2017-08-05, 13:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vad är snett i min analys?
Att den är obegriplig. Vad har Moskva att göra med Trumps förmögenhet? Däremot tycks det finnas flera belägg på att det finns kopplingar mellan Clinton Foundation och Ryssland, och där kan man nog tala om förluster efter det att Trump vann.
2017-08-05, 13:43
Medlem
Citat:
Flynn har ju haft en massa fuffens för sig och han har nog väglett Trump och Trump var ju oerhört mån om Flynn. Ryssland och Flynn ligger väldigt nära Trump.

Frågan om den lätt debile presidenten ens vet hur skum Flynn är och att han förmodligen sålt ut Trump och hans familj nu?

Flynn träffade såväl Carly Fiorina, Scott Walker, Ben Carson, Ted Cruz och Donald Trump som alla sökte hans stöd. Slutligen när de började se ut som att Trump skulle bli republikanernas kandidat så valde han att ansluta till Trump-kampanjen.

Menar du att Flynn skulle ingått i någon utstuderat plan med Ryssland oavsett vilken kandidat han valt att stödja?
2017-08-05, 13:45
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Han har tjänat pengar genom Ryssland i många många år. Eller hur? Och på så sätt är det väl "kompromat" här. För hans ekonomi har varit urusel utan alla lån han har tagit och Trump är ju så oerhört mån om hur han verkar att han inte vill att hans deklarationer ska fram. Förutom att det kan finnas härliga olagligheter i dem.

Frågan är hur det är med hans kampanj. Kommer pengar även där från Ryssland så kan det bli tråkigt.

Trump är mån om hur det ska se ut. Det får inte synas att han tar emot flyktingar och det får inte synas att Mexiko inte ska betala för muren. Det ska se ut som om han har en politik.

Det ska se ut som han har en politik. Det ska se ut som om han har hur mycket det nu var han skröt om. Och lånen som han tagit genom åren ska inte synas.

Min gissning är att han inte äger något alls utan ligger på minus när man tar hänsyn till skulder och tillgångar. Det vill inte Trump ska synas.

Min gissning är att Kreml lovade att hjälpa Trump ekonomiskt mot att han förbättrade relationerna mellan länderna och att sanktionerna togs bort så Putin och hans kompisar fick tillgång till pengar som de stulit av företagare i Ryssland. Eller vad tror du?
Ok, så Trump har egentligen inga tillgångar utan bara skulder, därför valde han att ställa sig upp å folkets vägnar mot den samlade globala maktsfären, riskera det "lilla" han äger och även sitt liv för att "kreml har lovat honom en belöning för att undvika världskriget" - som det sedan inte finns ett enda bevis för trots hur många toppjurister som helst som grävt efter bevis nu i över 2års tid.
Jag förstår.

En mycket underlig omväg för att nå rikedom måste jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Han krävde ju ockerhyra av Secret Service för att vara i Donald-tornet (vilket de var tvugna till), så de fick till slut lösa det genom att bo i en husvagn utanför:

Alla presidentiella utgifter ska ju gå genom hans egna företag, som han fullständigt skitit i att skilja sig ifrån, så han tjänar rätt mycket pengar på sina intressekonflikter.
http://www.newsweek.com/trump-familys-endless-conflicts-interest-chapter-and-verse-631216
Ok.. Så det enda exemplet ni har på hur Mr. Trump tjänar ekonomiskt på sitt presidentskap är en anekdot från när han INTE får en krona?
Bra där.
2017-08-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Flynn träffade såväl Carly Fiorina, Scott Walker, Ben Carson, Ted Cruz och Donald Trump som alla sökte hans stöd. Slutligen när de började se ut som att Trump skulle bli republikanernas kandidat så valde han att ansluta till Trump-kampanjen.

Menar du att Flynn skulle ingått i någon utstuderat plan med Ryssland oavsett vilken kandidat han valt att stödja?

Det är ju en logisk tanke. Rysslands och Flynns mål är ju att få bort sanktionerna.
2017-08-05, 13:54
Medlem
Citat:
Det är ju en logisk tanke. Rysslands och Flynns mål är ju att få bort sanktionerna.

Så det har varit en utstuderad plan av Flynn och Ryssland att Flynn ska ansluta till den kampanj som ser ut att vinna? Vad skulle Flynn göra ifrån insidan i sådana fall?
2017-08-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
McSwampMaster

National Security Advisor H.R. McMaster is thwarting President Donald Trump’s foreign policy prescriptions, two former senior NSC officials told The Daily Caller News Foundation.

