2017-01-14, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Att bo i Rosengård är inte så ovanligt för invandrare med pengar i malmö. Det är svårt att få tag på lägenheter i malmö. Framförallt eftersom Malmö importerar mer människor än vad man har lägenheter till.

Malmö stad köper ju bla upp 1or med skattemedel för att få tag på lägenheter.

Har du pengar så köper du dig en bostad. Och som förälder så sätter du dina barn i säkerhet först. Oavsett om man ska bo i Malmö eller inte.

Men familjen kanske prioriterade en BMW eller en Mercedes i första hand.
Du vet status och respekt går före säkerhet.
Citera
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Ja, att han uttryckte uppskattning att vissa elever relegerats från skolan kan vara ett motiv. Även boxningen kan vara ett motiv. Kanske ville en boxare som åkt på stryk försvara sin heder. Jag såg att han hade en bild på Facebook där det stod att nan skulle vara beredd att försvara sin religion. Man vad pekar på att han är IS-sympatitör?

I denna bild finns det tre figurer som representerar tre olika epoker. Den till vänster föreställer en krigare med svärd, den i mitten bär en, som jag förmodar ska föreställa, Kalashnikov AK-47 och figuren till höger bär på en portfölj. Jag tolkar dessa som att historien går från krigiskt erövrande över militärt försvar till fredlig intelligens. Vad det egentligen betyder har jag naturligtvis inte en susning om men detta är min tolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Han var ingen IS-sympatisör öht, vill minnas att han gillade Hizbollah däremot.

Det är alltså en organisation som mest aktuellt strider mot just IS i Syrien men som har funnits länge före det.

Och? För mig framstår det som att han mycket väl kunnat stå på någon nazistisk sida hade det också varit godtagbart för dig?
Citera
Medlem
Citat:
Jag är också förvånad över att de inte flyttat. Antagligen på grund av att de har många vänner där och inte råd att flytta till ett bättre område. Rosengård ligger ju dessutom ganska centralt så närhet till kommunikationer och jobbet kan ha spelat in. Troligtvis har föräldrarna flera gånger övervägt att flytta och nu skuldbelägger sig själva för att de inte gjorde det.

Har vi källor på att föräldrarna var välutbildade/hade pengar för att kunna flytta till ett bättre område?
Citera
2017-01-14, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EinsteinsBror
8 stycken har varit gripna men alla har släppts. Just nu har man inget som helst spår efter mördaren/mördarna.

"På nyårsnatten den 1 januari 2012 sköts 15-årige Ardiwan Diaa Samir kallblodigt ihjäl med sex skott varav ett i huvudet på Ramels väg i Rosengård i Malmö."

"– Vi har lagt ner ett mycket stort arbete, men nu kommer vi inte längre. Det finns personer som vet betydligt mer än de vill berätta för oss och vi kommer inte åt dem, säger Mikael Mattsson, operativ chef på länskriminalen."

Det är klart intressant även i denna utredning, men tragiskt så finns det ingen dömd
även här.
Citera
2017-01-14, 02:26
Medlem
Citat:
Jag är också förvånad över att de inte flyttat. Antagligen på grund av att de har många vänner där och inte råd att flytta till ett bättre område. Rosengård ligger ju dessutom ganska centralt så närhet till kommunikationer och jobbet kan ha spelat in. Troligtvis har föräldrarna flera gånger övervägt att flytta och nu skuldbelägger sig själva för att de inte gjorde det.

Det räcker inte med att ha en blivande läkare i familjen för att få lån, vad vet du om familjens ekonomi?

Kassaflödet bestämmer sätter gränserna. Förvånas fortfarande i hur alla godhjärtade verkligen vill nysta i och förnedra familjen och det utan att förstå det.

Man kan ju tänka sig att familjen har haft ett bra liv i rosengård fram till denna händelse.
Citera
2017-01-14, 02:27
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
De som är skötsamma flyttar därifrån, eller du menar att Zlatan har ett litet krypin kvar på Rosengård. Pajas!
Jag tror att Zlatan har lite mer pengar än vad han som blev mördads föräldrar har. Tror inte du det med?

