2017-01-22, 15:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men prata om 4:e generationens kärnkraftverk gör man gärna, även om dessa inte finns och kommer inte göra på en mycket åskådlig tid.

De kommer halka efter eftersom då R är så rädd för grön energi.

Saknar fortfarande fakta på ditt påstående om de lägger mest på kall fusion.
Men antar jag inte kommer få svar på nått, för guden Trump har inte berättat hur du ska svara än.
Du måste leva ett enkelt liv, där du hela tiden har någon som berättar för dig vad du ska säga.

Men får hoppas att man hittar en super lukrativ energikälla i USA, så kommer man flipp floppa över till hur farligt det är med globalwarning.
Som vi sett så många ggr innan i andra ämnen
Du är ett stort fel. USA lägger mest pengar på forskning kring grön energi. Inte på kall fusion. Då vore de idioter, eftersom det helt enkelt inte finns någon kall fusion.

Det är ingen som är rädd för kall fusion eftersom det inte finns något att vara rädd för. Det finns nämligen inte någon kall fusion.

Det finns inte någon kall fusion.

Det finns inte någon kall fusion.

Att du tycker R ska lägga massa pengar på att forska på något som inte existerar beror på att du är en en idiot och att det är mycket synd om dig.

En källa som antagligen är för svår för dig att läsa, men andra kanske kan ha nytta av den. Den visar hur mycket USA, Kina och andra länder lägger på forskning och utveckling av grön energi. Kina har ökat sina satsninger i försök att få mer inflytande och respekt från miljöglobalisterna. De bygger solpaneler så det knakar.

http://breakingenergy.com/2015/05/13/higher-rd-investment-in-renewable-energy-technologies-critical-for-clean-energy-innovation-climate-a ction/
Senast redigerad av Japhy 2017-01-22 kl. 15:10.
2017-01-22, 15:23
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Handlar verkligen diskussionen om vem som hade flest besökare, eller handlar den om att CNN lade ut en bildjämförelse mellan Obama och Trump, där Trumpbilden var tagen innan ceremonierna ens hade startat? Är det fel att anse att sånt förfarande är djupt ohederligt och att CNN är en fake news agency?

Det beror väl på syftet med bilden, hur stor tidsskillnaden var och så vidare. I det stora hela är detta dock en total icke-fråga som jag inte för mitt liv kan fatta att så många är intresserade av.
2017-01-22, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Man har haft kontroll över hemsidan i 2 dygn så det finns ingen anledning för dig att lipa. Trump styr inte över att föregående administrations politik raderas vilket media framställer det som. En normalbegåvad förstår att det är normalt förfarande att föregående administrations politik raderas och att den tillträdande fyller på med sin efterhand.

Inget jag lipar över, något som du missförstått och även vad fake news betyder.
Självklart förändras hemsidan med den nya administrationens ståndpunkter.
Ta en nypa frisk luft!
2017-01-22, 15:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det beror väl på syftet med bilden, hur stor tidsskillnaden var och så vidare. I det stora hela är detta dock en total icke-fråga som jag inte för mitt liv kan fatta att så många är intresserade av.
Många går i taket när Trump påstår att media ljuger och manipulerar. De provoceras också av att Trump använder twitter. Att en president oroar sig när landets mediabolag har lögn som agenda är positivt och viktigt. Samma fenomen ser man även i Sverige och i de flesta demokratiska länder. Fast skillnaden är att i Sverige attackerar statsminister OCH media de som inte följer med i strömmen och hyllar samhället mitt under pågående kollaps.

Jag uppever Trumps inställning varandes mycket sund. Ju förr mdaikonsumenterna får upp ögonen för vad de frivilligt utsätter sig för, desto bättre. Kanske slipper de då känna ångest över att inte ha gått och röstat, eftersom det var säkert att Hillary skulle vinna.
2017-01-22, 15:30
Bannlyst
Citat:
Många går i taket när Trump påstår att media ljuger och manipulerar. De provoceras också av att Trump använder twitter. Att en president oroar sig när landets mediabolag har lögn som agenda är positivt och viktigt. Samma fenomen ser man även i Sverige och i de flesta demokratiska länder. Fast skillnaden är att i Sverige attackerar statsminister OCH media de som inte följer med i strömmen och hyllar samhället mitt under pågående kollaps.

Jag uppever Trumps inställning varandes mycket sund. Ju förr mdaikonsumenterna får upp ögonen för vad de frivilligt utsätter sig för, desto bättre. Kanske slipper de då känna ångest över att inte ha gått och röstat, eftersom det var säkert att Hillary skulle vinna.

Samtidigt som lösningen inte är att bara gå över till nästa källa som säger sig vara sann media

Trump har sannerligen insikt i hur man kan utnyttja läget
2017-01-22, 15:32
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Fast nu är det ju utan tvekan så att det var mer människor på Obamas installation, och att Spicer står och hittar på att flest folk var på denna installation är ju rent löjeväckande. Det är till och med troligt att media HAR manipulerat bilder för att förminska Trump, men samtidigt innebär inte det att de lögner Spicer kommer med blir mer sanna.

