2017-02-01, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
"interpreted " är nyckelordet här.

Senior officials at the Department of Homeland Security initially interpreted Trump's order to not apply to green card holders from the seven banned countries. Trump White House overruled that reading, however, meaning those green card holders were initially barred.

But a federal judge in New York temporarily blocked part of Trump's order late on Saturday night, ruling that citizens of the seven countries who hold valid visas and have already arrived in the United States cannot be removed from the United States.

Nyckelordet?

Du säger att inget ändrats så kan du berätta om hur det stod exakt då?
2017-02-01, 12:40
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Salty liberal tears

Oj vilket tungt argument. har du brist på sakskäl

Men du är sannerligen "triggered" av Trump. Inte?

Citat:
Ok berätta då vilka inskränkningar som finns för t.ex en britt med dubbelt medborgarskap?

Samma som varit under Obama. https://www.theguardian.com/us-news/2016/jan/21/new-us-visa-rules-could-also-cause-problems-for-americans-visiting-europe

Citat:
Om du har missat det så var det Trump som ville förhindra personer med dubbla medborgarskap att resa in i USA.

Har du källa på det eller det är din åsikt?
Citat:
Men sen när det riktigt rika och de riktiga storföretagen så la sig fastighetsskojaren i fosterställning och bad om ursäkt. Hans erfarenhet av utländsk kompetens är illegal mexikansk städpersonal och mexikanska horor
Haha. Keep crying...

Men tycker du att de med dubbla medborgarskap inte borde få komma till USA? Eller vad gnäller du om?
2017-02-01, 12:45
Medlem
Citat:
Men du är sannerligen "triggered" av Trump. Inte?

Samma som varit under Obama. https://www.theguardian.com/us-news/2016/jan/21/new-us-visa-rules-could-also-cause-problems-for-americans-visiting-europe

Har du källa på det eller det är din åsikt?

Haha. Keep crying...

Men tycker du att de med dubbla medborgarskap inte borde få komma till USA? Eller vad gnäller du om?

Kan du berätta om de regler som var samma under Obama?
2017-02-01, 12:56
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Kan du berätta om de regler som var samma under Obama?
Jag länkade till artikeln.

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jan/21/new-us-visa-rules-could-also-cause-problems-for-americans-visiting-europe
https://www.congress.gov/bill/114th-congress/house-bill/158/text
2017-02-01, 13:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Men om den "sanningen" har rått hela tiden varför kände inte amerikanska ambassaderna runt omkring i världen till den. Hur kom det sig att dom inte kunde ge besked om vad som gällde vid dubbla medborgarskap. Hade inte dom till gång till samma alternativa sanningen som Trumpadministrationen.

Du får nog acceptera att många ser med stor tveksamhet på Trumps alternativa sanningar. Att ni Trumpeter hela tiden accepterar nya ställningstaganden och förslag måste kännas lite jobbigt och larvigt.

Men förklara bara för mig att om Trump nu accepterar dubbla medborgarskap innebär det inte att han öppnar för IS-terrorister eftersom det finns tusentals med dubbla medborgarskap som enligt Trump har fritt tillträde till USA
Vad är det för "alternativ sanning" att höra ansvarig minister lägga ut texten i EO:n? Är det CNN:s tolkning som gäller, eller rent av Aftonbladets?
2017-02-01, 14:15
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skulle nog säga det är exakt tvärtom.
Finns noll objektivt till en frågan utan man alltid vänder sig till Trump för se vad han säger.
Och därför när frågor som dykt upp som INTE Trump sagt nått om, så blir det väldigt roande i hur man försöker låta bli och med en massa obskyra ursäkter.

En sak jag lärt mig i livet, och det är att sanningen kommer alltid fram och skuffar undan lögnerna.
Sen även ser jag inte allt Trump gör som fel, så vissa saker kommer han göra saker som jag tycker är rätt.

Om idéerna om alla skatteminskningar och allt han ska göra, så kommer han med enkelhet vinna över Obama i statsskuld.
Och den statsskulden kan vi hänvisa till Bush den yngre till stor del, då dessa pengar gick åt till reda upp den röran.
Enda som kan rädda han här, är att ekonomin får ett tokskutt, men vet inte hur det ska gå utveckla ekonomin mycket bättre när man ska sparka ut 10-15miljoner latinos(även de som får vara här, då Trump ska skicka hem hela familjen).
Och har en arbetslöshet på 4,7% som anses närma sig det som man kallar fullsysselsättning.
Finns liksom inte mycket till utrymme för öka så himla mycket.
Och blir det till en regression och låt oss säga 2år in, då kommer han dubbla statsskulden med enkelhet.

