Citat:
Ursprungligen postat av
jketzetera
Att du dessutom nedlåter dig till att förminska dina meningsmotståndare genom att kalla dem icke utstuderade och mobbare avslöjar bara att du och dina gelikar inte lärt sig ett dugg om varför Trump blev vald.
Ja, är det inte förskräckligt att jag skriver vad jag tycker om dem

?!? Rapportera mig genast för regelbrott.
Jag kan lugna dig med att de inte behöver någon white knight utan de kan försvara sig själva när de tycker att det behövs. För du har väl läst deras inlägg?
Citat:
Personligen har jag inte ett problem med detta. Du är sannolikt den bästa valarbetaren för systemkritiker och Trump-anhängare. Jag t o m uppmuntrar dig att kalla alla som stödjer honom för rasist/nazist/fascist/pedofil etc Det kommer enbart att bidra till ytterligare polarisering och att allt färre kommer att fästa någonsomhelst vikt vid vad du och dina meningsfrände.
Tack, men jag avstår gärna om det går bra för dig
Citat:
Att du köpt globaliseringsnarrativet med hull och hår säger nog mer om dig än vad det säger mer om dina meningsmotståndare.
Jag är själv lite nyfiken på hur du försvarar globaliseringens välgärning, där kinesiska företag (Foxconn) måste installera anti-självmordsnät på sina fabriker för att deras slavarbetare inte ska orsaka "trista" rubriker när de utför självmord för att slippa sin plågsamma slav-existens.
Du kanske vill diskutera hur Huwaei får massiva stadsstöd gennom oerhört förmånliga lån från kinesiska banker (som är den kinesiska statens förlängda arm) och hur detta påverkar ett svenskt bolag som Ericsson som är extremt hårt reglerat av både nationella regler såväl som EU-regler.
Jag är ledsen att börja ta till överord men du verkar rätt så blåst om du inte begriper att protektionism är ju exakt det Kina ägnar sig åt (medelst slavarbetskraft och massiva stadsstöd). När nu USA vill göra likadant (obs genom tullar inte genom att plåga mäniskor till den grad att de vill begå självmord) så är detta helt plötsligt en dödssynd.
Okej. Du tillskriver mig åsikter och är nyfiken på hur jag ska försvara dessa av dig tillskrivna åsikter?
Förväntar du dig ens något svar eller kände du bara ett starkt behov att rikta din vrede över globalisering mot någon, ie mig? Jag gissar på det sistnämnda. Ledsen, men den bollen dog.
Citat:
Det som är extra-extra kul är ju det tillfälliga inresestoppet från de länder som Obama placerade på terrorlistan. Att införa ett 90-dagars stopp innebär tydligen att Trump är Hitler?
Under valkampanjen kritiserades Trump för att han ägnade sig åt överdrifter, men det som hans motståndare (dig inräknat) gör nu är ju helt jävla obetalbart.
Om 90 dagar innebär att han är Hitler, vad är han om han inför ett nytt inresestopp på 180 dagar som Obama gjorde? Blir han Hitler i kvadrat? Var Obama Hitler i kvadrat?
Varför frågar du om amerikanska presidenter är "Hitler i kvadrat"? Så vitt jag vet har Adolf Hitler ingenting med amerikansk inrikespolitik att göra. Han dog dessutom 1945.
Citat:
Att du har mage att jämställa den nuvarande USA-administration med fascister är vämjeligt för alla som har någonsomhelst kunskap modern historia.
Tydligen är nu Bannon den nya djävulen, vilket är ett totalt djävla skämt med tanke på Karl Roves gärning.
Jag hyser inga illusioner om att sannolikheten för att Trump-administrationen ska lyckas inte är garanterad.
Återigen tillskriver du mig något jag inte påstått. Visa var jag jämställer den nuvarande administrationen med fascister.
Steve Bannon har uttryckt och uttrycker åsikter som jag tycker är ytterst problematiska. Han har sagt att han är Leninist och vill förstöra staten. Jag tycker att det är bekymmersamt att han verkar nära presidenten och jag tycker att alla som värnar demokratin också borde vara bekymrade.
Apropå Karl Rove så går det utmärkt att vara kritisk både till Steve Bannon
och Karl Roves gärning
samtidigt. Jag klarar det och det tror jag att du också gör om du anstränger dig lite
Citat:
Att läsa dina inlägg utgör dock underhållning som man inte skulle kunna köpa för pengar.
Tack för de vänliga orden