Hela denna diskussion är så oerhört patetisk; Trump är nu USAs president och den Fria Världens ledare. Finns det inget vettigare att använda sin tid till än att svamla om detta?
Senast redigerad av bernad_law 2017-01-22 kl. 15:35.
2017-01-22, 15:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Trump uppfyller direkt sina vallöften!

http://www.friatider.se/har-stoppar-trump-obamacare

2 av dem ja, han har redan brutit mot de andra 34...
2017-01-22, 15:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast nu är det ju utan tvekan så att det var mer människor på Obamas installation, och att Spicer står och hittar på att flest folk var på denna installation är ju rent löjeväckande. Det är till och med troligt att media HAR manipulerat bilder för att förminska Trump, men samtidigt innebär inte det att de lögner Spicer kommer med blir mer sanna.
Ja, det var mer människor på Obamas installation. Men Spicer sade ju faktiskt inte att det var flest människor som besökte Trump. Det är bara du och många andra som har svårigheter med att förstå talad engelska. Kolla igenom vad han sade en gång till och återkom sedan med vad du lärt dig.

Det här börjar bli patetiskt. Hur fan hade du Bernard Law, tänkt dig att vi ska kunna föra en vettig politisk diskussion när vi hela tiden måste tampas med felöversättningar, fantasier, konspirationsteorier och annan mumbo jumbo? Är det ens möjligt att föra en vettig dialog, när motståndarsidan (DU) gång på gång sprider lögner som vi förväntas svara på?

Han sade ju, vilket är uppenbart för alla som klarat grunläggande engelska - att installationen hade flest tittare. Det kan vara svårt att förstå att han då menar tv-tittare, men eftersom han DESSUTOM SÄGER "över hela världen" borde det ju sjunka in även hos den mest inbitne Trumphataren.

Kanske drömmer jag bara här. Kanske är det hopplöst att få er att åtminstone avstå från uppenbara lögner. Kanske är det så att ni inte längre kan skilja på lögn och sanning. Jag vet inte, men det ser mycket mörkt ut, när seriösa debattörer inte klarar av enkla språkliga nyanser i det engelska språket.

Sorgligt låg högstanivå i denna tråd.
2017-01-22, 15:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ja, det var mer människor på Obamas installation. Men Spicer sade ju faktiskt inte att det var flest människor som besökte Trump. Det är bara du och många andra som har svårigheter med att förstå talad engelska. Kolla igenom vad han sade en gång till och återkom sedan med vad du lärt dig.

Det här börjar bli patetiskt. Hur fan hade du Bernard Law, tänkt dig att vi ska kunna föra en vettig politisk diskussion när vi hela tiden måste tampas med felöversättningar, fantasier, konspirationsteorier och annan mumbo jumbo? Är det ens möjligt att föra en vettig dialog, när motståndarsidan (DU) gång på gång sprider lögner som vi förväntas svara på?

Han sade ju, vilket är uppenbart för alla som klarat grunläggande engelska - att installationen hade flest tittare. Det kan vara svårt att förstå att han då menar tv-tittare, men eftersom han DESSUTOM SÄGER "över hela världen" borde det ju sjunka in även hos den mest inbitne Trumphataren.

Kanske drömmer jag bara här. Kanske är det hopplöst att få er att åtminstone avstå från uppenbara lögner. Kanske är det så att ni inte längre kan skilja på lögn och sanning. Jag vet inte, men det ser mycket mörkt ut, när seriösa debattörer inte klarar av enkla språkliga nyanser i det engelska språket.

Fast det är du som inte hör efter.

Spicer säger att ceremonins åskådare var flest någonsin BÅDE på plats OCH runtom jorden. Vilket inte är sant:

https://youtu.be/PKzHXelQi_A?t=46
2017-01-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Menar du att det var fler och såg Trump den 20 Januari än vad det var samma datum 2009?

Skärpning, det finns gott om bevis för att han inte drog en lika stor mängd fysiska tittare på plats bland annat genom mätningarna av hur pass belastade hotellen i hela området var samt hur hög eller låg användandet av kollektivtrafiken var.

Nej, det menar jag inte. Sedan är det inget Trump hävdat heller som du påstår. Den enda Trump sa var ungefär att det var "packed" och sedan vaknar han dagen efter och sätter på TV:n och ser en bild på ett tomt fält. Det är media som dragit igång cirkusen Trump vs Obama som ett bispår för att flytta fokus ifrån sin usprungliga lögn.
2017-01-22, 15:54
Medlem
bernad_laws avatar
Notera nogsamt att när jag diskuterar i trådarna är det i egenskap av ANVÄNDARE. Försök att inte blanda samman dessa inlägg med mitt arbete som moderator, det finns risk för 0.06. /Mod
2017-01-22, 15:58
Bannlyst
Citat:

Lyssna på länken ovan. Det är exakt vad som sägs

It will be great , we will all reach Clear. Period

https://m.youtube.com/watch?v=PsgPFVtOTmA
Senast redigerad av Attraktiv 2017-01-22 kl. 16:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in