2017-01-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kan det ha varit Thai-boxning han sysslade med?

Enighet borta på Lantmannagatan.

Lallar sedan bort 200 meter till busshållplatsen vid Nobeltorget och anländer med bussen till hållplatsen Rosengård 18:50 då skjutningen inträffar.

Ta buss från Enighet till Rosengård? Det tar ca 10-15min att gå
Citera
2017-01-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Här får man spekulera fritt - det är Flashback!
Än har jag aldrig haft fel, när jag har ifrågasatt medias glorifierade bilder av "Guds bästa barn".
Varje babbe-unge, som initialt har beskrivits som "världens bästa" har sedan i varje FUP visat sig vara ett kaosbarn.

Vi får se när denna FUP kommer Satsar min arm på att Ahmed inte var så oskyldig som det beskrivs!

Kan ju ligga nåt i det, mördaren väntade ju tydligen vid busshållplatsen på karln, så det bör ju handla om nåt mer än ett litet bråk på skolan. Men, det här är araber vi pratar om, de kan ju kräva blod för minsta lilla.

Behöver vi verkligen reda ut det här? En arab är död, kolla hans DNA om han förekommer i någon brottsutredning(våldtäkt) och gå vidare. Imorgon kommer en till arab att skjutas ihjäl, han kommer också vara en ängel enligt föräldrar och bekanta, och ingen kommer att förstå varför just denne oskyldige ängel blev AVRÄTTAD på en offentlig plats.

Jag tror inte en sekund på att han är den ängel som han beskrivs av de som kände honom, han var skyldig till nåt, och nu slapp vi bekosta hans vistelse på anstalt. Lägg inte polisens resurser på att hitta någon som förmodligen gjort oss alla en tjänst.
Citera
2017-01-13, 23:31
Medlem
Erik Östs avatar
Sök i familjen/familjerna! Skitenkelt!
Citera
2017-01-13, 23:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaMa80
Han e 16... min 16-åring tar gärna bussen 2 meter omhan e på det humöret, finns ingenting att utläsa av det.
Citera
2017-01-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är det en användare på flashback du menar? Inte tror du att malmöpolisens it-grupp sitter och skriver på flashback i officiell regi?

Jo onekligen tror jag det, då de sa att han var skjuten i pannan och kom med andra saker som inte många kan veta. Så jag tror att malmopolisen är vad de utger sig för att vara. Annars är jag trollad
Citera
2017-01-13, 23:35
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han ska ha varit på ett 24/7-gym enligt kusinen.
https://unvis.it/dn.se/nyheter/sverige/16-aringens-pappa-flydde-hit-for-att-jag-inte-ville-se-mina-barn-do

Ligger ju två sådana gym inom Rosengård. Ett på Thomsons väg och ett på Adlerfeldts väg. Så det bör ju inte vara något av de två om han anlände med buss från innerstadshållet.

Ligger dock ett på Celsiusgatan vid Willys där mestadels invandrare brukar träna. Buss till hans hållplats passerar förbi där också.
Citera
2017-01-13, 23:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag tror att svaret till mordet finns i Ahmed mobiltelefon facebook. Polisen bör gå igenom meddelanderna redan nu.

Enligt sds så väntande gm väntad på Ahmed. han måste vetat ahmed var påväg, hur visste gm det?

Om han var väntad så har någon skickat ett sms till GM så de vet att han kommer. Vem?

Om han väntar på kompisen så är han lurad dit av någon. Vem?
Citera
2017-01-13, 23:36
Medlem
Har det varit uppe i tråden om resten av familjen kollats på Lexbase?
Citera
2017-01-13, 23:36
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Familjen är så klart i chock och säger konstiga saker, för jag undrar om mamman verkligen vill ha en träff med Ygeman. Kravet är minst sagt ovanligt och just att det specificeras som ett krav känns konstigt. Men människor i chock kan bete sig extremt märkligt.

Det är väl inte märkligt!? Jag tror denna familj kan ha goda idéer så att inte fler drabbas. Det är fler och fler människor i dessa områden som vill göra skillnad och samarbeta med polisen för att inte kaoset ska bli ännu värre. Familjen kräver t.ex. längre fängelsestraff för olaga vapeninnehav, även om brottslingen är ung. Att de i all sorg vill göra något åt situationen i Rosengård trots att alla åtgärder kommer för sent för deras egen del, visar på ett samhällsengagemang. Ygeman kan säkerligen få bättre råd från denna familj än från sin kompis Dan Eliasson.
Citera
2017-01-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaMa80
Precis min tanke Har boxarna blivit lika lata som våra folkvalda
Citera
2017-01-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag tror att svaret till mordet finns i Ahmed mobiltelefon facebook. Polisen bör gå igenom meddelanderna redan nu.

Enligt sds så väntande gm väntad på Ahmed. han måste vetat ahmed var påväg, hur visste gm det?

Om telefonen har haft lösen eller exempelvis är en iphone är detta ej möjligt. Varken Google eller Apple kommer ge access till data de kan ha på sina servrar heller. Facebook, viber etc lämnar inte heller ut data. Och som tidigare nämnts får polisen inte ut samtalistor eller sms (inte innehåll, det går inte. Utan vem som kommunicerat med vem) då datalagringsdirektivet är dött.
Citera
2017-01-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Polisen kan sedan datalagringsdirektivet föll i december förra året inte längre få ut mastdata eller samtallistor för olika nummer (sms och samtal). Dvs HÖK är helt slut för polisen. Inte så svårt att lista ut att det är en smärre katatrof. Det andra behöver du inte oroa dig över, det sker.

https://www.gp.se/nyheter/ekonomi/dags-f%C3%B6r-ny-lag-om-datalagring-1.4111847

Klart att det allvarligt försvårar polisens arbete i en tid då det är rejäl uppförsbacke. Svagt av våra politiker att de låtit den situationen uppstå. Varit känt en längre tid att det skulle bli så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in