2017-01-14, 02:39
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Det får du söka upp själv. Börja med ratsit.

Känns ju lite onödigt eftersom att du är bekant med familjen och sitter med alla svaren.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Familjen prioriterade säkert en Mercedes eller BMW före sin säkerhet. Säkert dyra kläder på detta. Respekt och status är det enda som räknas hos dessa inavlade kräk.

Ratsit: "Inga privatägda fordon kan knytas till adressen"
Citera
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, jag tror faktiskt också det! Det är en småsak som vi inte hade reagerat på men som fick oanade proportioner som du skriver och så slutade det såhär.

Tror inte jag. Gemene "horunge" som vill tuffa sig hade aldrig vågat skjuta när det väl gällwe. På sin höjd hade han nog vågat vifta och hota. Visst, då kan det gå väldigt fel men det slutar inte med 8-10 skott och som det verkar vara sagt, att han ska gått tillbaka för att sätta ytterligare en kula i honom.

GM vet vad han gjorde.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2017-01-14 kl. 02:49.
Citera
2017-01-14, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix

De vågar väl inte ha bil, efter att familjen utsattes för en förmodad bilbomb 2009.
Citera
2017-01-14, 02:41
Medlem
Hur är det med kameror som sitter inuti bussar? Sitter det kameror riktade utåt mot dörrarna är det ju inte helt omöjligt att de fångat eventuella gärningsmän på bild speciellt om de stod och väntade på honom vid hållplatsen innan han sköts. Nu var det ju mörkt vid tillfället då han sköts men ändå.
Citera
2017-01-14, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Jag tror att Zlatan har lite mer pengar än vad han som blev mördads föräldrar har. Tror inte du det med?

Rosengård är förövrigt inte dåligt överallt, det är på visa ställen som Ramels väg. Tro nu inte att jag vet det av egen erfarenhet för jag sätter inte min fot där. Dok finns det flera studenter som bor där utan några större problem.

Nu har dom barn och kanske inte möjlighet att spara till insats, vad fan vet jag? Allt jag säger är att det inte är ovanligt. Men jag påstår inte heller att hans föräldrar är raketforskare med miljoner på banken som väljer att bo kvar i Rosengård just for kicks.

Allt är relativt! Har en vän som är uppväxt där(svensk) kan säga som så här, han stod inte ut längre då alla han försökte hälsa på hade antingen huckle eller niqab. Ingen med ett trvligt bemötande eller leende på läpparna fanns kvar. Men dra den med rödluvan med säkert någon 08a som tror dig framförallt de som jobbar på tidningarna.
Citera
2017-01-14, 02:42
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Mordet på ynglingen i Rosengård 2011. Kan detta vara någon sorts hämnd? Finns där kopplingar?
Citera
2017-01-14, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internalterror
Hur är det med kameror som sitter inuti bussar? Sitter det kameror riktade utåt mot dörrarna är det ju inte helt omöjligt att de fångat eventuella gärningsmän på bild speciellt om de stod och väntade på honom vid hållplatsen innan han sköts. Nu var det ju mörkt vid tillfället då han sköts men ändå.

Om det är ljust utomhus kan vissa trafikbolags kameror fånga upp lite av det utanför bussen; kanske nån meter. Men nu var det becksvart, så det blir nog svårt.
Citera
2017-01-14, 02:44
Medlem
Citat:
Märkligt 😉
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Jobbigt att skylla på ironi varenda gång du framstår som en idiot Men bra försök, lite bättre kan du
Kan du svara på frågan? Tack
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
De vågar väl inte ha bil, efter att familjen utsattes för en förmodad bilbomb 2009.
Hur kan en fin,snäll oskyldig familj hamna i en sådan situation? 😮
Välutbildade datatekniker osv. Mycket märkligt.
Citera
2017-01-14, 02:44
Medlem
Citat:
Ja, det var väl ungefär det jag skrev? Allt handlar dock om prioriteringar och i efterhand så tycker de säkert att de prioriterade fel men det är naturligtvis lätt att vara efterklok. Skulden ligger fortfarande 100% hos mördaren.

Varför pratar du om prioriteringar undrade jag.

Du verkar känna till familjen bättre än de flesta?

Hur länge har dom velat flytta ifrån Rosengård men prioriterat annat?
Citera
2017-01-14, 02:45
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Allt är relativt! Har en vän som är uppväxt där(svensk) kan säga som så här, han stod inte ut längre då alla han försökte hälsa på hade antingen huckle eller niqab. Ingen med ett trvligt bemötande eller leende på läpparna fanns kvar. Men dra den med rödluvan med säkert någon 08a som tror dig framförallt de som jobbar på tidningarna.
Alltså allt jag sa var att bara för att man har jobb betyder det inte att man har råd eller möjlighet att köpa en lägenhet för 2-3mille.

Jag har full förståelse för att Svenskar inte vill bo där och som jag sa själv, trots att jag bor i Malmö skulle jag aldrig sätta min fot där. Jag försöker inte skönmåla Rosengård, eller Malmö för den delen heller eller övertyga någon om att Rosengård är ett nav av härlig multikultur. För det
tycker jag inte. Jag skiter i vad folk på tidningar och 08or tror och tänker överlag.
Citera
2017-01-14, 02:46
Medlem
Citat:
Ja
Alla från Mellanöstern, Afrika och Afganistan är väldigt välutbildade. Det är bara vi svenskar och finnar som är ett lågbegåvat arbetarpack.

Brodern till den mördade är ju datatekniker 😂 Vad fan är en datatekniker? Installerar bredband?

Det finns grupper från mellanöstern där det är status att utbilda sig, det är något som föräldrarna förväntar sig av barnen i princip. Sedan spelar föräldrarnas utbildning stor roll, även när det gäller oss arier dvs etniska svenskar, arbetarbarn är grovt underrepresenterade på högskolan, de är en majoritet i varje årskull, men en minoritet på högskolorna, på den högskola jag pluggade var 5% av studenterna från så kallade arbetarhem. I vissa invandrargrupper är andelen som pluggar högre än den är för etniska svenskar.

Citat:
Vid 25 års ålder hade 43 procent av årskullen födda 1985 påbörjat en högskoleutbildning. Av 25-åringarna med svensk bakgrund hade 44 procent påbörjat högskolestudier. Motsvarande siffra för gruppen med utländsk bakgrund var 39 procent. Inom gruppen med utländsk bakgrund fanns vissa skillnader. I gruppen utrikes född hade 37 procent påbörjat högskolestudier vid 25 års ålder jämfört
med 41 procent i gruppen född i Sverige med två utrikes födda föräldrar.

Bland de utrikes födda år 1985 med iransk bakgrund hade 53 procent påbörjat högskolestudier vid 25 års ålder. Det var en högre andel än bland personer med svensk bakgrund. Näst högst andel hade utrikesfödda med bakgrund i Bosnien-Hercegovina med 48 procent följt av Polen med 44 procent.
Två länder med en relativt stor grupp 25-åringar folkbokförda i Sverige, men med en betydligt lägre andel som påbörjat högskolestudier, var Irak och Jugoslavien. Den lägsta andelen påbörjad högskoleutbildning vid 25 års ålder hade Somalia där 21 procent av 25-åringarna hade börjat studera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in