Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Jag har länge varit osäker kring SD, då det finns delar av deras politik jag inte håller med om. Nu lyckades dom dock säkra min röst iom detta utspel:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/x03eQ/sd-skar-ner-8-miljarder-pa-klimat-och-miljo
SD är alltså det ENDA parti i riksdagen som är emot ökad krigshets i europa och dessutom fattat att miljöavtalet i paris (skatt på co2) är ytterligare ett bedrägeri designat att skyffla skattepengar ner i fickorna på privata aktörer kopplade till beslutsfattarna.
Jag tror att detta kommer visa sig mycket gynnsamt för SD, men jag har haft fel förr. Många av mina vänner och bekanta tror fortfarande på myten kring global uppvärmning trots mängderna av (riktiga) forskare som påtalat att bevisen (och faktiskt uppvärmningen i sig) uteblivit helt.
Vad tror ni andra?
Du menar att SD är det enda partiet numera som är köpta av ryssarna som VPK en gång i tiden var och inte vill att vi skall agera emot dem när de invaderar grannländer och att de inte kan ta till sig vedertagen vetenskap? Lite orättvist mot C.H Herrmansson iofs för han hade mer integritet än SD-ledningen i frågan om Ryssland trots att han var en råkommunist. Men det kom ju andra efter honom som inte hade det.
Det är ju bara en kopia av Trumps inställning till både Ryssland och miljön som Kinnunen släppt iväg. Visar väl bara att man finner idioterna under samma tak.
Problemet med artikeln är att Isabella Lövin inte är ärlig i sitt svar.
Svenska högenergiförbrukande företag har mycket förmånliga avtal med elleverantörerna och betalar bara en bråkdel av vad ett hushåll gör för sin el därför klarar de av att överleva inte mycket mer. Sedan ljuger hon om att inte svenska företag inte flyttar utomlands, finns väl knappt en nyinvestering i massaindustrin / stålindustrin som skett i landet de senaste 20-30 åren, nästan alla dessa har flyttats till länder som Brasilien där elen är betydligt billigare eller Finland där elproduktionen är förutsägbar och inte har en massa subventionerad vindkraft.
40-50 år till med nuvarande politikers energipolitik och Sverige har nog ingen basindustri kvar längre. Alla skall tydligen jobba inom turistindustrin eller flyktingmottagande ute i bruksorterna vilket är mest synonymt idag. Men så länge partierna kallar detta för samhällsutveckling och omstrukturering och inte för vad det är, misslyckad industripolitik, så ser framtiden rätt dyster ut.