2017-01-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Jag skulle gissa på att han syftar på det här http://www.reuters.com/article/cbusiness-us-gm-tech-center-renovation-idCAKBN0NZ19920150514 notera datumet dock.

Två års snart då.

Trump verkar nervös. Och jag förstår honom. Detta är en stor dag för honom och för USA. Undrar hur ofta han träffar sin unge son. Och frun. De ska träffas på fredag i alla fall. Och sen på måndag ska han riva upp Obamacare. Det är inga republikaner som vet vad som kommer i stället. Konstigt med tanke på att Trump menar att det i stort sätt är klart vad som kommer i stället.
2017-01-17, 19:09
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det är flera dagar nu som Trump tänkt på John Lewis och twittrat om honom. Och påstår i sitt twitter att han ljugit eller haft fel om något. Det vore mer klädsamt om Trump slutade gnälla nu så är nära transiteringen av presidenter. Vet inte om han alltid varit så här trumpen.

En ny pärla från Trump: "How Trump Won--And How The Media Missed It" komplett med en länk till Breitbart: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/821410947864653825

Ett par dygn fram till maktskiftet och snubben har inget bättre för sig än att sitta och Twitterhata John Lewis, samt försöka övertyga folk om att han visst vann rättvist. Så det så!

Trump måste vara på väg att bli dement eller så är det något annat, betydligt värre fel på honom.

Hans beteende är inte rationellt för någon som är 72 timmar från att svära eden som USA´s president.
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-17 kl. 19:13.
2017-01-17, 19:10
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ja, det kan mycket väl bli så att den bilmodell den Amerikanske medelinkomsttagaren får lov att köra (oavsett om han vill eller inte) då skulle vara en av en handfull versioner av någon sorts av staten kraftigt subventionerad "Trumpmobil", en typ av fordon där man till exempel skippat miljö/utsläppsregler och som inte säljs utanför USA.

Historiska exempel på ovanstående följder av nationell protektionism finns ju faktiskt.

Har jag förstått Trumps strategi rätt så går den ut på att kraftansamla resurser för att säkra toppositionen i världen och spetsen är riktad mot Kina snarare än mot Ryssland i detta!
2017-01-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Har jag förstått Trumps strategi rätt så går den ut på att kraftansamla resurser för att säkra toppositionen i världen och spetsen är riktad mot Kina snarare än mot Ryssland i detta!

Då borde det ju inte behövas några skyddstullar. De amerikanska bilarna borde ju vara så överlägsna att ingen vill köpa något annat.
2017-01-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
En ny pärla från Trump: "How Trump Won--And How The Media Missed It" komplett med en länk till Breitbart: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/821410947864653825

Ett par dygn fram till maktskiftet och snubben har inget bättre för sig än att sitta och Twitterhata John Lewis, samt försöka övertyga folk om att han visst vann rättvist. Så det så!

Trump måste vara på väg att bli dement eller så är det något annat, betydligt värre fel på honom.

Hans beteende är inte rationellt för någon som är 72 timmar från att svära eden som USA´s president.

Tyvärr är hans beteende rationellt. Det är därför han blev presenterad uppgifter som cirkulerat angående ryska horor för att checka hans beteende. De ska ju skydda presidenten även mot honom själv. De ville nog se hur det står till i pallen på honom.

Hans beteende visar på någon form av demens skulle jag också säga. Därför han hellre sitter och twittrar. Dementa har ju en ökad ångestnivå och han försöker göra sig kvitt den genom att twittra på de som han är irriterad eller värre på. Hans presskonferens visade ju bara om samma saker som han sagt så många gånger tidigare att inte ens en dement kan glömma dem. Det fanns inte så många tecken på ett aktivt hjärnarbete när han svarade på frågor. Den verbala förmågan som man ser hos honom från tidigare år, säg tio år och bakåt i tiden är helt borta. Han saknar även ansiktsmimik men det kan ju beror på annat men kan vara demens. Rörelserna blir allt stelare.

Nervositet förvärrar ju demenssjukdomar. Om han hade lugnat ner sig och umgåtts med barnbarn och familj och gjort sånt han tycker är roligt skulle hans problem inte märkas av så tydligt som de gör nu. Det märks tydligt att det är en äldre president som ska tillträda. Jag tycker mig se en märkbar förändring sen i somras. Att det är ett slitigt liv påverkar en sån sak som demens.

Alternativt att han bara är senil. Det är en hög ålder på det sättet att det slår väldigt olika.
2017-01-17, 19:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Räkna med att man kommer att sitta bänkad med chips på fredag eftermiddag/kväll.

