2017-03-31, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Du som ska ha läst på KTH (lol...) bör förstå att den där fickpengskostnaden inte är en beräkning, det är vad en tvångsmässig vanelögnare har sagt i förbifarten till den egna fårskaran.
En ordentlig kostnadskalkyl, gjord av bildade människor, kan du istället hitta här:
MIT Technology Review: Bad Math Props Up Trump’s Border Wall

Och då dels republikanska egenintressen och bidragsgivare ska ha sin beskärda del av utgifter och pengar det här projektet kommer kosta, och byggnadsprojekt (speciellt groteska sådana som ska uppföras ute i ogästvänlig och svårtillgänglig ödemark) som regel går en bra bit över budget, så kommer detta bli något av det menlösaste och dyraste USAs regering någonsin tagit sig för.
Slutnotan kommer att landa på långt över 75 miljarder dollar, och tom. republikaner själva förstår detta. Det är därför kongressen inte direkt står och skriker efter att bygget ska påbörjas.

Eftersom knappt en handfull människor är så jävla dumma eller desperata att de beger sig ut i en livsfarlig öken för att korsa gränsen så är muren praktiskt taget oanvändbar; den är bara ett fåfängligt projekt för människor utan utbildning eller insikt i sakfrågorna. Med andra ord ett perfekt monument till president Donny!

Ditt fantasiexempel använder en mur som är mer än 15 m hög.

Senatledaren Mitch McConnells estimat ligger på 12-15 miljarder dollar. Trump, som har decenniers erfarenhet från byggbranschen, tror att att det blir billigare än så. Att den skulle kosta 75 miljarder dollar är naturligtvis trams.

http://www.cnbc.com/2015/10/09/this-is-what-trumps-border-wall-could-cost-us.html
Senast redigerad av borskungen 2017-03-31 kl. 05:35.
2017-03-31, 05:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Om du nu tar och googlar och kollar upp hur det ser ut så får du kanske svar på dina frågor.

Jag har mina egna svar på frågorna, jag behöver inte googla. Min fråga var ställd till "Mr-Mr".

Du får gärna svarafrågorna också om du vill, istället för att prata runt dom och komma med meningslösa inlägg i tråden. Spalta gärna upp med 1,2,3 du också. Tack

Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad skulle en sån mur göra för nytta som du pratar om?
Vad menar du? Menar du min "exempelmur"? Ja, den håller folk utanför landet men dock inte utanför "hindret", i mitt exempel berget. Blir en mur mellan länderna totalt meningslös fall det blir några kvadratkilometer amerikansk (öde)mark som hamnar på fel sida muren menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Varför biter du dig fast i frågor kring exakt var på centimeter som gränsmuren ska byggas?
Eftersom "Mr-Mr" bet sig fast vid omöjligheten i att bygga en mur så bet jag mig fast i detaljen om vari omöjligheten ligger. Något h*n verkar vara oförmögen att svara på. Samma gäller dig och "Dogberry".

Citat:
Det är sant att geografin är utmanande på många ställen, men det stora hindret i t ex Texas är att marken är privatägd. Det kommer att vara många och långa juridiska processer innan den frigörs för murbyggnation.
Det brukar inte vara nämnvärt svårt för myndigheterna att ordna rättigheter för vägar, kraftledningar, vatten, avlopp, telefonledningar, whatever. Den lilla människan brukar sällan ha ett skit att säga till om. Tror inte det blir särskilt svårt med en mur "för landets säkerhet".
2017-03-31, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ditt fantasiexempel använder en mur som är mer än 15 m hög.

