Citat:
Men ändå så återkommer du till deras mediehantering, varför är det så viktigt vem som uttalar sig osv? Alla har sina personliga sätt att hantera sorg, i det här fallet kanske ilskan och frustrationen över att politikerna låtit de kriminella få fritt spelrum varit stark och det blivit viktigt att förmedla detta till media.
Det intressanta är att jag inte försvarar någon eller något öht. Jag har däremot tagit avstånd från diskussioner/spekulationer som på diverse fantasifulla sätt nedvärderat/svartmålat både offer och familj helt ogrundat, uppenbart styrt av en viss smutsig agenda från de som skrivit. Jag har alltså försökt se neutralt på det hela, och förståelse och respekt för familjens hantering ingår i det. Har inte påstått att jag har mer ingående info för att kunna ta ställning för eller emot något vad gäller individerna i fråga. Så läs inte för mycket mellan raderna , det är lätt att missförstå syftet då.
Spelar ingen roll om familjen skulle läsa, vissa antydningar och respektlösa uttalanden bör kritiseras oavsett. Vem gynnas av massa skräpdiskussioner? Om det nu kommer fram något av värde så ska man väl inte behöva bläddra igenom mängder med övrigt för att hitta detta, sånt som de allra flesta vettiga människor inte tycker hör hemma i tråden.
Det intressanta är att jag inte försvarar någon eller något öht. Jag har däremot tagit avstånd från diskussioner/spekulationer som på diverse fantasifulla sätt nedvärderat/svartmålat både offer och familj helt ogrundat, uppenbart styrt av en viss smutsig agenda från de som skrivit. Jag har alltså försökt se neutralt på det hela, och förståelse och respekt för familjens hantering ingår i det. Har inte påstått att jag har mer ingående info för att kunna ta ställning för eller emot något vad gäller individerna i fråga. Så läs inte för mycket mellan raderna , det är lätt att missförstå syftet då.
Spelar ingen roll om familjen skulle läsa, vissa antydningar och respektlösa uttalanden bör kritiseras oavsett. Vem gynnas av massa skräpdiskussioner? Om det nu kommer fram något av värde så ska man väl inte behöva bläddra igenom mängder med övrigt för att hitta detta, sånt som de allra flesta vettiga människor inte tycker hör hemma i tråden.
Jag har inte påstått att det var viktigt vem som uttalar sig till media men jag märker att du inte klarar av att tolka det jag skriver, kanske ligger skulden på mig eller så vill du inte förstå.
Jag och de flesta andra skiter högaktningsfullt i din nobla agenda. Här diskuterar vi brottet utan ditt pk-filter.
Vad du anser vara skräp kan vara guld för andra och detta är som sagt inte ditt forum. Du kan spara på tramset.
Jag tror däremot att det är fullt möjligt att BO som minsting och den med störst press på sig själv kan ha utvecklat en rätt så stor inre konflikt.
Jag tror inte att han själv har tagit initiativet till att medverka i en intervju med svt om förhållandet på sin skola tex. Det tror jag att en eller flera lärare har gjort.
Jag tror inte heller att han egentligen var det bäst valda intervjuoffret utan att denna "push" var medveten men premature sas.
Jag tvivlar på att han var en duktig boxare men gläds över att klubben visar respekt.
Jag tror definitivt att det kan finnas en anledning till mordet som överskuggar allt prat om Ahmeds påstådda kriminalitet, jag tror inte att han var mer kriminell än vilken vardagssvensk som helst men brottsoffer har överraskat förr iofs.
Jag kan förstå hur en del vill styra diskussionen åt "rätt håll" som du försöker men störd som man är så känns sanningen mer lockande.
ja vad har hänt i det fallet? Finns ju en del drag till detta mordet tycker jag.