2017-01-31, 14:04
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Rätt. Men du menar att havsnivån stiger. Inte jordens yta.
Rätt även om överbefolkningen. Planeten Tellus allt överskuggande problem.
Och så länge klankulturerna existerar kommer de att föröka sig maximalt för att ska trygghet och skydd. Nu i en förort nära dig.

Vattnet stiger ja. Om istiden kommer sjunker däremot vattenytan 30-40 meter och iskanten går genom södra Spanien efter ungefär 50 000 år. Fram till ismaximum blir det att backa söderut hela tiden. Undrar hur välkomnade araber och negrer är då?
Citera
2017-01-31, 17:19
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Vattnet stiger ja. Om istiden kommer sjunker däremot vattenytan 30-40 meter och iskanten går genom södra Spanien efter ungefär 50 000 år. Fram till ismaximum blir det att backa söderut hela tiden. Undrar hur välkomnade araber och negrer är då?
Ah, javisst är det så. Och det är bara att titta på kartan över isens utbredning senast för att inse att folkvandringen söderut blir episk. På frågan om vi i Iran möts av Refugies Welcome är svaret sannolikt Nej.
Citera
2017-02-16, 19:30
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Var mycket tveksam till att SD skulle spela den bollen. I själva verket var det journalister som läst SDs budget och lyft frågan. Men det är för tidigt. Folk har nätt och jämnt lyckats ta till sig sanningen om invandringen, att ta klimatfrågan nu kan bli för mycket att hantera.

Co2 frågan drivs som ett politiskt projekt av FN organet IPCC som fått i uppdrag att beskriva HUR, inte OM, mänsklig aktivitet påverkar klimatet och vilka följderna kan bli. Johan Rockström - som är agronom, inte klimatforskare, reser land och rike runt och predikar, med samma höga tonfall som SMHIs Väder-Per.

I själva verket har det inte blivit en grad varmare under de senaste 20 åren. Vad vi har haft på slutet är en kombination av solfläcksmaximum och El Ninjo på en och samma gång, bägge värmedrivande. Detta är nu över och temperaturerna dyker.

Till och med i den svenska ankdammen finns forskare och duktigt folk som kämpar emot strömmen, men ganska förgäves så här långt. En titt på länken nedan kan ge en bild av sitautionen.

http://www.klimatupplysningen.se

Bra sammanställning. Det är som sagt en stor fet bluff som kommer kosta oss och framtida generationer massor. Bedrägeri på en massiv skala.

Gällande höjning av havsnivån undrar jag hur det kommer sig att havsytan endast höjer sig på vissa platser på jorden; det känns ju inte speciellt logiskt.
Jag tror snarare att detta är en rimligare förklaring (mycket sevärd trots uppladdarens dåliga titel): Riktig dokumentär om sand som hämtas för betongtillverkning och orsakar erosion och öar som försvinner
Citera
2017-02-17, 00:37
Medlem
Verkar som att de vann över trådstartaren iaf.

Gissar att de funderat på detta i SD... för att vinna över någon av alla de som är klimatskeptiker i landet.

Själv kommer jag rösta SD ändå, pga hur de övriga partierna skötte sig 2015 och systematiskt ljugit i 10-15 år. Sen spelar det inte nån större roll vad SD gör för utspel i andra frågor. På min skala "vad gör mig pissed off" finns det saker som ligger på plats typ 80 av 100 som SD är emot (förutom invandring även radikalfeminism, hbtq-jippon...)

Att inte göra mer för klimatet, ptja när allt kommer omkring är Sverige ganska oväsentligt i den frågan.

Tror det är bra för SD om de hittar fler populistiska frågor. Det är inte något fel på populism bara för att de etablerade partierna föraktar dem. En sann demokrati borde vara mer populistisk. Lite förvånad att SD inte gett sig in på anti-globaliseringen, men de kanske riskerar skrämma bort väljare. Klimatskepticism är "safe".
Citera
2017-02-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det rapporteras väldigt ensidigt om kvantfysiken också. Det medför inte att påståendet "vi vet inte säkert" är annat än dravel.
Nej, tacka vet jag Lysenko som skickade genetikerna till en säker död i Gulag. Och säkrade att Sovjet kom ljusår efter väst vad gäller effektivitet i jordbruk.
När bara sund förnuft får råda så kommer stagnationen. Och vem kan väl invända mot Lysenkos sunda förnuft. Gener kan man ju inte ens se.
Citera
2017-02-17, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Larvar mig inte, och struntar i vad FN har att säga ifrågan. Köpta forskare hävdar att det hela är en myt, andra forskare (kanske även de köpta?) hävdar att det är ett allvarligt hot. Har inte fritid nog att hålla mig uppdaterad i olika teorier. Kör på egen logik och förnuft. Pumpar man ut sinnessjukt många ton extra av en gas till atmosfären varje år under decennier så är det väl inte svårt att tänka sig att det får konsekvenser. Bryr mig inte om politik i detta avseende då frågan för mig är för viktig.

