2017-01-28, 18:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaja. Utredningen kommer starta och resultatet blir voter ID oavsett utgång. Att dems manipulerade valet och lät illegala rösta kommer komma fram. Det är bara en tidsfråga.

Varför tycker du det är så jobbigt att det kommer en utredning om eventuellt valfusk? Är du orolig? Förstår du att förtroendet för valsystemet måste återupprättas och att voter ID är en utmärkt väg att ordna säkra val? Vart fjärde år hörs ju samma diskussion, men ingen utom Trump har förmåga att åtgärda bristerna.

Jag bryr mig inte men man kan liksom inte hitta en twittrare utan minsta bevis och ta dennes påstående som en sanning. Det förgör den trovärdighet som faktiskt krävs av en supermakts president.
Det får utredas hur mycket dom önskar, men ingen tror riktigt på detta.

1. Han ville få parken att lägga ut andra bilder då han svors in istället för dom som visar sanningen.
2. Han har alternativa fakta enligt rådgivaren. Ingen anser att det finns alternativa fakta eftersom det är lögn.
3. Han vill inte acceptera att Clinton fick fler röster än honom, så nu måste han utreda. Och vem vet vad denna stab runt honom levererar? Sanning eller lögn?
4. Media ska vara tysta säger Bannon, och nej, det lär inte ske utan tvärtom.
5. Media är opposition anser dom här herrarna istället så nej, detta är trams och kokko-nest på hög nivå.
2017-01-28, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag bryr mig inte men man kan liksom inte hitta en twittrare utan minsta bevis och ta dennes påstående som en sanning. Det förgör den trovärdighet som faktiskt krävs av en supermakts president.

1. Han ville få parken att lägga ut andra bilder då han svors in istället för dom som visar sanningen.
2. Han har alternativa fakta enligt rådgivaren. Ingen anser att det finns alternativa fakta eftersom det är lögn.
3. Han vill inte acceptera att Clinton fick fler röster än honom, så nu måste han utreda. Och vem vet vad denna stab runt honom levererar? Sanning eller lögn?
5. Media är opposition anser dom här herrarna istället så nej, detta är trams och kokko-nest på hög nivå.

Trump ser väldigt liten ut just nu, först med lögnen om antalet människor som kom för att se honom sväras in och sedan att han inte kan släppa att Hillary fick fler röster.
2017-01-28, 18:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Som sagt, syftet med utredningen är att få underlag till att införa voter ID. Det kommer genomföras. Valfusket kommer utredas och exponeras. Du kommer återigen få stå med skägget i brevlådan och undra vad fan som händer. Detta eftersom du så gärna låter dig manipuleras av CNN och andra fake newskanaler.

Som tur är har du mig som tar mitt ansvar och försöker guida dig rätt i djungeln av falsk liberal fakta. Det är ett hårt jobb, men jag gör det av rent altruistiska skäl. Tycker lite synd om er som inte riktigt förstår vad som pågår. Du är helt enkelt lurad av media.

Media bör ta ett steg tillbaka och försöka genomföra en grundlig analys av varför folk inte längre lyssnar på dem. Det var vad Bannon sade. MSM gör sig själva obetydliga. CNN är nere på 500 000 tittare under prime time news. Finns många alt. mediakanaler som har tio gånger fler tittare på youtube.

Winning!
2017-01-28, 18:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Det har gjorts tidigare undersökningar angående röstningfusk för något tiotal år sedan, det som framkom då var att det rörde sig om 150 pers.
Snacket om "miljontals" röstfuskare nu låter helt absurt och vad säger att samtliga fuskare skulle rösta på Demokraterna, det låter ännu mer osannolikt.

Det mest oroväckande i det här är kanske inte att Trump personligen lider av vanföreställningar, utan att han utan vidare eftertanke är beredd att beordra berörda myndigheter att "utreda" vad som är rena konspirationsteorier och där notan för "utredningen" kommer att landa på miljontals skattedollar.

Så här agerar vansinniga personer. Det här är något som random, paranoid Afrikansk diktator hade kunnat ta sig för.
2017-01-28, 18:32
Medlem
C0ws avatar
Citat:

1. Det där med bilderna och antalet besökare är väldigt fånigt både från Trump och media. Media valde medvetet en bild innan Trump var framme för att sväras in eftersom det var mindre folk på plats vid den tidpunkten. På livestream kunde man lätt se att det var mer folk än på MSMs bilder.

3. Han sa långt innan själva valdagen att valet var riggat, så det är inget han har börjat med för att Clinton fick fler röster. Bla O'keefes videos bevisar att det har riggats och fuskats av Clinton och hennes folk. Innan valet så fanns det inget valfusk entligt Clinton-sidan, utan då var det minsann Trump som var barnslig som inte kunde acceptera att han höll på att förlora fair and square. När han sedan vann, ja då jävlar var det visst valfusk enligt Clinton-folket, rösterna skulle räknas om och allt det där. Det är bra att Trump tar tag i saken och ser till att en ordentlig utredning blir gjort för att kunna förhindra fusk i framtiden.

4. De kan vara hur högljudda de vill. De har tappat allt förtroende de har haft bland folket. De kan inte ljuga i samma utsträckning längre. Tacka Gud för internet. Skitkul att de är sura över att Trump tar till Twitter och annan social media för att tala direkt till väljarna istället för att gå genom dem (MSM) så att de ska kunna filtrera och vinkla information.
2017-01-28, 18:35
Medlem
Big Bosss avatar
USA har ju knappt tagit emot en enda flykting senaste åren, speciellt om man jämför med Europeiska länder så fattar inte varför media gnäller nu om denna temporära ban.
2017-01-28, 18:35
Avslutad
När var senast en Iranier åkte utomlands och gjorde en terrorhandling?
Tyvärr mer och mer uppenbart att Trump är den mest sionistiska presidenten sen Roosevelt och Bush den yngre.

Han har lurat den amerikanska vita befolkningen och är numera i mina ögon kontrollerad opposition till den här världsordningen.

Israel First borde vara hans slogan.
Senast redigerad av Hinku 2017-01-28 kl. 18:39.
2017-01-28, 18:47
Medlem
Så jävla bra att Trump inför detta förbud mot flyktingmottagandet från vissa muslimska länder, iaf temporärt. Vem vill ha massa potentiella terrorister till sitt land? Bra gjort Mr Trump!
2017-01-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123mannen
Så jävla bra att Trump inför detta förbud mot flyktingmottagandet från vissa muslimska länder, iaf temporärt. Vem vill ha massa potentiella terrorister till sitt land? Bra gjort Mr Trump!

Så varför utfärdar han inte inreseförbud för folk från de länder som faktiskt exporterar terrorister? D.v.s SauiArabien, förenade arabemiraten och pakistan?
2017-01-28, 19:20
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Så varför utfärdar han inte inreseförbud för folk från de länder som faktiskt exporterar terrorister? D.v.s SauiArabien, förenade arabemiraten och pakistan?

Jag vet inte, men det är en bra början iaf.
Senast redigerad av 123mannen 2017-01-28 kl. 19:25.
2017-01-28, 19:29
Bannlyst
Citat:

Jag vet inte, men det är en bra början iaf.

Det är för att han har affärer med saudier. Nu vet du.
2017-01-28, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tror inte ens Trump vågar bråka med dom som fixar olja...

Det här förklarar saken:

https://www.google.se/amp/www.nydailynews.com/amp/news/politics/trump-muslim-ban-excludes-countries-linked-businesses-article-1.2957956

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in