Citat:
Ursprungligen postat av
G.Zamani
Varför skulle Demokraterna tjäna extra röster på ett splittrat samhälle när Trump säger att USA måste bli en nation med enat folk, och Demokraterna tittar bara på och låtsas som det regnar?
Jag förstår din tankegång. Att Demokraterna ska få missnöjda röster då skulden läggs på Trump. Men jag tvivlar faktiskt på att denna metod är genomförbar då de som hatar Trump kommer rösta Demokraterna oavsett om Demokraterna vill starta tredje världskriget. Jag tror att valet 2020 kommer handla om att få bort Trump eller inte. Nackdelen är att då kommer Demokraterna att tillåta den mest anti-Trumpiga kandidaten någonsin.
Vem kan det vara? Jag gissar på en Mexikansk kvinna då vita kvinnor och vita män lockar inte längre. Det måste vara "People of Color" som måste kandidera till presidentposten igen om Demokraterna ska ha en chans.
Nja det är det klassiska rasist-kortet som de alltid spelar mot Republikaner. Har det funnits nån republikan som amerikansk MSM inte kallat rasist åtminstone en gång? Det tror jag inte. Även gentlemannen Romney....
Inför valet 2012 t ex: Romney Welfare Attacks Are Racist
Och massa andra liknande exempel
edit: alltså, för att förtydliga, jag säger att de kör samma taktik som de alltid gjort, bara att de växlat upp några grader.
Jag tror Dems är riktigt förbannade för att de förlorade Florida, det var där som Trump fick ett övertag. Han fick ganska många kubanska röster.
De flesta Central- och Sydamerikaner som kommer in via Mexiko är ganska vänstervridna men kubaner som flyr den kommunistiska diktaturen verkar vara lite mindre sugna på att rösta vänster.
Jag märkte en konstig sak, en av de sista sakerna som Obama gjorde innan han lämnade var att avsluta en 50-år gammal policy som gick ut på att kubaner som anlände till Florida med båtar får automatiskt flyktingstatus
https://www.washingtonpost.com/news/volokh-conspiracy/wp/2017/01/14/obamas-cruel-policy-reversal-on-cuban-refugees/?utm_term=.c3bf1a197726
Hämnd för att de "röstade fel"?
Jäpp, det blir Oprah/The Rock 2020 för Demokraterna.
Eller kanske Queen Bey 2020? (Beyoncé alltså)