Senatledaren Mitch McConnells estimat ligger på 12-15 miljarder dollar. Trump, som har decenniers erfarenhet från byggbranschen, tror att att det blir billigare än så. Att den skulle kosta 75 miljarder dollar är naturligtvis trams.

http://www.cnbc.com/2015/10/09/this-is-what-trumps-border-wall-could-cost-us.html

Mexiko ska ju betala muren så kostnaden för den har ingen betydelse för USA.
Trump låter väl någon av sina kompisars företag bygga muren, han är ju folkets man.
2017-03-31, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Exakt. Och varför i helvete skulle Trump vilja ha granskande journalistik (vilket skulle bli konsekvensen av strängare lagar) som dessutom har högt förtroende hos allmänheten?

Lol, nej, tack! Dagens clickbait media har möjliggjort Trump, är hans bästa valarbetare (tillsammans med lättkränkta liberaler) och lever i symbios med honom.

http://abcnews.go.com/Politics/wireStory/latest-ryan-congress-awaiting-russia-documents-46463586
The Latest: Senator says Russia undermined trust in media

Japp, det är enkelt att underminera clickbait

Det roliga/tragiska är att Russia Today, som har kopplingar till ryska staten, är betydligt mer trovärdig än amerikanska kommersiella mainstreamkanaler som CNN.
2017-03-31, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det är raviner, det är ökenområden som i princip omöjliga att jobba i, det kräver en enorm infrastruktur för att ta dit maskiner, folk, och folk måste bo på otillgängliga platser.

Så en gång till skaffa Google Earth och titta på hur det faktiskt ser ut, då kommer du fatta.

Det handlar inte om landgräns eftersom en land gräns endast finns i fantasin, alltså ritat på en karta och inte utritad i verkliga miljöer.

Det handlar om otillgängligheten, att befinna sig i otillgänglig miljö, på vissa ställen är det som att vara på mars.

Så en gång till skaffa Google Earth innan du uttalar dig du gör dig bara dummare då.

Man behöver inte en mur hela vägen. Där det finns naturliga hinder kan man använda dessa. Det gör att det blir billigare, inte dyrare, Einstein.
2017-03-31, 06:38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Det brukar inte vara nämnvärt svårt för myndigheterna att ordna rättigheter för vägar, kraftledningar, vatten, avlopp, telefonledningar, whatever. Den lilla människan brukar sällan ha ett skit att säga till om. Tror inte det blir särskilt svårt med en mur "för landets säkerhet".

Vad du "tror" är ointressant. Frågan har avhandlats tidigare i forumet.
När GW Bush skulle bygga barriär blev hans administration tvungen att driva många långa processer mot jordägare. Processer tar åtskilliga år. Trump kommer att bli tvungen att driva hundratals.
Vad har du för belägg för dina påståenden?
2017-03-31, 06:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det roliga/tragiska är att Russia Today, som har kopplingar till ryska staten, är betydligt mer trovärdig än amerikanska kommersiella mainstreamkanaler som CNN.
HAHA ja det är fan komiskt ändå måste jag säga. Den allra senaste, rykande färska, Fake news det är att Flynn "kräver immunitet". Hela världens mainstreammedia går lös på det nu, även svensk msm.

"Letter from Mike Flynn's attorney. No mention of asking for immunity.
Wall Street Journal publishing fake news YET AGAIN."

Paul Joseph Watson
https://twitter.com/PrisonPlanet/status/847609406774591488

Alltså det är något VARENDA DAG. HAHAHAH! Är det inte "Trump arg över att släkten varit på skidweekend i Aspen, medan han jobbade med hälsoreformen" så är det "Kellyanne conway hade fötterna på soffan i ovala rummet!!".

Den här extremt vinklade "mediabevakningen", häxjakten, fake news, whatever, gjorde ju att Trump vann. Nu verkar man bara gräva sin grav ännu djupare. Jag tror folk var less på skiten för flera år sedan... men dom gör det bara ännu värre.

