2017-01-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ja han får använda executive orders står inskrivet konstitutionen att han får. Sen vad man använder den till är en annan sak.

Obama försökte ändra konstitutionen det vill inte Trump.

Så nu vill du inte ens diskutera vem som utfärdat flest executive orders längre.
Jag skulle säga att det att han försöker skaffa sig rätt att besluta om handelsavtal själv är en rätt grov överträdelse av konstitutionen.
2017-01-17, 18:47
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Så nu har vi gått från Obama använde det mer än någon annan. till att Obamas executive orders var sämre än alla andras. Kan ni bestämma er för vilket argument ni vill använda?

Är det frågesport som dina frågor syftar till eller var det någon kontenta i diskussionen från din sida du ville lyfta fram??

Jag vill veta vad du har för stöd för dina uttalanden.
Du blandar ihop mig med en annan, jag tror Obama har genomfört ett gigantiskt stort perverst bedrägeri mot sitt land, sin konstitution och sitt folk (vilka de än är). Han är antikrist och borde granska´ts och kritiserats mer än Kent Ekeroth, och särskilt aldrig ha vanvettet i tankarna att försöka driva igenom en TREDJE period korrupt Obama-policy, rent vansinne. Tack för det, Trump gav det. Adios "nyttnick3"
Senast redigerad av heis 2017-01-17 kl. 18:50.
2017-01-17, 18:49
Medlem
Citat:
Så nu vill du inte ens diskutera vem som utfärdat flest executive orders längre.
Jag skulle säga att det att han försöker skaffa sig rätt att besluta om handelsavtal själv är en rätt grov överträdelse av konstitutionen.

Inte allvarligare än att försöka ändra konstitutionen det förstår du väl själv annars får vi nog dra fram dagens åsna trofé.
2017-01-17, 18:51
Medlem
Citat:
Inte allvarligare än att försöka ändra konstitutionen det förstår du väl själv annars får vi nog dra fram dagens åsna trofé.

Så det spelar alltså ingen roll vad Trump vill göra, ska göra eller har gjort. För Obama har alltid gjort något som är värre?
2017-01-17, 18:55
Medlem
Citat:
Så det spelar alltså ingen roll vad Trump vill göra, ska göra eller har gjort. För Obama har alltid gjort något som är värre?

Fast du måste förstå skillnaden.

Obama försökte ändra folkets rättigheter.

Att sätta 35% skatt på BMW bilar bryter inte mot några rättigheter Amerikanska folket har.

Men att inte låta illegala invandrares barn bli Amerikanska medborgare vid födsel som Trump vill ändra är något som går att diskutera om det bryter mot konstitutionen.
Senast redigerad av seeeg321 2017-01-17 kl. 18:57.
2017-01-17, 18:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Artikeln handlar ingenting om hur respektlösa hyckalnde små CIA-troll som vänstern har degraderats till, istället står det:
"Men ett 40-tal demokratiska kongressledamöter kommer inte att delta – och siffran växer timme för timme."
"350 000 väntas demonstrera" 350 000 ????? Hur orkar folk. Sen såg jag någonstans att Lewis ändå aldrig varit på en republikansk inauguration, jag bryr mig visserligen inte ett dugg om han är där eller inte, trodde inte många andra skulle göra det heller.

Var tog exper- hah, avstängd 6 månader! hur lyckas experter ibland kan man undra.
Ja, det står att de beter sig som bäbisar, det jag säger.
Samma som vi sett i R nu de senaste 8 åren men speciellt de första 4-6 år.

Förstår inte heller att det ska demonstreras, dom borde arbeta för folk går och röstar, för då vinner ju D varje gång(nästan ).
2017-01-17, 18:57
Medlem
Det är flera dagar nu som Trump tänkt på John Lewis och twittrat om honom. Och påstår i sitt twitter att han ljugit eller haft fel om något. Det vore mer klädsamt om Trump slutade gnälla nu så är nära transiteringen av presidenter. Vet inte om han alltid varit så här trumpen.

Möjligen att han är för gammal och vill tycka i fred på twitter men blir inte lämnad i fred utan han får veta en massa tråkiga saker och så twittrar han om det tråkiga. Som något slags försök att få sista ordet.
2017-01-17, 18:57
Medlem
Citat:
Fast du måste förstå skillnaden.

Obama försökte ändra folkets rättigheter.

Att sätta 35% skatt på BMW bilar bryter inte mot några rättigheter Amerikanska folket har.

Men att inte låta illegala invandrares barn bli Amerikanska medborgare vid födsel som Trump vill ändra är något som går att diskutera.

Förutom då rättigheten att få tillsätta senatorer som ska agera som motvikt till presidenten.
2017-01-17, 18:59
Medlem
Citat:
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 2m2 minutes ago
Thank you to General Motors and Walmart for starting the big jobs push back into the U.S.

Är detta att betraktas som reklam? Jag har så svårt att vänja mig vid detta twittrande som lämnar så mycket åt fantasin. Vad fan menar han? Vad har GM och Walmart gjort då?
2017-01-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Är detta att betraktas som reklam? Jag har så svårt att vänja mig vid detta twittrande som lämnar så mycket åt fantasin. Vad fan menar han? Vad har GM och Walmart gjort då?

Jag skulle gissa på att han syftar på det här http://www.reuters.com/article/cbusiness-us-gm-tech-center-renovation-idCAKBN0NZ19920150514 notera datumet dock.
2017-01-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry

Översättning:

Tack GM och Walmart för att ni skapat jobb eftersom jag inte har en aning om hur jag ska göra.

Hans tweet om företag varje gång luktar lite pustar ut.
2017-01-17, 19:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
NyttNick3 skrev

Så för att sammanfatta. Du har inga svar på vad Trump ska göra i den här frågan och forsätter istället att spruta ur dig vad God-Emperor Trump än säger. Och senast jag kollade så hade president inte detaljkontroll över hur polismyndigheten och migrationsmyndigheten fungerade.

Nu behöver du inte vänta så länge till:

A New President is Inaugurated 2 days 22 hours 54 minutes

Ingen mer Hussein Obama.

Obamas sista gest till det Amerikanska folket:

Oman says it accepts 10 Guantanamo Bay detainees

https://apnews.com/0c475390c15b448ea110fbd6fb1c9322?utm_campaign=Soci alFlow&utm_source=Twitter&utm_medium=AP

Du får vänta och se hur god detaljkunskap Donald Trump har.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in