Hur kommer detta att sluta? Kommer Trump att twittra presidenteden istället för att säga den? Utan tvekan är det något som är fel på karln. Jag gillar mycket i hans politik, och jag gillar hans rättframma sätt. Hans tankar om invandring, och patriotism, är mycket sunda och egentligen en grund för ett fungerande samhälle. Hans tankar om EU är ju helt rätt, EU är ett missfoster som håller sin befolkning i bojor.

Men sättet; twittrandet, är helt enkelt fullständigt onormalt. Genom att så många stödjer i grunden hans politik, och även längtar efter en tydlig ledare, så skulle han kunna nå höga förtroendesiffror om han bara uppträdde mer "presidential". Det skulle vara att tänka först, tala sen, stå över angrepp, ena landet. Under denna period fram till tillträdandet skulle han egentligen inte göra mycket.

Men han har förstört allt detta genom att twittra som en galning och bete sig som en snarstucken 7-åring. Allt kan hända på fredag och i helgen, bäst att kolla att bunkern är fylld med proviant.
2017-01-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Artikeln handlar ingenting om hur respektlösa hyckalnde små CIA-troll som vänstern har degraderats till, istället står det:
"Men ett 40-tal demokratiska kongressledamöter kommer inte att delta – och siffran växer timme för timme."
"350 000 väntas demonstrera" 350 000 ????? Hur orkar folk. Sen såg jag någonstans att Lewis ändå aldrig varit på en republikansk inauguration, jag bryr mig visserligen inte ett dugg om han är där eller inte, trodde inte många andra skulle göra det heller.

Var tog exper- hah, avstängd 6 månader! hur lyckas experter ibland kan man undra.

Kanske skulle skaffa pålitligare källor. Han närvarade inte 2001, däremot 1989 och 2005.
2017-01-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Räkna med att man kommer att sitta bänkad med chips på fredag eftermiddag/kväll.

Hur kommer detta att sluta? Kommer Trump att twittra presidenteden istället för att säga den? Utan tvekan är det något som är fel på karln. Jag gillar mycket i hans politik, och jag gillar hans rättframma sätt. Hans tankar om invandring, och patriotism, är mycket sunda och egentligen en grund för ett fungerande samhälle. Hans tankar om EU är ju helt rätt, EU är ett missfoster som håller sin befolkning i bojor.

Men sättet; twittrandet, är helt enkelt fullständigt onormalt. Genom att så många stödjer i grunden hans politik, och även längtar efter en tydlig ledare, så skulle han kunna nå höga förtroendesiffror om han bara uppträdde mer "presidential". Det skulle vara att tänka först, tala sen, stå över angrepp, ena landet. Under denna period fram till tillträdandet skulle han egentligen inte göra mycket.

Men han har förstört allt detta genom att twittra som en galning och bete sig som en snarstucken 7-åring. Allt kan hända på fredag och i helgen, bäst att kolla att bunkern är fylld med proviant.

Korv och öl på fredag och en och annan virre!

Twittrandet är nog den stora orsaken till att Pence ser ut som en äggsjuk höna. Han kommer att bli 46:e presidenten. Hur hans plan för detta kan man undra över men är övertygad om att det finns fler än en plan här. Undrar hur pass avslöjande planerna är när de väl sätts igång. Är det någon som spelar dubbelt nu är det den äggsjuke.

Den äggsjuke uppmuntrar säkert twittrandet.
2017-01-17, 20:13
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Korv och öl på fredag och en och annan virre!

Twittrandet är nog den stora orsaken till att Pence ser ut som en äggsjuk höna. Han kommer att bli 46:e presidenten. Hur hans plan för detta kan man undra över men är övertygad om att det finns fler än en plan här. Undrar hur pass avslöjande planerna är när de väl sätts igång. Är det någon som spelar dubbelt nu är det den äggsjuke.

Den äggsjuke uppmuntrar säkert twittrandet.
Varför gnäller så många på hans krigsmaskin twitter? emot pk-etablissemanget, påven, kina m.fl.
Jag lovar att jag aldrig har eller kommer gnälla på Hillary, Fridolin elelr Reinfeldt för en mediabuzzande tweet de har skrivit och särskilt ifall den blivit skriven "mitt på natten! omg han göre mitt på natten!! fan e han inte klok den där orang-" det är bara jättelöjligt in my humble opinion, och skulle aldrig ens nämnt en sådan lightweight-detalj få ta plats i ett riktigt argumentet emot denne.
Trump är säkert själv aningen förvånad över vilken central roll twitt-kontot blev tidigt in.