Atmosfären i sin helhet består av 0,4 % CO2.

Varje år är naturens naturliga utsläpp av CO2 gigantistiskt (blad som ruttnar antiloper som fiser och rapar mm) människan utsläpp är endast några futtiga % av totalen.

Så hur kan några futtiga % av 0,4% bli katastrof?
Under de senaste 10 000 åren har jorden varit varmare i 7500 år, Nu är CO2 halten ca 400ppm det finns långa perioder tidigare då den varit många ggr högre.

Det finns 5 ggr fler isbjörnar nu än på 50 talet.

Om frågan är viktigt för dig föreslår jag följande för dig, ett klipp med greenpeace grundaren Dr Patrick Moore

https://www.youtube.com/watch?v=dCrkqLaYjnc&t=399s

en länk där 31000 forskare säger att alarmisterna har fel

http://www.petitionproject.org/
Citera
2017-02-21, 14:26
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vad är det för "ökad krigshets i europa" du avser här?

Sorry för sent svar!

Det finns en attityd i alla etablerade partier förutom SD att fortsätta pressa Putin ytterligare in i ett hörn (genom bl.a. Nato). Jag anser att vi istället skulle försöka utveckla handeln med Ryssland. Det sista vi behöver är ett fullskaligt krig i europa. Detta oavsett vem som har rätt eller fel gällande Ukraina.

Nu kommer du naturligtvis hänvisa till den "olagliga annekteringen av Krim", vilket är precis vad resten av världen gör. Jag menar dock att den annekteringen var helt förutsägbar av den, eller dom som gjorde statskuppen i Ukraina möjlig. Att annekteringen är olaglig, medans statskuppen ses som "laglig" är vad som stör mig, även om jag vet att det rent tekniskt är så.
Jag vet inte speciellt mycket om Putin, men jag tror att han är väldigt slug och intelligent, och om han valde det väldigt kontroversiella draget att annektera hela Krim-halvön, så är jag säker på att han inte hade något annat val, och att *inte* göra så hade inneburit att han skulle förlora kontrollen över den (naturligtvis helt otänkbart ur ett rent strategiskt perspektiv).

Edit: Insåg precis att jag derailar min egen tråd. Låt diskussionen om krigshets ta slut här så håller vi oss till miljöfrågorna.
Citera
2017-02-21, 14:52
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Verkar som att de vann över trådstartaren iaf.

Gissar att de funderat på detta i SD... för att vinna över någon av alla de som är klimatskeptiker i landet.

Själv kommer jag rösta SD ändå, pga hur de övriga partierna skötte sig 2015 och systematiskt ljugit i 10-15 år. Sen spelar det inte nån större roll vad SD gör för utspel i andra frågor. På min skala "vad gör mig pissed off" finns det saker som ligger på plats typ 80 av 100 som SD är emot (förutom invandring även radikalfeminism, hbtq-jippon...)

Att inte göra mer för klimatet, ptja när allt kommer omkring är Sverige ganska oväsentligt i den frågan.

Tror det är bra för SD om de hittar fler populistiska frågor. Det är inte något fel på populism bara för att de etablerade partierna föraktar dem. En sann demokrati borde vara mer populistisk. Lite förvånad att SD inte gett sig in på anti-globaliseringen, men de kanske riskerar skrämma bort väljare. Klimatskepticism är "safe".

Det som nu händer är den andra vågen. Väljare från alla läger som spiller över på SD (mig själv inkluderad). Jag spiller dock inte över då jag inte brukar rösta (ser mig som anarkokapitalist rent ideologiskt).

