2017-01-22, 16:04
Medlem
Tacka vet jag twitter. Och att Trump fortsätter att twittra. Obama twittrade också men menlöst och ointressant. Obama lovade också överlåta sina miljoner inkl mig (eller vad det nu var) följare till Trump. Trump har startat även ett @POTUS-konto. Hans gamla är bättre.

Detta twittrade Trump alldeles nyss:

"Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 31 minför 31 minuter sedan

Peaceful protests are a hallmark of our democracy. Even if I don't always agree, I recognize the rights of people to express their views.

7 663 svar 9 852 retweets 37 362 gillanden

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 2 timför 2 timmar sedan

Wow, television ratings just out: 31 million people watched the Inauguration, 11 million more than the very good ratings from 4 years ago!"

Om tv-siffrorna för 4 år sedan kan jag säga det att det var andra omgången för Obama och förståeligt om färre tittade då. Mer rättvist att jämföra med siffror från 8 år sedan då Obama var ny. Jag tittade då och jag tittade nu på Trump. Tittade inte för 4 år sedan.

Litar inte på medierna ett dugg. Tittar bara på direktsända tal, seminarier och presskonferenser. Behöver inte ha journalister som tolkar. Undrat många gånger om vi lyssnat på samma tal då man läser artiklar om det senare.
2017-01-22, 16:13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tror inte Obama twittrade så här:

Donald J. TrumpVerifierat konto
‏@realDonaldTrump
Watched protests yesterday but was under the impression that we just had an election! Why didn't these people vote? Celebs hurt cause badly.

Trump kan twittra hur mycket som helst, men början Trump inte göra det han lovade sina väljare. Tro mig han kommer få det hett bakom öronen.

Den så reaktionssnabbe Trump tog väldigt gott om tid på sig att reagera på protesterna i Washington. Det är bra, eftersom det tyder på att han fått en överrock.
Fast lite besviken är jag ändå på reaktionen. Kunde han inte bättre ?!?

Det är inte helt lätt att förlöjliga eller förminska de kvinnor som demonsterar iförda egenstickade "pink pussyhats" eller bär ett rockmärke med texten "Nasty Woman". Kvinnorna som demonstrerar skrattar ju redan åt sig själva och åt Trump.
En del av syftet var att reta Trump och det var intressant och bra för USA att han inte kunde svälja det betet.
När allt kommer omkring har demonstrationer liten eller ingen påverkan på makten. Det politiska motståndet mot Trump måste kanaliseras på andra, mer effektiva sätt. Här är Tea Partyrörelsens framgångar en inspirationskälla. Gräsrotsrörelsen för att påverka kongressen har börjat.
2017-01-22, 16:26
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast det är du som inte hör efter.

Spicer säger att ceremonins åskådare var flest någonsin BÅDE på plats OCH runtom jorden. Vilket inte är sant:

https://youtu.be/PKzHXelQi_A?t=46
Där ser man. Jag borde alltså lyssna på hela uttalandet innan jag gör bort mig...
"Both in person and around the globe". Ska vi förvänta oss att Trumps första stora politiska debatt kommer handla om antalet besökare jämfört med Obamas? Ska det sättas privata utredare på det?

Jaja, det här debaklet blir ju svårt att bortförklara för Spicer. Samtidigt får vi förstå att det inte är världens lättaste jobb att vara pressekreterare åt Donald Trump. Vilket jävla jobb alltså! Kanske han helt enkelt sade fel, men det har jag svårt att tänka mig.

Är jag helt ute och cyklar om jag antar att detta uttalande var planerat sedan länge? Trump får frid från media, som bara kommer älta helt oviktiga frågor, medan Trump avvecklar Obamacare och privatiserar Social Security?
2017-01-22, 16:57
Medlem
Så GB premiärminister kommer på besök kommande fredag vilket kommer sätta press på EU om parterna sätter igång processen om nytt handelsavtal.

EU har ju hotat GB med att det kan ta flera år innan ett nytt kan skrivas allt för att dra ut på tiden för brexit.

Mexikos och Kanadas president samt premiärminister har ringt Trump, han har alltså inte ringt dem.

Vilket säger att båda länderna är nervösa men här har Trump två val, vara snäll mot dem och få geopolitisk stabilitet i USAs region eller börja göra livet surt för dem.

Jag skulle valt det första samt rikta blickarna mot Asien.
2017-01-22, 17:06
Medlem
humanlifes avatar
Såg någonstans att Trump nu vänt 180 grader angående CIA. I valkampanjen riktade han hård kritik mot dem, nu säger han att "han älskar dem".
Alldeles uppenbart röstfiske där. Vad säger ni andra om det?

Han tänker också sänka skatterna för att skapa fler jobb. Detta "recept" har prövats av många regeringar, men de utlovade jobben uteblir. Även detta ser alltså ut som en förevändning för att gynna sina egna polare, de rika.
Att döma av protesterna i USA är det redan många som har insett att de blev lurade i valkampanjen.
2017-01-22, 17:10
Medlem
Är det så här det kommer att fortsätta under hela Trump perioden, att rent nonsens som detta om hur många åskådare där var blir stort för Vitahuset.

Så Obama var en bättre ”hustler” än Trump och lyckades dra större publik. Spelar roll

Installationstalet var ju bara mer av den vanliga kampanjretoriken, fluffigt snömos utan real substans som folk kan projicera vad de vill på.
2017-01-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Såg någonstans att Trump nu vänt 180 grader angående CIA. I valkampanjen riktade han hård kritik mot dem, nu säger han att "han älskar dem".