De som borde lägga ner twitter är alla lättviktare på att tweeta, t.ex alla riksdagsledamöter i Sverige? Ingen bryr sig om de ändå, mer än de själva. De spenderar alldeles för mycket tid där medan Trump kan anordna ett trump-rally på månen via twitter om han vill, så småningom...
Senast redigerad av heis 2017-01-17 kl. 20:24.
2017-01-17, 20:18
Medlem
E.Merckxs avatar
Nu börjar Gloria Allred igen, från The Daily Beast:

"A woman who accused Donald Trump of sexually inappropriate contact will file a lawsuit against the president-elect on Tuesday, according to attorney Gloria Allred. A press conference in Los Angeles with the accuser and Allred is scheduled for 11:30 a.m. local time."

http://www.thedailybeast.com/cheats/2017/01/17/gloria-allred-accuser-will-sue-trump.html?via=desktop&source=copyurl

Hur desperata kan demokraterna bli egentligen?
2017-01-17, 20:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu behöver du inte vänta så länge till:

A New President is Inaugurated 2 days 22 hours 54 minutes

Ingen mer Hussein Obama.

Obamas sista gest till det Amerikanska folket:

Oman says it accepts 10 Guantanamo Bay detainees

https://apnews.com/0c475390c15b448ea110fbd6fb1c9322?utm_campaign=Soci alFlow&utm_source=Twitter&utm_medium=AP

Du får vänta och se hur god detaljkunskap Donald Trump har.
Så du är en rasist?
Eller varför ger du öknamn och muslimskt sådant?

Sen kommer vi knappast få svar på den frågan om två dagar och tjugotvå timmar.
Och vad hindrar Trump eller Trumps stab att berätta detta före denna tid?
Jag bara menar han har ju inga problem och låta den munnen glappa i vanliga fall.
Citat:
Varför gnäller så många om hans krigsmaskin twitter, emot pk-etablissemanget, påven, kina m.fl.
Jag lovar att jag aldrig har eller kommer gnälla på Hillary, Fridolin elelr Reinfeldt för en mediabuzzande tweet de har skrivit och särskilt ifall den blivit skriven "mitt på natten! omg han göre mitt på natten!! fan e han inte klok den där orang-" det är bara jättelöjligt in my humble opinion, och skulle aldrig ens nämnt en sådan lightweight-detalj få ta plats i ett riktigt argumentet emot denne.
Trump är säkert själv aningen förvånad över vilken central roll twitt-kontot blev tidigt in.

De som borde lägga ner twitter är alla lättviktare på att tweeta, t.ex alla riksdagsledamöter i Sverige? Ingen bryr sig om de ändå, mer än de själva. De spenderar alldeles för mycket tid där, däre kan Trump anordna ett trump-rally på månen via twitter om han vill.
Varför skriver du nått som ingen kommer tro på ändå?
Citat:
Du blandar ihop mig med en annan, jag tror Obama har genomfört ett gigantiskt stort perverst bedrägeri mot sitt land, sin konstitution och sitt folk (vilka de än är). Han är antikrist och borde granska´ts och kritiserats mer än Kent Ekeroth, och särskilt aldrig ha vanvettet i tankarna att försöka driva igenom en TREDJE period korrupt Obama-policy, rent vansinne. Tack för det, Trump gav det. Adios "nyttnick3"
Är du en kristen fundamentalist?
Detta med en Trump som är en ateist?
Hur faan får man ihop dom två?

Sen sagorna om vad folk tycker om vad saker Obama gjort, kommer knappast ens komma nära vad man kallar bedrägeri.
Bedrägeri, är man säger man ska inte ge någon försäkring/sjukvård som inte kan betala själva, och sen ge dom det ändå.
Så bara fantasier, sen att du hatar niggers det råder det väl ingen större tvekan om.
Så där kommer jag inte säga emot.
2017-01-17, 20:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nu börjar Gloria Allred igen, från The Daily Beast:

"A woman who accused Donald Trump of sexually inappropriate contact will file a lawsuit against the president-elect on Tuesday, according to attorney Gloria Allred. A press conference in Los Angeles with the accuser and Allred is scheduled for 11:30 a.m. local time."

http://www.thedailybeast.com/cheats/2017/01/17/gloria-allred-accuser-will-sue-trump.html?via=desktop&source=copyurl

Hur desperata kan demokraterna bli egentligen?
Nu är ju han inte president än.
Men mycket snart.
Sen är ju det galet meningslöst, patetiska Republikaner ville ju stämma Obama innan, och som jag förstår det så går det inte stämma en president, rätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in