... men dom gör det bara ännu värre.

Vilket/vilka påståenden syftar du på?

Men kan fråga sig vad som är "fake news" och vad som inte är det, tror du att det är kongressen eller senaten som beviljar immunitet?

Naturligtvis inte, det gör FBI. Har de uttalat sig? Hur kommer det sig att foliehattsförespråkaren Watson kan uttala sig om huruvida det är sant eller inte innan FBI har sagt sitt?
2017-03-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Wow, det kan bli stort trots allt

https://www.wsj.com/articles/mike-flynn-offers-to-testify-in-exchange-for-immunity-1490912959
Mike Flynn Offers to Testify in Exchange for Immunity

Tja, vad menar du med "stort"? Sitter hela Trumpadministrationen löst nu, eller vad? I sa fall tycker jag de verkar anmärkningsvärt oberörda...
2017-03-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Tja, vad menar du med "stort"? Sitter hela Trumpadministrationen löst nu, eller vad? I sa fall tycker jag de verkar anmärkningsvärt oberörda...

Hur är de "oberörda"?
2017-03-31, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Hur är de "oberörda"?

Tja, inte verkar de rädda precis. Inga kommentarer t. ex. Däremot har skribenter menat att detta inte kommer att leda nagon vart, da fragan har diskuterats sedan länge av andra säkerhetstjänster.
2017-03-31, 09:21
Medlem
Citat:
Tja, inte verkar de rädda precis. Inga kommentarer t. ex. Däremot har skribenter menat att detta inte kommer att leda nagon vart, da fragan har diskuterats sedan länge av andra säkerhetstjänster.

Vad är det du ser som gör att få dig att inte tycka att de verkar rädda precis?

Har du pratar med dem? I skype så att du ser dem? Eller har du träffat dem?
2017-03-31, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad är det du ser som gör att få dig att inte tycka att de verkar rädda precis?

Har du pratar med dem? I skype så att du ser dem? Eller har du träffat dem?

Du kan ju knappt skriva svenska, människa! Jag har redan förklarat det i föregaende inlägg; avsaknaden av kommentarer och utspel fran administrationens sida, gör att man faar intrycket att de tar det hela med knusende ro...
2017-03-31, 09:28
Medlem
Citat:

Vad ska de sitta löst för lobbying?

Nej de bränner bara av alla nu vilket är smart:

Kushner
Manafort
Stone
Flynn

Har alla gått med på att intervjuas vilket kommer göra att det blir svårare för demokraterna att gå vidare när det bara handlar om lobbying.

Flynn skulle varit bakom lås och bomm för länge sedan efter hans förra intervju med FBI om det fanns något annat än lobbying.

Nu vill han ha immunitet eftersom han kommer erkänna att han ljög för FBI om lobbying.
2017-03-31, 09:30
Medlem
Citat:
Du kan ju knappt skriva svenska, människa! Jag har redan förklarat det i föregaende inlägg; avsaknaden av kommentarer och utspel fran administrationens sida, gör att man faar intrycket att de tar det hela med knusende ro...

Så avsaknad av kommentarer får dig att säga att de tar det med ro? Har jag fattat dig rätt då?

Hur vet du vad de tycker när du inte vet något alls om vad de tycker? Kan du utveckla detta?
2017-03-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaTheMovie
Vilka erfarenheter av konstruktioner i otillgänglig terräng - eller ens byggande rent praktiskt - har Trump? Hans farsa var en slumlord och the Donald har mest lånat ut sitt brand till andras projekt.

Jag är varken börskung eller civilingenjör, menar inte att dissa din kompetens, men känns inte experter från MIT antingen mer kompetenta att göra kostnadsbedömningen?

MIT-tomten antar att muren ska vara över 15 meter hög och att att man ska använda betong överallt. Redan där kan man skriva av artikeln.

Det handlar inte ens om en professor vid MIT. Det handlar om en journalist som tidigare arbetat i 10 månader på MIT som "Knight Science Journalism Fellow":
https://www.linkedin.com/in/konstantin-kakaes-b58a0422

Han har även arbetat på The Economist i Mexico City.

Jävlar vilken murexpert ni har hittat. En journalist. Helt neutral dessutom, inga som helst kopplingar till Mexiko. Hahaha.
2017-03-31, 09:34
Medlem
Citat:

Fast finns det fog för verklig oro så har man garanterat kopplat in jurister, förmodligen koordinerat en gemensam strategi, och då är det garanterat "omerta" som gäller (alternativt koordinerade uttalanden för att framstå som oskyldiga).

Skulle Flynn beviljas immunitet mot vittnesmål -vilket vi inte vet ännu - så finns det tunga bevis och, framför allt, en större fisk att steka. Det innebär i så fall Trump själv eller att administrationen som helhet, eller dess ledning, agerat i konspiratoriskt samförstånd mot USA:s intressen.
2017-03-31, 09:35
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=nW2btJF8VVY

Vad ska detta betyda då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in