2017-08-13, 13:01
Medlem
Tarstans avatar
Det bevisar att USA har stora rasproblem om inte annat.
Såg att de hade någon svart person på CNN som uttalade sig om det hela, inte ett ord från de som var inblandande.

Oavsett är det inte bra, jag skiter i vilket, många amerikaner gör det också.
Det är viktigt för media kan man konstatera, de verkar vilja piska upp stämningen. Media visar sitt fula tryne igen.
2017-08-13, 13:11
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vridet inlägg
Herrejösses. Detta var den värsta dynga jag läst tror jag. Ni tycker att Trumps källor och vinklingar är galna?
De var de mest politiskt vinklande källor som man kan hitta? Finns garanterat liknande artiklar om muslimsk terrorism.

"Motartikel":
http://www.crimeinamerica.net/2017/07/05/hate-crimes-decline-per-us-department-of-justice/
"Hispanics (1.3 per 1,000) experienced a higher rate of violent hate victimization than non-Hispanic whites (0.7 per 1,000). By rate, blacks were second and whites third.
More than half (53%) of hate crime victimizations were against whites."

Fortfarande mycket låga siffror totalt sett.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-13 kl. 13:19.
2017-08-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det bevisar att USA har stora rasproblem om inte annat.
Såg att de hade någon svart person på CNN som uttalade sig om det hela, inte ett ord från de som var inblandande.

Oavsett är det inte bra, jag skiter i vilket, många amerikaner gör det också.
Det är viktigt för media kan man konstatera, de verkar vilja piska upp stämningen. Media visar sitt fula tryne igen.

Bara så att du förstår... de som anordnade demonstrationen ville få så mycket mediabevakning som möjligt. De trodde att det skulle göra dem gott.
2017-08-13, 13:42
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Bara så att du förstår... de som anordnade demonstrationen ville få så mycket mediabevakning som möjligt. De trodde att det skulle göra dem gott.
Jag blir så arg på media som är så sjukt vinklad, så det är lite i affekt jag skriver också .

Det är klart att det finns två sidor, det gör det alltid, vilket en del i denna tråd skulle må bra av att ta in.
Media har sådant inflytande på folk, inget kritiskt tänk finns heller mot den. De väljer hur och vad och framförallt på vilket sätt saker ska tas upp, och vilka personer som kommer till tals.
Senast redigerad av Tarstan 2017-08-13 kl. 13:44.
2017-08-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Jag blir så arg på media som är så sjukt vinklad, så det är lite i affekt jag skriver också .

Det är klart att det finns två sidor, det gör det alltid, vilket en del i denna tråd skulle må bra av att ta in.
Media har sådant inflytande på folk, inget kritiskt tänk finns heller mot den. De väljer hur och vad och framförallt på vilket sätt saker ska tas upp, och vilka personer som kommer till tals.

Rent ofiltrerat trams här. Riktigt illa. Vi börjar med fakta: Trump blev vald trots medias motstånd och kampanjande. Media har väldigt låga förtroendesiffror.

Självklart väljer media vilka personer som ska få komma till tals i media. Vilka annars?
2017-08-13, 13:53
Medlem
Båda sidorna attackerade. Men det var vänstersidan, dvs anti-rasister och anti-fascister som började med rasism och fascism emot demonstranterna. Jag kan inte förvänta mig att demonstranter ska vara de som börjar attackera, nu när dem fick rätt att synas och höras.

Dessvärre vill jag även säga att på Twitter cirkulerar det runt ett rykte att det var...åter igen...en Bernie Sanders supporters...som körde in bilen i folk och dödade en kvinna.

Tittar man här så visas det klotter med "Die whites die".
https://twitter.com/SLandinSoCal/status/896562389813870592

Enligt denna man så är det en Bernie Sanders supporter som dödade kvinnan med vilje.
https://twitter.com/kupajo333/status/896527737296257024

Läser man hela detta inlägg så kan man inse att vänstern skyller exakt alla på Trump. Typ som Trump är djävulen och vänstern är exorcister.
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/896512981319790592

Slutsats:
Vänstern har ett mycket omoget och farligt radikalt beteende. Trump borde införa en lag att det ska inte finnas motdemonstranter. Endast för säkerhetens skull och inget annat. Folk kan inte enas, det har vi fått bevisat. Därför måste folk separeras.
2017-08-13, 14:01
Medlem
stone_sleepers avatar
I USA brukar media ofta hälla olja på elden när det handlar om rasproblem. Men det har sin (ganska enkel) förklaring. MSM är på demokraternas sida, och ju mer polariserad samhället är efter etniska linjer, desto mer minoritetsröster får demokraterna. Om det krävs ett raskrig, so be it.... Det är så de tänker. Mycket oansvarigt! Samma fenomen finns även i Sverige, fast i lite mindre omfattning tycker jag. Ska sägas att Trump fick fler röster från minoriteter än Romney eller Bush.
2017-08-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
I USA brukar media ofta hälla olja på elden när det handlar om rasproblem. Men det har sin (ganska enkel) förklaring. MSM är på demokraternas sida, och ju mer polariserad samhället är efter etniska linjer, desto mer minoritetsröster får demokraterna. Om det krävs ett raskrig, so be it.... Det är så de tänker. Mycket oansvarigt! Samma fenomen finns även i Sverige, fast i lite mindre omfattning tycker jag. Ska sägas att Trump fick fler röster från minoriteter än Romney eller Bush.

Varför skulle Demokraterna tjäna extra röster på ett splittrat samhälle när Trump säger att USA måste bli en nation med enat folk, och Demokraterna tittar bara på och låtsas som det regnar?