Everything the president wants to do, McMaster opposes,” a former senior official said in a wide-ranging interview. “[President] Trump wants to get us out of Afghanistan — McMaster wants to go in. Trump wants to get us out of Syria — McMaster wants to go in. Trump wants to deal with the China issue — McMaster doesn’t. Trump wants to deal with the Islam issue — McMaster doesn’t. You know, across the board, we want to get rid of the Iran deal — McMaster doesn’t. It is incredible to watch it happening right in front of your face. Absolutely stunning.”

http://www.trunews.com/article/fmr-nsc-officials-mcmaster-is-thwarting-trump-foreign-policy

Du faller in i ledet ser jag.

Citat:
The #FireMcMaster hashtag was tweeted more than 50,000 times since Wednesday. Echoing the drumbeat were social media organs tied to the Russian government. According to the Alliance for Securing Democracy, a bipartisan group created to focus attention on Russian interference in the West, the top hashtag among 600 Twitter accounts linked to Russian influence operations at one point on Thursday was #FireMcMaster.

https://www.nytimes.com/2017/08/04/us/politics/trump-mcmaster-national-security-conservatives.html?referer=
2017-08-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Du faller in i ledet ser jag.

https://www.nytimes.com/2017/08/04/us/politics/trump-mcmaster-national-security-conservatives.html?referer=

Att sparka McMaster är inte motiverat på något sätt och vis. Bland "motiveringarna" till att sparka honom finns bland annat att han är för hökaktig mot Iran och att han är för duvaktig mot Iran. Det är då man vet att det handlar om trams, social media-grupptänk och en propagandakampanj.
2017-08-05, 14:23
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Att sparka McMaster är inte motiverat på något sätt och vis. Bland "motiveringarna" till att sparka honom finns bland annat att han är för hökaktig mot Iran och att han är för duvaktig mot Iran. Det är då man vet att det handlar om trams, social media-grupptänk och en propagandakampanj.
Det är motiverat ifall du är Trump-supporter eftersom McMaster enligt tidigare medarbetare: "Everything the president wants to do, McMaster opposes"

Läste du inte mitt inlägg tidigare?
Att han är gillad av NyT och övrig deep state är naturligtvis spiken i kistan för McMaster, han måste bort!
2017-08-05, 14:35
Medlem
Citat:
Så det har varit en utstuderad plan av Flynn och Ryssland att Flynn ska ansluta till den kampanj som ser ut att vinna? Vad skulle Flynn göra ifrån insidan i sådana fall?

Spionera är ju en tanke.

Att påverka genom att försvaga USA och skapa fördelar för Ryssland är en annan tanke.

Varför frågar du ens? Nog borde du kunna räkna ut vad fördelarna kan vara för ett land att ha en av de egna i ett annat lands regering eller administration?
2017-08-05, 14:38
Medlem
Citat:

Flynn skulle ju kunna se till att andra också blir Putins underställda. Så att Kreml har så många som möjligt anställda i Vita Huset.

Och sen så vill ju Putin och hans kompisar tjäna pengar och ha utspritt i hela världen ifall de skulle falla i onåd i Ryssland.

Det är väl rätt enkelt att räkna ut.

Flynn har väl kanske redan berättat detta för Mueller? Vad tror du?
2017-08-05, 14:40
Medlem
Citat:
Spionera är ju en tanke.

Att påverka genom att försvaga USA och skapa fördelar för Ryssland är en annan tanke.

Varför frågar du ens? Nog borde du kunna räkna ut vad fördelarna kan vara för ett land att ha en av de egna i ett annat lands regering eller administration?

Med den logiken så hade det ju varit rimligare om han stöttat Clinton istället för någon som ansågs ha 0% chans att vinna. Han har ju även varit registrerad demokrat i hela sitt liv.
2017-08-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloChrist
Det är motiverat ifall du är Trump-supporter eftersom McMaster enligt tidigare medarbetare: "Everything the president wants to do, McMaster opposes"

Läste du inte mitt inlägg tidigare?
Att han är gillad av NyT och övrig deep state är naturligtvis spiken i kistan för McMaster, han måste bort!

Är det möjligen en medarbetare som fått sparken?

Om det är så att Trump och McMaster är oense om saker så ser jag inget större problem med det. Om alla tycker och tänker exakt likadant leder det sällan till bra resultat.

Du är reaktiv och barnslig. Jag behöver inte NyT:s uppfattning för att bilda min egen.

--

En sak jag lagt märke till i sådana här diskussioner är att om en person ska tillsättas till någon post så verkar det som om motståndare till det tror att innebär det att den personen bestämmer över allting gällande det område det gäller. Detta är en grov felaktighet. Trump är president, inte McMaster. Detta är fakta och jag accepterar inte att någon ifrägasätter det på minsta lilla vis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in