Jag tror inte SD kan fixa det dom etablerade partierna gjort mot oss. Det är alldeles för sent för det. Sanningen är att Sverige är kört, och kommer aldrig bli sig likt igen. Ironiskt nog finns det bara en lösning kvar för att fixa det här landet och det är att sänka skatterna till samma nivåer vi hade i början av 1900 talet. För att lyckas med det behöver vi ett parti i majoritet som inte har alltför mycket overheadkostnader och lojaliteter i hundratals myndigheter.
Citera
2017-02-21, 17:06
Medlem
crawlys avatar
Ännu en trollartikel från klimatsekten. Denna gång på Aftonbladet. Trump ger svenska klimatskeptiker luft

För er som av olika skäl inte vill följa länken är det en debattartikel som på ett sanslöst raljerande och respektlöst vis går ut på att alla nu måste hjälpas åt att tysta klimatskeptikerna. Inga bevis i vanlig ordning. Följer man artikelförfattarna så hittar man nästan samma artikel på ViSkogens hemsida - Dags att ta kol på klimatskeptikernas myter. Under artikeln finns några välartikulerade svar.

Bägge herrar som författat debattartikeln i Aftonbladet (Henrik Brundin, biolog och vice vd Vi-skogen och Mattias Goldmann, vd tankesmedjan Fores) har naturligtvis ett finansiellt intresse i frågan (om nu någon trodde någonting annat). Ironin är fullständig med citatet, "De som tjänar pengar på fossila bränslen jublar hela vägen till banken."

Missförstå mig nu rätt. Både Henrik och Mattias har sannolikt bra intentioner, och det kan ju aldrig vara fel att plantera träd, men de har en väldigt tråkig ton i sin debattartikel och visar tydligt att de inte är intresserade av att debattera frågan (vilket är lite märkligt i en debattartikel).
Citera
2017-03-27, 16:58
Medlem
Mr.Swedens avatar
I själva verket är det nog så att folk börjar tröttna på miljöfrågan. De som är gamla nog minns mänsklighetens tidigare illdåd. Säldöden (som berodde på virus), försurade sjöar (som visat sig varit ännu surare förr) och Skogsdöden (som berodde på att man planterat fel sorts träd). Nu är det full panik för utsläppet av lite Co2 i atmosfärens tidigare halt på 0,2 %. Ett ingenting. Under tiden dör Östersjön av övergödning och mänskligheten förlorar antibiotika som botemedel mot sjukdomar. Man måste inte vara dum i huvudet för att vara miljöpartist, men det underlättar.
Citera
2017-03-27, 19:30
Medlem
-Emmanuels avatar
Citat:
I själva verket är det nog så att folk börjar tröttna på miljöfrågan. De som är gamla nog minns mänsklighetens tidigare illdåd. Säldöden (som berodde på virus), försurade sjöar (som visat sig varit ännu surare förr) och Skogsdöden (som berodde på att man planterat fel sorts träd). Nu är det full panik för utsläppet av lite Co2 i atmosfärens tidigare halt på 0,2 %. Ett ingenting. Under tiden dör Östersjön av övergödning och mänskligheten förlorar antibiotika som botemedel mot sjukdomar. Man måste inte vara dum i huvudet för att vara miljöpartist, men det underlättar.
Så den absoluta majoriteten av alla ledande experter och forskare har fel om den globala uppvärmningen men Sverigedemokraterna, Trump och ett gäng vita gubbar och grabbar (ja det är mest vita gubbar som förnekar klimathotet) har rätt? Jag fruktar SD. Detta våldsbenägna parti kommer tydligen inte förstöra bara för Sverige, utan även resten av världen.
Citera
2017-03-27, 19:55
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Emmanuel
Så den absoluta majoriteten av alla ledande experter och forskare har fel om den globala uppvärmningen men Sverigedemokraterna, Trump och ett gäng vita gubbar och grabbar (ja det är mest vita gubbar som förnekar klimathotet) har rätt? Jag fruktar SD. Detta våldsbenägna parti kommer tydligen inte förstöra bara för Sverige, utan även resten av världen.
1). Det finns horder av forskare och experter som på goda grunder avvisar Co2-tramset. Men du kommer aldrig få läsa dem i Aftonbladet.
http://antropocene.se/2015/november/klimatmotet-cop21-handlar-inte-om-klimatet-del-vi.html
2). Enligt en nyligen genomförd undersökning står vänstermuppar för en större del av våldet än vad högermupparna gör.

Sorry, inte många rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in