Men då är ju det bra med att låna pengar till staten helt plötsligt, ja, det kommer dessa halleluja Trump-fas säga i alla fall.
Det är förstörande krafter vi pratar om, och varför vill man ha den världsordningen för?

Men nu får du väll ändå ge dig, är du inte medveten om att media inte levererar opartiskt nyheter ?
Så hur kan det vara tvärt om?
Vilka frågor tänker du på?

Ja sanningen har kommit fram nu, den sidan du stödjer har tex aktivt stöttat världens värsta terror sektor men står i det offentliga och påstår annat. Var det den typen av nyheter du tänkte på?
Får inte ihop vad du menar att Trump skulle ligga pyrt till…?? Har tokvann valet med förkrossande siffror som ingen på lång tid har varit i närheten av. En bred majoritet av de vita männen röstade på Trump och en majoritet av de gifta vita kvinnorna. Med tanke på att invandringen till USA troligtvis kommer vara ytterst liten mot tidigare + att man ska börja deportera tebax en jäkla massa kriminella mexare så ser jag ingen anledning till de vita helt plötsligt skulle vända han ryggen.
Det är HAN som ska reda upp skiten globalisera har ställt till med, och givetvis är inte detta något man gör i en handvändning . För du menar väll ändå inte att Obama var på god väg att lösa det ?
Men det jag inte får ihop ( förklara gärna hur du tänker ) är att vad är det som skulle få USA ekonomi att tokrasa med Trumps politik.
Sen är jag övertygad om att precis hela världen står inför en förändring som kommer innebära att konsumtionssamhället i dess nuvarande form är över. Så att några få varor från Mexico skulle bli dyrare för jänkarna ser jag inte som något problem , om man får tebax jobb därifrån

Hur kan Trumps politik som riktas åt folket vara destruktiv jämfört med globalisternas som sitter i bankernas knä och agerar därefter även om värdfolket kommer i kläm.

Den dagen Trump börjar tokbomba andra länder eller fortsätta i samma anda som de tidigare ”ledarna” kommer jag ändra min ståndpunkt om han.
Så om usa går krabbgång några år till medans ´han gör sina reformer så spelar det ingen som helst roll.

Får ursäkta texten blev rörig, sitter på luren och skriver
2017-02-01, 14:49
Medlem
Citat:
Skulle nog säga det är exakt tvärtom.
Finns noll objektivt till en frågan utan man alltid vänder sig till Trump för se vad han säger.
Och därför när frågor som dykt upp som INTE Trump sagt nått om, så blir det väldigt roande i hur man försöker låta bli och med en massa obskyra ursäkter.

En sak jag lärt mig i livet, och det är att sanningen kommer alltid fram och skuffar undan lögnerna.
Sen även ser jag inte allt Trump gör som fel, så vissa saker kommer han göra saker som jag tycker är rätt.

Om idéerna om alla skatteminskningar och allt han ska göra, så kommer han med enkelhet vinna över Obama i statsskuld.
Och den statsskulden kan vi hänvisa till Bush den yngre till stor del, då dessa pengar gick åt till reda upp den röran.
Enda som kan rädda han här, är att ekonomin får ett tokskutt, men vet inte hur det ska gå utveckla ekonomin mycket bättre när man ska sparka ut 10-15miljoner latinos(även de som får vara här, då Trump ska skicka hem hela familjen).
Och har en arbetslöshet på 4,7% som anses närma sig det som man kallar fullsysselsättning.
Finns liksom inte mycket till utrymme för öka så himla mycket.
Och blir det till en regression och låt oss säga 2år in, då kommer han dubbla statsskulden med enkelhet.

Men då är ju det bra med att låna pengar till staten helt plötsligt, ja, det kommer dessa halleluja Trump-fas säga i alla fall.
Det är förstörande krafter vi pratar om, och varför vill man ha den världsordningen för?
Sen statskulden kan hänvisas till Clinton/Greenspan/Rubin/Summers som levde på en överbelånad privat sektor som med Greenspans hjälp byggde upp en fullständigt ohållbar skuldbörda. Det finns inget annat sätt att lösa det än att skulderna flyttas till det offentliga när man har en sk balansräkningskris. Men det var bara företagssektorns skuldbörda som minskade under Bush, hushållens ökade och var en väsentlig del i nästa kris 2008. Men totalt minskade de privata skulderna som andel av ekonomin.

