Citat:
Ursprungligen postat av
Sorrymf
De som är skötsamma flyttar därifrån, eller du menar att Zlatan har ett litet krypin kvar på Rosengård. Pajas!
Jag tror att Zlatan har lite mer pengar än vad han som blev mördads föräldrar har. Tror inte du det med?
Rosengård är förövrigt inte dåligt överallt, det är på visa ställen som Ramels väg. Tro nu inte att jag vet det av egen erfarenhet för jag sätter inte min fot där. Dok finns det flera studenter som bor där utan några större problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ollebollesolle
Är du välutbildad och åtminstone har ett medelsvensson-jobb, så får två personer definitivt ett lån på 2-3 miljoner för en lägenhet i Västra Hamnen eller andra bättre områden.
Att de behöver bo i Rosengård, säger tyvärr en hel del om familjens ekonomiska situation. För det mesta. Även om det finns enstaka undantag såklart

Nu har dom barn och kanske inte möjlighet att spara till insats, vad fan vet jag? Allt jag säger är att det inte är ovanligt. Men jag påstår inte heller att hans föräldrar är raketforskare med miljoner på banken som väljer att bo kvar i Rosengård just for kicks.