2017-01-28, 19:57
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutistiskeBarron
Det är för att han har affärer med saudier. Nu vet du.
Precis. Det här har inte ett skit med terrorism att göra, vilket dubbelt medborgarskap-inkluderingen fullständigt bevisar.
https://twitter.com/TamerELG/status/825406070600380416
Citat:
State Dept: citizens of 7 nations in Trump order with dual-nationality also barred. Meaning UK/Iraqi citizens, for example, can't enter.

Det här signalerar att "the land of the free" nu påbörjar sitt korståg mot den melanin-färgade ondskan och att man kommer återuppta Bannons efterlängtade härnad mot mellanöstern. Räkna med Irak 2: Electric Bogaloo i valfri MENA-håla (Iran är ett hett tips!) de kommande två åren. Hoppas väljarna blir nöjda med vad de önskade sig, innan de skickas att dö därborta.
2017-01-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz

Så här agerar vansinniga personer. Det här är något som random, paranoid Afrikansk diktator hade kunnat ta sig för.

Precis. Detta oroar mig allra mest. Vad kommer att hända när han känner sig förolämpad av någon europeisk eller annat lands statsledare?
2017-01-28, 20:28
Medlem
zergrushs avatar
Det intressanta är ju att det enda detta åstadkommer är att fullständigt rövknulla det fåtal medarbetare USA faktiskt har där ute på sina militära äventyr, översättare, informatörer, etc.
"Winning hearts and minds" var det va?

Vi får se hur många som är sugna på att ge ett tips om ISIS i fortsättningen, när man skickas rakt i famnen på dödsskvadronerna.

Och när folk får kniven i ryggen på det här viset så är det bara ytterligare en reklamposter för diverse dödskulter därnere i MENA.
https://twitter.com/MalcolmNance/status/825398159992090624
Citat:
TWO MORE! Just contacted by two more of my Iraqi Special ops interpreters. Both got SIV 5 days ago. All cancelled this AM at 0900. FFS!!
http://nypost.com/2017/01/28/two-iraqi-citizens-detained-at-jfk-after-trump-executive-order/
Citat:
Two Iraqi citizens — including one who has worked for the US government for a decade — have been detained at Kennedy Airport after President Trump’s executive order calling for “extreme vetting” procedures in screening people entering the country, according to a report.
2017-01-28, 20:32
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det intressanta är ju att det enda detta åstadkommer är att fullständigt rövknulla det fåtal medarbetare USA faktiskt har där ute på sina militära äventyr, översättare, informatörer, etc.

Vi får se hur många som är sugna på att ge ett tips om ISIS i fortsättningen, när man skickas rakt i famnen på dödsskvadronerna.

Och när folk får kniven i ryggen på det här viset så är det bara ytterligare en reklamposter för diverse dödskulter därnere i MENA.

http://nypost.com/2017/01/28/two-iraqi-citizens-detained-at-jfk-after-trump-executive-order/

Allt går enligt Trumps plan alltså

Det är ju detta Trump är ute efter. Han vill reta upp alla muslimer riktigt ordentligt så att han istället till slut får en orsak att utplåna Islam.
2017-01-28, 20:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaja. Utredningen kommer starta och resultatet blir voter ID oavsett utgång. Att dems manipulerade valet och lät illegala rösta kommer komma fram. Det är bara en tidsfråga.

Varför tycker du det är så jobbigt att det kommer en utredning om eventuellt valfusk? Är du orolig? Förstår du att förtroendet för valsystemet måste återupprättas och att voter ID är en utmärkt väg att ordna säkra val? Vart fjärde år hörs ju samma diskussion, men ingen utom Trump har förmåga att åtgärda bristerna.

Och när det visar sig att 2,8 miljoner illegala invandrare inte har röstat och om det istället biter honom i röven för att han endast tänker undersöka de stater som han förlorade i?
2017-01-28, 20:39
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Jag tror att den nya strategin är att USA inte ska hålla på bedriva krig i andra länder på samma sätt som innan. Slutar man med det så behöver man följaktligen inte längre ta in alla landsförrädare som samarbetar med ockupationsmakten.
2017-01-28, 20:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123mannen
Så jävla bra att Trump inför detta förbud mot flyktingmottagandet från vissa muslimska länder, iaf temporärt. Vem vill ha massa potentiella terrorister till sitt land? Bra gjort Mr Trump!

Tja, utom då för KSA som vält ut salafistpropaganda sedan 1979. Stött och stödjer salafistiska terrorgrupper. Tror du det var någon tillfällighet att Usama Bin Ladin var saudier? Fanns Pakistan på listan, "otur annars", för det var där Usama kunde gömma sig i ett årtionde.

Frågan jag börjar ställa mig: Är det Trump eller hans supporters som är mest okunniga och sinnessjuka?
2017-01-28, 20:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och när det visar sig att 2,8 miljoner illegala invandrare inte har röstat och om det istället biter honom i röven för att han endast tänker undersöka de stater som han förlorade i?
Det är just det som är det fina med kråksången - det spelar ingen roll!
Målet är ju att införa voter ID och täppa till luckorna som finns i det amerikanska valsystemet.
Givetvis kommer det dyka upp en hel del falska röster, det håller jag för tveklöst. Men jag tror inte de kommer vara 3 miljoner.
2017-01-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Så varför utfärdar han inte inreseförbud för folk från de länder som faktiskt exporterar terrorister? D.v.s SauiArabien, förenade arabemiraten och pakistan?

Saudi: olja, baser, köper krigsmateriel för miljarder $/år
FAR: se ovan
Pakistan: se ovan, minus olja plus ett hundratal kärnvapen
2017-01-28, 20:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är just det som är det fina med kråksången - det spelar ingen roll!
Målet är ju att införa voter ID och täppa till luckorna som finns i det amerikanska valsystemet.
Givetvis kommer det dyka upp en hel del falska röster, det håller jag för tveklöst. Men jag tror inte de kommer vara 3 miljoner.
´
Men du förstår väl att detta kanske är det viktiga för GOP, men knappast för Trump. Han problem är att han inte kan acceptera att han förlorade "popular vote", så för att mata hans ego MÅSTE utredningen komma fram till att tre miljoner HAR röstat illegalt.

Jag håller med om att GOP visar god min för tillfället då de kan få voter ID ut av det hela, men problemet är ju Trumps ego.
2017-01-28, 20:56
Medlem
Japhys avatar
Texas drar in pengar till sanctuary cities och hotar med lagstiftning och att avsätta tjänstemän som inte följer lagen. Nu är det hårda bud som gäller.

https://www.youtube.com/watch?v=b4iXVJqAPGY
2017-01-28, 20:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
´
Men du förstår väl att detta kanske är det viktiga för GOP, men knappast för Trump. Han problem är att han inte kan acceptera att han förlorade "popular vote", så för att mata hans ego MÅSTE utredningen komma fram till att tre miljoner HAR röstat illegalt.

Jag håller med om att GOP visar god min för tillfället då de kan få voter ID ut av det hela, men problemet är ju Trumps ego.
Jag utgår inte från att han är tokig. Jag tycker heller inte det är något problem att Trump tar valfusk personligt. Jag tycker det är fint. Han är en folkvald president och allt fusk betyder att follket blivit bestulna. Han ego är det bästa med Trump.

Jag tror utredningen kommer visa sanningen och den kommer nog vara ganska smutsig. Men kanske inte några tre miljoner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in