Rosengård är förövrigt inte dåligt överallt, det är på visa ställen som Ramels väg. Tro nu inte att jag vet det av egen erfarenhet för jag sätter inte min fot där. Dok finns det flera studenter som bor där utan några större problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Är du välutbildad och åtminstone har ett medelsvensson-jobb, så får två personer definitivt ett lån på 2-3 miljoner för en lägenhet i Västra Hamnen eller andra bättre områden.

Att de behöver bo i Rosengård, säger tyvärr en hel del om familjens ekonomiska situation. För det mesta. Även om det finns enstaka undantag såklart
Nu har dom barn och kanske inte möjlighet att spara till insats, vad fan vet jag? Allt jag säger är att det inte är ovanligt. Men jag påstår inte heller att hans föräldrar är raketforskare med miljoner på banken som väljer att bo kvar i Rosengård just for kicks.
Citera
2017-01-14, 02:29
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Familjen prioriterade säkert en Mercedes eller BMW före sin säkerhet. Säkert dyra kläder på detta. Respekt och status är det enda som räknas hos dessa inavlade kräk.

Du som är så bekant med denna familj, hur mycket tjänar de om året och vad har de för bilar?
Citera
2017-01-14, 02:33
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det räcker inte med att ha en blivande läkare i familjen för att få lån, vad vet du om familjens ekonomi?

Kassaflödet bestämmer sätter gränserna. Förvånas fortfarande i hur alla godhjärtade verkligen vill nysta i och förnedra familjen och det utan att förstå det.

Man kan ju tänka sig att familjen har haft ett bra liv i rosengård fram till denna händelse.

Ja, det var väl ungefär det jag skrev? Allt handlar dock om prioriteringar och i efterhand så tycker de säkert att de prioriterade fel men det är naturligtvis lätt att vara efterklok. Skulden ligger fortfarande 100% hos mördaren.
Citera
2017-01-14, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Du som är så bekant med denna familj, hur mycket tjänar de om året och vad har de för bilar?
Det får du söka upp själv. Börja med ratsit.
Citera
2017-01-14, 02:35
Medlem
Hittade en intressant gammal blogg-post från 2009

Ahmeds mor heter: Zeinab Hussein

https://somjagserdet68.wordpress.com/2009/04/09/bilbomb-i-rosengard/
Bilbomb i Rosengård

Citat:
Bloggen börjar bli något blasé när det gäller de ständigt återkommande händelserna i Rosengård. Den här gången brinner det dock inte. Men ”ungdomsgängen” väntar väl med eldandet tills det mörknar. Nu är istället ett stort område avspärrat av Polisen då en eventuell bomb påträffats under en bil på parkeringen som löper parallellt med Västra Kattarpsvägen mellan Hårds väg och Bennets väg.

Bloggen känner området väl och tog sig bort till ett titthål där bilens registreringsnummer, RYC 795, kunde utläsas. Bilen i fråga är en blå Mitsubishi Spacestar och ägs enligt bilregistret av Zeinab Hussein från Malmö. När bloggen lämnade var Polisens robot i full färd med att desarmera bomben.

Polisen misstänker att den misstänkta bomben har ihop med en pågående släktfejd mellan två familjer.

– Det finns en hotbild mot en eller flera personer kopplade till bilen, säger Mikael Persson på Skånepolisens länskommunikationscentral.
Citera
2017-01-14, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Och? För mig framstår det som att han mycket väl kunnat stå på någon nazistisk sida hade det också varit godtagbart för dig?

Jag tror bara att Hizbollah är mer gångbart för BO av kulturella skäl men jag föredrar dom framför IS om det nu är så viktigt att veta vad det som är "godtagbart" för mig?

Hizbollah är delvis nazister i min mening fö.. precis som de flesta islamistiska organisationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in