Jag förstår din tankegång. Att Demokraterna ska få missnöjda röster då skulden läggs på Trump. Men jag tvivlar faktiskt på att denna metod är genomförbar då de som hatar Trump kommer rösta Demokraterna oavsett om Demokraterna vill starta tredje världskriget. Jag tror att valet 2020 kommer handla om att få bort Trump eller inte. Nackdelen är att då kommer Demokraterna att tillåta den mest anti-Trumpiga kandidaten någonsin.

Vem kan det vara? Jag gissar på en Mexikansk kvinna då vita kvinnor och vita män lockar inte längre. Det måste vara "People of Color" som måste kandidera till presidentposten igen om Demokraterna ska ha en chans.
2017-08-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ryktet är felaktigt.

Jag förkastar din slutsats totalt även om det bara är vänsterns som brukar motdemonstrera.

Vem var det som körde in då?
2017-08-13, 14:28
Medlem
zergrushs avatar
Verkar som republikanerna börjar tröttna på att stå som representanter för nazister och andra sjuka extremister, även om presidentens kritik av eller distansering från dessa mördare helt uteblir?
https://twitter.com/senorrinhatch/status/896486793083842560
Citat:
Ursprungligen postat av Senator Orrin Hatch
We should call evil by its name. My brother didn't give his life fighting Hitler for Nazi ideas to go unchallenged here at home. -OGH
2017-08-13, 14:29
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Varför skulle Demokraterna tjäna extra röster på ett splittrat samhälle när Trump säger att USA måste bli en nation med enat folk, och Demokraterna tittar bara på och låtsas som det regnar?

Jag förstår din tankegång. Att Demokraterna ska få missnöjda röster då skulden läggs på Trump. Men jag tvivlar faktiskt på att denna metod är genomförbar då de som hatar Trump kommer rösta Demokraterna oavsett om Demokraterna vill starta tredje världskriget. Jag tror att valet 2020 kommer handla om att få bort Trump eller inte. Nackdelen är att då kommer Demokraterna att tillåta den mest anti-Trumpiga kandidaten någonsin.

Vem kan det vara? Jag gissar på en Mexikansk kvinna då vita kvinnor och vita män lockar inte längre. Det måste vara "People of Color" som måste kandidera till presidentposten igen om Demokraterna ska ha en chans.

Nja det är det klassiska rasist-kortet som de alltid spelar mot Republikaner. Har det funnits nån republikan som amerikansk MSM inte kallat rasist åtminstone en gång? Det tror jag inte. Även gentlemannen Romney....

Inför valet 2012 t ex: Romney Welfare Attacks Are Racist
Och massa andra liknande exempel

edit: alltså, för att förtydliga, jag säger att de kör samma taktik som de alltid gjort, bara att de växlat upp några grader.

Jag tror Dems är riktigt förbannade för att de förlorade Florida, det var där som Trump fick ett övertag. Han fick ganska många kubanska röster.
De flesta Central- och Sydamerikaner som kommer in via Mexiko är ganska vänstervridna men kubaner som flyr den kommunistiska diktaturen verkar vara lite mindre sugna på att rösta vänster.

Jag märkte en konstig sak, en av de sista sakerna som Obama gjorde innan han lämnade var att avsluta en 50-år gammal policy som gick ut på att kubaner som anlände till Florida med båtar får automatiskt flyktingstatus
https://www.washingtonpost.com/news/volokh-conspiracy/wp/2017/01/14/obamas-cruel-policy-reversal-on-cuban-refugees/?utm_term=.c3bf1a197726

Hämnd för att de "röstade fel"?

Jäpp, det blir Oprah/The Rock 2020 för Demokraterna.

Eller kanske Queen Bey 2020? (Beyoncé alltså)
Senast redigerad av stone_sleeper 2017-08-13 kl. 14:45.
2017-08-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Nja det är det klassiska rasist-kortet som de alltid spelar mot Republikaner. Har det funnits nån republikan som amerikansk MSM inte kallat rasist åtminstone en gång? Det tror jag inte. Även gentlemannen Romney....

Inför valet 2012 t ex: Romney Welfare Attacks Are Racist
Och massa andra liknande exempel

Jag tror Dems är riktigt förbannade för att de förlorade Florida, det var där som Trump fick ett övertag. Han fick ganska många kubanska röster.
De flesta Central- och Sydamerikaner som kommer in via Mexiko är ganska vänstervridna men kubaner som flyr den kommunistiska diktaturen verkar vara lite mindre sugna på att rösta vänster.

Jag märkte en konstig sak, en av de sista sakerna som Obama gjorde innan han lämnade var att avsluta en 50-år gammal policy som gick ut på att kubaner som anlände till Florida med båtar får automatiskt flyktingstatus
https://www.washingtonpost.com/news/volokh-conspiracy/wp/2017/01/14/obamas-cruel-policy-reversal-on-cuban-refugees/?utm_term=.c3bf1a197726

Hämnd för att de "röstade fel"?

Jäpp, det blir Oprah/The Rock 2020 för Demokraterna.

Eller kanske Queen Bey 2020? (Beyoncé alltså)

Det kan vara mycket möjligt att Obama inte vill ha in fler kubaner i landet då dem röstar på GOP.

Jag tror garanterat att Demokraterna kommer endast låta kända höjdare få kandidera till presidentposten. Men det kommer se riktigt falskt ut och mycket konflikter kommer det bli för alla kandidater kommer tävla emot varandra om vem som vill sparka bort Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in