Han tänker också sänka skatterna för att skapa fler jobb. Detta "recept" har prövats av många regeringar, men de utlovade jobben uteblir. Även detta ser alltså ut som en förevändning för att gynna sina egna polare, de rika.
Att döma av protesterna i USA är det redan många som har insett att de blev lurade i valkampanjen.

Njaaa Bush gjorde samma sak med skatterna men cowboyen glömde säga åt företagen att de samtidigt inte fick lämna USA med jobben.

Trump vill göra tvärtom.
2017-01-22, 17:12
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
2 av dem ja, han har redan brutit mot de andra 34...

Ojdå. Vilka är dessa 34 vallöften som Trump brutit mot? Och kan man överhuvudtaget hävda att han brutit vallöften när han bara suttit ett par dagar som president?
2017-01-22, 17:14
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast nu är det ju utan tvekan så att det var mer människor på Obamas installation, och att Spicer står och hittar på att flest folk var på denna installation är ju rent löjeväckande. Det är till och med troligt att media HAR manipulerat bilder för att förminska Trump, men samtidigt innebär inte det att de lögner Spicer kommer med blir mer sanna.

Hela denna diskussion är så oerhört patetisk; Trump är nu USAs president och den Fria Världens ledare. Finns det inget vettigare att använda sin tid till än att svamla om detta?
Exakt så är det. Den här diskussionen får inte ena sidan att se bra ut och den andra att se dålig ut. Den är pinsam för båda parter.

Men det värsta är att detta tar upp utrymme som kunde ägnas åt vad Trump faktiskt ägnar sig åt de närmsta dagarna. Känns som en cirkus startad för att avleda ifrån detta. Tråkigt
Citat:

Som att höja skatterna skulle skapa fler jobb

Offentligt mot privat är i princip ett nollsummespel. Det som kommer att skapa jobben är protektionismen. Skattelättnaden kan dock ses som ett stöd till denna linjen. Företagen kan behöva det för att hantera omställningen till att anställa och producera amerikanskt.
Senast redigerad av Hegernataren 2017-01-22 kl. 17:20.
2017-01-22, 17:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du är ett stort fel. USA lägger mest pengar på forskning kring grön energi. Inte på kall fusion. Då vore de idioter, eftersom det helt enkelt inte finns någon kall fusion.

Det är ingen som är rädd för kall fusion eftersom det inte finns något att vara rädd för. Det finns nämligen inte någon kall fusion.

Det finns inte någon kall fusion.

Det finns inte någon kall fusion.

Att du tycker R ska lägga massa pengar på att forska på något som inte existerar beror på att du är en en idiot och att det är mycket synd om dig.

En källa som antagligen är för svår för dig att läsa, men andra kanske kan ha nytta av den. Den visar hur mycket USA, Kina och andra länder lägger på forskning och utveckling av grön energi. Kina har ökat sina satsninger i försök att få mer inflytande och respekt från miljöglobalisterna. De bygger solpaneler så det knakar.

http://breakingenergy.com/2015/05/13/higher-rd-investment-in-renewable-energy-technologies-critical-for-clean-energy-innovation-climate-a ction/
Som den fakta du skickade med, så ser det ut som Europa, Kina och asien är före USA.
Ja, Kina kan inte forska på grön energi för att de behöver grön energi?
Utan enligt dig är för blidka miljöglobalister?
HAHAHAHAHA, dagens skratt.
Sen är miljö globalt, miljö har inga gränser, men ser vad du gör, det är ett sätt och göra det till ett svärord som det går använda som en ad hominem.

Forskning går alltid ut på att forska på nått som inte existerar(inom området vi pratar om)
Varför tror du man forskar för? ROFL

Och ytterligare en gång till, då du verkar ovanligt trög idag.
Så har jag aldrig någonsin sagt att kall fusion finns idag.
Har varje gång sagt att det är decennier kvar till löst den.
Så är det ett sätt göra mig arg eller vad, enda jag blir förvirrad hur du kan ha missat detta.
Det är lite senilitet eller hur komemr det sig man utelämnar fakta jag sagt?
Sen finns det många som påstår sig löst kall fusion, men samtliga har inte lyckats bevisa de har lyckats.
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag håller med tidigare talare att denna "vem hade mest folk" börjar bli tradigt.
Republikanerna kan härefter hänvisa till "vem hade flest elektorer" och demokraterna "vem vann popular vote".
Trump har en poäng i att fråga varför de som protesterar inte röstade.
Det kan vi lugnt anta många av dom gjorde, men även de som inte gjort detta.
Och lika patetiskt nu som förr när man protesterar, hade man jobbat på mer folk att rösta så hade de inte behövt "protestera".
Tycker detta är så jävla löjligt, lika väl som när man protestera mot Obama.
Vad är det för idiot liksom.
2017-01-22, 17:21
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Njaaa Bush gjorde samma sak med skatterna men cowboyen glömde säga åt företagen att de samtidigt inte fick lämna USA med jobben.

Trump vill göra tvärtom.
Nej, det förekommer ju aldrig att man ställer krav på företagen. Jobben försvinner och sedan skall man uppfinna nya, men det händer inte.
Det skall bli väldigt intressant att se hur Trump tar itu med arbetslösheten. Glöm inte att alla, precis alla, lovar detta i alla, precis alla valkampanjer.
2017-01-22, 17:21
Bannlyst
Citat:

Trump har inga åsikter, trump iklär sig det som kan gynna honom.

Ingen annan respekterar CIA mer än vad han gör, han sa samma om kvinnor.
Vem pratar ens så?

Om jag skriver här att ingen annan respekterar de manipulerade trumpanhängarna mer än vad jag gör.. nä men seriöst ingen annan respekterar er mer än vad jag gör
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-22 kl. 17:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in