Sysselsättningen i tillverkningsindustrin minskade brant från 2000, föll gjorde också den totala sysselsättningsandelen. Men 2010 vände detta uppåt.
USA:s öppna arbetslöshetssiffror säger inte allt, sysselsättningen har minskat och folk faller lätt ur den statistiken utan att de fått jobb. Den verkliga arbetslösheten i USA är mycket högre med undersysselsättning och folk som fallit ur systemet. Det är viktiga parametrar i USA som har ett mycket klent skyddsnät, ett riktigt jobb är ett måste för de flesta om de ska kunna ha ett någotsånär vettigt liv.

Det tokiga som varit är att FIRE sektorn gödslats rent omåttligt sen Clinton/Greenspan/Rubin/Summers. Till men för den reala ekonomin som vanligt folk är beroende av.
Senast redigerad av Efterdradd 2017-02-01 kl. 14:52.
2017-02-01, 15:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera

Att du dessutom nedlåter dig till att förminska dina meningsmotståndare genom att kalla dem icke utstuderade och mobbare avslöjar bara att du och dina gelikar inte lärt sig ett dugg om varför Trump blev vald.
Ja, är det inte förskräckligt att jag skriver vad jag tycker om dem ?!? Rapportera mig genast för regelbrott.
Jag kan lugna dig med att de inte behöver någon white knight utan de kan försvara sig själva när de tycker att det behövs. För du har väl läst deras inlägg?
Citat:
Personligen har jag inte ett problem med detta. Du är sannolikt den bästa valarbetaren för systemkritiker och Trump-anhängare. Jag t o m uppmuntrar dig att kalla alla som stödjer honom för rasist/nazist/fascist/pedofil etc Det kommer enbart att bidra till ytterligare polarisering och att allt färre kommer att fästa någonsomhelst vikt vid vad du och dina meningsfrände.
Tack, men jag avstår gärna om det går bra för dig
Citat:
Att du köpt globaliseringsnarrativet med hull och hår säger nog mer om dig än vad det säger mer om dina meningsmotståndare.

Jag är själv lite nyfiken på hur du försvarar globaliseringens välgärning, där kinesiska företag (Foxconn) måste installera anti-självmordsnät på sina fabriker för att deras slavarbetare inte ska orsaka "trista" rubriker när de utför självmord för att slippa sin plågsamma slav-existens.

Du kanske vill diskutera hur Huwaei får massiva stadsstöd gennom oerhört förmånliga lån från kinesiska banker (som är den kinesiska statens förlängda arm) och hur detta påverkar ett svenskt bolag som Ericsson som är extremt hårt reglerat av både nationella regler såväl som EU-regler.

Jag är ledsen att börja ta till överord men du verkar rätt så blåst om du inte begriper att protektionism är ju exakt det Kina ägnar sig åt (medelst slavarbetskraft och massiva stadsstöd). När nu USA vill göra likadant (obs genom tullar inte genom att plåga mäniskor till den grad att de vill begå självmord) så är detta helt plötsligt en dödssynd.
Okej. Du tillskriver mig åsikter och är nyfiken på hur jag ska försvara dessa av dig tillskrivna åsikter?
Förväntar du dig ens något svar eller kände du bara ett starkt behov att rikta din vrede över globalisering mot någon, ie mig? Jag gissar på det sistnämnda. Ledsen, men den bollen dog.

Citat:
Det som är extra-extra kul är ju det tillfälliga inresestoppet från de länder som Obama placerade på terrorlistan. Att införa ett 90-dagars stopp innebär tydligen att Trump är Hitler?

Under valkampanjen kritiserades Trump för att han ägnade sig åt överdrifter, men det som hans motståndare (dig inräknat) gör nu är ju helt jävla obetalbart.

Om 90 dagar innebär att han är Hitler, vad är han om han inför ett nytt inresestopp på 180 dagar som Obama gjorde? Blir han Hitler i kvadrat? Var Obama Hitler i kvadrat?
Varför frågar du om amerikanska presidenter är "Hitler i kvadrat"? Så vitt jag vet har Adolf Hitler ingenting med amerikansk inrikespolitik att göra. Han dog dessutom 1945.

Citat:
Att du har mage att jämställa den nuvarande USA-administration med fascister är vämjeligt för alla som har någonsomhelst kunskap modern historia.

Tydligen är nu Bannon den nya djävulen, vilket är ett totalt djävla skämt med tanke på Karl Roves gärning.

Jag hyser inga illusioner om att sannolikheten för att Trump-administrationen ska lyckas inte är garanterad.
Återigen tillskriver du mig något jag inte påstått. Visa var jag jämställer den nuvarande administrationen med fascister.

Steve Bannon har uttryckt och uttrycker åsikter som jag tycker är ytterst problematiska. Han har sagt att han är Leninist och vill förstöra staten. Jag tycker att det är bekymmersamt att han verkar nära presidenten och jag tycker att alla som värnar demokratin också borde vara bekymrade.