Citat:
Vad har du för belägg för dina påståenden?
Vilket/vilka påståenden syftar du på?
2017-03-31, 07:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Vilket/vilka påståenden syftar du på?
Jag citerade ditt inlägg där du gör några påståenden. Har du redan glömt det?
Vilka påståenden skulle jag annars avse, menar du?
2017-03-31, 07:51
Bannlyst
Detta hade nog hört hemma i en Trumptråd men eftersom det inte finns en sådan så antar jag att man kan placera det här med (annars kan jag skapa en egen tråd under Språk, kanske)

Ett blogginlägg från någon som kallar sig The Neurocritic har dissekerat Trumps språkmönster. Några citat från en lång text:
Citat:
Using factor analysis, the researchers found that four dimensions of speech3 were most indicative of dementia:
Semantic impairment – using overly simple words
Acoustic impairment – e.g., speaking more slowly
Syntactic impairment – using less complex grammar
Information impairment – not clearly identifying the main aspects of a picture they were told to describe

Citat:
Reagan showed a significant decline in the number of unique words over the course of his presidency, but Bush did not.

Likewise, Reagan showed a significant increase in the use of non-specific nouns and fillers, but Bush did not.

Sen länkas klippet Trump explains uranium (https://www.youtube.com/watch?v=nCnKtzQpCSs) och jämförs med hans intervjuer på Letterman på 90-talet. Han använde onekligen ett bredare vokabulär än vad han gör idag.

Jag har hängt med lite dåligt här, men när man för ett år sedan påpekade att Trump var korkad eftersom han talade så korkat så var konsensusen bland Flashbacktrumpisterna att han var ett geni som lyckats klura ut på vilket sätt man ska tilltala gemene man och länkade till hans gamla intervjuer som bevis på att hans ordförråd var större än vad han visade upp i sina rallies. Är detta fortfarande vad ni tror efter att ha läst blogginlägget samt följt hans första tid som president?
2017-03-31, 08:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Detta hade nog hört hemma i en Trumptråd men eftersom det inte finns en sådan så antar jag att man kan placera det här med (annars kan jag skapa en egen tråd under Språk, kanske)

Ett blogginlägg från någon som kallar sig The Neurocritic har dissekerat Trumps språkmönster. Några citat från en lång text:

Sen länkas klippet Trump explains uranium (https://www.youtube.com/watch?v=nCnKtzQpCSs) och jämförs med hans intervjuer på Letterman på 90-talet. Han använde onekligen ett bredare vokabulär än vad han gör idag.

Jag har hängt med lite dåligt här, men när man för ett år sedan påpekade att Trump var korkad eftersom han talade så korkat så var konsensusen bland Flashbacktrumpisterna att han var ett geni som lyckats klura ut på vilket sätt man ska tilltala gemene man och länkade till hans gamla intervjuer som bevis på att hans ordförråd var större än vad han visade upp i sina rallies. Är detta fortfarande vad ni tror efter att ha läst blogginlägget samt följt hans första tid som president?
Ja, du har hängt med lite dåligt. Först vann han Primary och sedan blev han POTUS trots att han är så korkad som du påstår. Hur står det till själv däruppe?
2017-03-31, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, du har hängt med lite dåligt. Först vann han Primary och sedan blev han POTUS trots att han är så korkad som du påstår. Hur står det till själv däruppe?

Haha, det är ju detta jag menar. Vad han än säger och gör så kan du ju ta till "men han vann valet!" till hans försvar. Är det verkligen omöjligt för dig att en korkad person blir vald till president eller statsminister? Är du så intellektuellt begränsad?
2017-03-31, 08:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Haha, det är ju detta jag menar. Vad han än säger och gör så kan du ju ta till "men han vann valet!" till hans försvar. Är det verkligen omöjligt för dig att en korkad person blir vald till president eller statsminister? Är du så intellektuellt begränsad?
Vad tror du?

Först har han byggt upp ett imperium och blivit miljardär, sedan lyckas han bli POTUS. Sedan kommer du in med en tendentiös artikel och försöker bevisa att han är korkad. Man får tycka vad man vill om vad Trump är men korkad är han inte.
Senast redigerad av arbetet 2017-03-31 kl. 08:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in