2017-01-16, 09:56
Medlem
Harrison-Bengtssons avatar
Idiotiskt utspel.. pumpar man ut 39 miljoner ton extra av en gas ut i atmosfären är det inte långsökt att misstänka att det får konsekvenser. Konsekvenser som kan få allvarliga följder för all natur och det som lever här. I det läget är det enda vettiga att ta det säkra före det osäkra, oavsett. Att tänka med plånboken och vägra ändra vanor i det läget är antingen girigt/egoistiskt eller bara korkat. Det är väldigt svårt att ge SD en röst efter liknande uttalanden, oavsett deras trovärdighet i andra frågor.
Citera
2017-01-16, 16:23
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Nu är jag personligen ingen expert på naturvård men ditt uttalande är korkat, även om du har rätt Skyddsvärd natur vårdas ju genom att man låter den sköta sig själv.

Dom stora pengarna om jag förstått rätt behövs för att köpa in skyddsvärd natur. T ex artrika områden som aldrig tidigare blivit brukade.

Personligen tycker jag att privata markägare skulle kunna hantera sådant bättre.
Citera
2017-01-16, 16:26
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison-Bengtsson
Idiotiskt utspel.. pumpar man ut 39 miljoner ton extra av en gas ut i atmosfären är det inte långsökt att misstänka att det får konsekvenser. Konsekvenser som kan få allvarliga följder för all natur och det som lever här. I det läget är det enda vettiga att ta det säkra före det osäkra, oavsett. Att tänka med plånboken och vägra ändra vanor i det läget är antingen girigt/egoistiskt eller bara korkat. Det är väldigt svårt att ge SD en röst efter liknande uttalanden, oavsett deras trovärdighet i andra frågor.

Sluta larva dig.

Efter Climate-Gate är det ingen idé att ens lyssna på något som klimatalarmisterna inom FN har att komma med.

Rekommenderar dokumentären Climate Hustle.
Citera
2017-01-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Sluta larva dig.

Efter Climate-Gate är det ingen idé att ens lyssna på något som klimatalarmisterna inom FN har att komma med.

Rekommenderar dokumentären Climate Hustle.

Larvar mig inte, och struntar i vad FN har att säga ifrågan. Köpta forskare hävdar att det hela är en myt, andra forskare (kanske även de köpta?) hävdar att det är ett allvarligt hot. Har inte fritid nog att hålla mig uppdaterad i olika teorier. Kör på egen logik och förnuft. Pumpar man ut sinnessjukt många ton extra av en gas till atmosfären varje år under decennier så är det väl inte svårt att tänka sig att det får konsekvenser. Bryr mig inte om politik i detta avseende då frågan för mig är för viktig.
Citera
2017-01-16, 19:22
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Larvar mig inte, och struntar i vad FN har att säga ifrågan. Köpta forskare hävdar att det hela är en myt, andra forskare (kanske även de köpta?) hävdar att det är ett allvarligt hot. Har inte fritid nog att hålla mig uppdaterad i olika teorier. Kör på egen logik och förnuft. Pumpar man ut sinnessjukt många ton extra av en gas till atmosfären varje år under decennier så är det väl inte svårt att tänka sig att det får konsekvenser. Bryr mig inte om politik i detta avseende då frågan för mig är för viktig.

Om du gått i skola, kan du åtminstone medge att det som främst påverkar klimatet är solen och molnen, inte människorna.

Det finns mycket som människorna kan påverka. Men de är inga vädergudar direkt. Så någonstans får du väl ändå ta och ge dig.
Citera
2017-01-16, 19:36
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Om du gått i skola, kan du åtminstone medge att det som främst påverkar klimatet är solen och molnen, inte människorna.

Det finns mycket som människorna kan påverka. Men de är inga vädergudar direkt. Så någonstans får du väl ändå ta och ge dig.
Då skulle du väl kunna länka till någon källa som visar att temperaturökningen vi ser beror på ökat solinstrålning?
Citera
2017-01-16, 19:46
Medlem
Om SD gör bidragssänkningar inom t ex naturvård så måste SD vara tydliga med att motivera varför och vad de anser vara rent slöseri med pengar. Jag vet att det finns gott om uttrymmen att se över hur miljöpolitiken genomförs eftersom väldigt många bidrag bara slängs ut utan större eftertanke. Många bidrag lever vidare också utan att någon ifrågasätter om de pengarna verkligen används på bästa sätt.

Rent generellt så tycker jag att SD försöker basera sin politik på sunt förnuft och jag tror inte att SD har som avsikt att vara klimatförnekare så blint som vissa andra är. Vi vet inte hur det blir, man måste försöka göra så gott man kan och ändå tänka ekonomiskt.

Här har vi tydligt sett att alliansen/de rödgröna inte alltid gör det och på sätt är det väldigt nyttigt att någon i riksdagen kritiserar och även kommer med alternativa genomtänkta förslag.
Citera
2017-01-16, 21:50
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Då skulle du väl kunna länka till någon källa som visar att temperaturökningen vi ser beror på ökat solinstrålning?

Vem har sagt något om temperaturökningar?
Citera
2017-01-16, 22:21
Medlem
Ofta kommer miljö-tosingar med helt motsägelsefulla budskap.
T.ex. att den globala uppvärmningen skulle leda till ökenspridning.
Jag som studerat lite fysik vet att vatten avdunstar fortare vid högre temperatur.
Detta måste givetvis leda till ökad total nederbörd, och därvid mindre öken.
Citera
2017-01-16, 22:50
Medlem
Citat:

Ja precis, det blir varmare pågrund av den globala molnbristen...

En annan rätt så avgörande del för vårt klimat är vår atmosfär. Du vet, den man får lära sig om i skolan.. Den som omger hela vår planet. Ändrar man dess sammansättning ändras dess egenskaper. Som exempel kan nämnas Venus, vår närmsta granne, med en atmosfär bestående av stor del Co2, yttempen där är behagliga 500c°
Citera
2017-01-17, 04:09
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ja precis, det blir varmare pågrund av den globala molnbristen...

En annan rätt så avgörande del för vårt klimat är vår atmosfär. Du vet, den man får lära sig om i skolan.. Den som omger hela vår planet. Ändrar man dess sammansättning ändras dess egenskaper. Som exempel kan nämnas Venus, vår närmsta granne, med en atmosfär bestående av stor del Co2, yttempen där är behagliga 500c°

Du vet väl att Venus ligger mycket närmare solen va? Hoppas jag i alla fall.

Vad jag vet så är det ingen som hävdar att det blir varmare.

På 70-talet påstod miljömupparna att klimatet blev kallare att en ny istid var på väg pga att vi körde bilar och använde oss av fossila bränsle.

På 80-talet ändrade miljömupparna sig och sa istället att det handlade om en "global uppvärmning helt plötsligt.

Till sist så bestämde de sig sent på 90-talet att problemet inte var kyla eller värme, utan "klimatförändringar" överlag. Trots att detta varit naturligt genom tiderna.

Det är skitsnack och ett desperat försök av FN och politiker/byråkratklassen att få sig en inkomst från skattebetalarna.
Citera
2017-01-17, 05:09
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Vem har sagt något om temperaturökningar?
Sagt och sagt... Jag läser det i rapporter på området. Det finns en federal myndighet i USA, National Aeronautics and Space Administration, mer känt som NASA. Du kan ju börja där.

http://climate.nasa.gov/vital-signs/global-temperature/
Senast redigerad av Trumpetflugan 2017-01-17 kl. 05:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in