Apropå Karl Rove så går det utmärkt att vara kritisk både till Steve Bannon och Karl Roves gärning samtidigt. Jag klarar det och det tror jag att du också gör om du anstränger dig lite
Citat:
Att läsa dina inlägg utgör dock underhållning som man inte skulle kunna köpa för pengar.
Tack för de vänliga orden
2017-02-01, 15:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Steve Bannon har uttryckt och uttrycker åsikter som jag tycker är ytterst problematiska. Han har sagt att han är Leninist och vill förstöra staten. Jag tycker att det är bekymmersamt att han verkar nära presidenten och jag tycker att alla som värnar demokratin också borde vara bekymrade.

Vad gäller personlighetstyper och demagoger som Bannon så är det mest besvärande att de nästan alltid drivs av visionen att se sig själva på toppen av den neue ordnung de säger sig vilja frammana genom att riva samhällstrukturer.

Detta bör man ha fullständigt klart för sig i varje diskussion gällande eventuella motiv och mål runt de utspel Bannon kommer med.
2017-02-01, 15:36
Bannlyst
Citat:

Och har en arbetslöshet på 4,7% som anses närma sig det som man kallar fullsysselsättning. Finns liksom inte mycket till utrymme för öka så himla mycket. Och blir det till en regression och låt oss säga 2år in, då kommer han dubbla statsskulden med enkelhet.

Så dumt författat. Statsskulden började skena på 1980-talet om inte ännu tidigare i samband med kriget i Vietnam. Just en fredsman och affärsman och äkta patriot som Donald Trump är den rätta att försöka rädda USA. Men landet är så förstört av alla presidenter före honom i årtionden tillbaka att skulle Trump briljera och göra det rätta, då börjar det med världsomspännande lågkonjunktur och mycket stora uppblåsta tillgångsvärden som blåses ut (däribland den svenska boprisbubblan). Men jag tror inte att du begriper varför. Men att återställa sjuka ekonomier, det belastar, kostar ALLTID och OFRÅNKOMLIGT i det korta perspektivet.

Hillary hade ställt till med atomkrig mot ryssen. Den tokiga djävla satkärringen.
2017-02-01, 15:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det är din åsikt. Som sagt håller de flesta experterna inte med dig.

Jag förstår inte vad du vill säga i det först stycket.

Det är tillfälligt lag som gäller under 90-120 dagar och därför är det mycket osannolikt att ytterligare något land kommer att läggas till. Du vet det och försöker leka orakel - riktigt fult.

Reseförbudet i sig är inte något effektivt. "Extreme vetting" tillkommer men i sig kommer inte heller att bli så effektivt i sig. Jag är inte ens säker att den kommer att bli mycket "extremare" än Obamas.

Men man ska inte blunda för det viktiga - samhället ändras. Av Trump. Nu får olika myndigheter att agera "rasistiskt" (det vill säga baserat på statistik, erfarenhet och sunt förnuft). Varje polis (och flygplatskontrollant) kommer att veta att de kan göra sitt jobb utan att höra "muuuuh, strukturellt rasiiiism"! Säkerhetstjänster kommer att bevaka moskéer (och för den delen andra platser där rekryteringar och radikal predikan sker oavsett om det är en kyrka eller ett islamistiskt konto på Twitter) utan att höra "muuuuh, religionsfriheeeeet".

Nej, Trump sänder en tydlig signa - lag, säkerhet och effektivitet är viktigare än att vara goooooooood.

Nej, de vill inte vara fattiga igen.

Ja. Trump är president
Så experterna är på det klara om vad i konstitutionerna som det bröt mot.
Så varför fråga mig?

Det är svårt och se nått gott genom stigmatisera folkslag, religiösa grenar, utan det handlar mer om någon som är livrädd för något.
Och hade man följt statistik och skit, så hade man gjort sig av med vapen, och det gör man inte.
Så därmed finns noll logik i ett flertal av de "argumenten" du kommer med, då det bara gäller utvalda saker.

Exakt fakta kommer alltid vinna, så glad du håller med.
2017-02-01, 15:51
Medlem
arbetets avatar
FLASH:

Senaten har suspenderat lagen som säger att åtminstone en i oppositionen måste vara närvarande vid röstning om nominerade sekreterare.

Huj, då kommer nog godkännandena i rasande fart.

Edit:

Citat:
Senate committee approves Trump Treasury, Health nominees without Dems present after GOP changes panel's rules

Read more here: http://www.sacbee.com/news/business/article130015199.html#storylink=cpy
Senast redigerad av arbetet 2017-02-01 kl. 15:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in