Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-06, 01:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Du skämmer ut dig.

Att försökte få det att låta som att Liverpools nya värvning i ett nytt "super" elitlag, och menat som deras "Flagship" värvning inte skulle anses som att ha uppnåt folks förväntningar är rent jävla trams.

Gå och lägg dig, du hade kunnat vinna lite heder med att erkänna att du hade fel.
Är knappast jag som skämmer ut mig här. Det verkar snarare som att du inte klarar av att se hela bilden, eller förstå vad jeg försöker att få fram.

Grejen är nämligen den att Isak blev rejält överhypad i åren mellan ca. 2017-2020, och han har de facto aldrig levt upp till den hajpen. Jag uppmanar dig till att ta en timme eller två att läsa upp vad som skrevs om Isak på den tiden en dag när du har tid. D

God natt

EDIT: Förövrigt, så uppmanar jag dig till att bara ignorera "Skaparattarn" och övriga småtroll.
Citera
2025-09-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Haha sluta mata generalen han har t.o.m. en egen tråd uppkallad efter sitt trollande i engelska tråden

(FB) Låg nivå i "Allt om engelsk fotboll"-trådarna

Du har ju satt honom i en fin fälla här iallafall. Försvara denna åsikt blir ju svår för någon över 4 år.

Men han slingrar väl sig till någon annan tråd.
Citera
2025-09-06, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Är knappast jag som skämmer ut mig här. Det verkar snarare som att du inte klarar av att se hela bilden, eller förstå vad jeg försöker att få fram.

Grejen är nämligen den att Isak blev rejält överhypad i åren mellan ca. 2017-2020, och han har de facto aldrig levt upp till den hajpen. Jag uppmanar dig till att ta en timme eller två att läsa upp vad som skrevs om Isak på den tiden en dag när du har tid.

God natt

Som jag sa, gå och lägg dig. Du vet att du snackar trams.
Citera
2025-09-06, 02:03
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Grejen är nämligen den att Isak blev rejält överhypad i åren mellan ca. 2017-2020, och han har de facto aldrig levt upp till den hajpen. Jag uppmanar dig till att ta en timme eller två att läsa upp vad som skrevs om Isak på den tiden en dag när du har tid. D

God natt

EDIT: Förövrigt, så uppmanar jag dig till att bara ignorera "Skaparattarn" och övriga småtroll.

Det enda som betyder något är att Isak bevisat är en av PLs bästa målgörare. Att han byter till ett lag som gör flest eller ligger i topp i målskörd kommer troligtvis att gynna honom.
Citera
2025-09-06, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det enda som betyder något är att Isak bevisat är en av PLs bästa målgörare. Att han byter till ett lag som gör flest eller ligger i topp i målskörd kommer troligtvis att gynna honom.

Är du General Anderssons alt?

Varför skulle du ge honom något som går att diskutera när han är så besegrad att han enbart försöker överleva med något som inte går att definiera?

Kanske håller i rättegång men inte här.
Citera
2025-09-06, 02:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Är du General Anderssons alt?

Varför skulle du ge honom något som går att diskutera när han är så besegrad att han enbart försöker överleva med något som inte går att definiera?

Kanske håller i rättegång men inte här.

Finns inte mycket att diskutera. Det bara är så.
Citera
2025-09-06, 03:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Du har ju satt honom i en fin fälla här iallafall. Försvara denna åsikt blir ju svår för någon över 4 år.

Men han slingrar väl sig till någon annan tråd.

Svara honom inte är mitt råd han lever för att tjafsa på Flashback bara ignorera.

Tror du Isak kommer bli bra i Liverpool?
Citera
2025-09-06, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Svara honom inte är mitt råd han lever för att tjafsa på Flashback bara ignorera.

Tror du Isak kommer bli bra i Liverpool?

Har svårt att se honom inte bli det så länge han är motiverad. Dock tror jag folk är lite förhoppningsfulla i hans målgörande vilket han absolut kan bli. Jag ser dock hans största styrka i att störa och riva sönder en backlinje med oro vilket öppnar upp yta. Folk kommer se olika på hans succé, men jag tror Liverpool kommer vinna många matcher med honom på topp.
Citera
2025-09-06, 08:48
Medlem
Citat:
Men Isak var ju knapt etablerad i Allsvenskan. Men så skulle han liksom gå från AIK till Dortmund som 17/18 åring och bli en etablerad anfallare i Bundesliga/Europa?

Samtliga av "supertalangerna" som gått från en B-liga till en klubb i en av de största ligorna i Europa som 16, 17 eller 18 åring har alla floppat hårt.

Berätta för mig vad du tror ordet etablerad betyder i fotbollssammanhang, för vi pratar uppenbarligen inte samma språk.

Floppat hårt - för att han inte slog igenom i Dortmund?
Citera
2025-09-06, 08:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Som jag sa, gå och lägg dig. Du vet att du snackar trams.
Jodu, jag sov allt gött

Jag vet exakt vad jag snackar om. Och saken är att Isak blev väldigt, väldigt överhypad i en 2-3 år efter han gjorde sin debut i Allsvenskan för AIK och såldes till Dortmund. Dock så har han ej levt upp till den hypen som var runt honom på den tiden, och han kommer sannolikligen heller aldrig att göra det.

(Och igen, så uppmanar jag dig att ignorerera allt av det som "Skarprattarn" skriver.)

Have a nice day

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Exakt så. Tack för ett vettigt inlägg.
Citera
2025-09-06, 08:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Berätta för mig vad du tror ordet etablerad betyder i fotbollssammanhang, för vi pratar uppenbarligen inte samma språk.

Floppat hårt - för att han inte slog igenom i Dortmund?
Vad jag syftar på, är det faktum att Isak hade knapt ens slagit igenom i AIK/Allsvenskan när han gick till Dortmund. Och att det ville troligen ha varit bättre för hans vidare utveckling om han hade blivit kvar i AIK i typ 1-2 år till innan han gick vidare till en klubb i tex Holland eller Portugal istället för att gå rakt från Allsvenskan till Bundesliga.

Och ja, Isak var inget annat än en dunderflopp i BvB.
Citera
2025-09-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Så jävla bra är han inte vilka klubbar har han spelat för Dortmund, Sociedad och Newcastle . Zlatan spelade i Milan,Juventus ,Inter,Barcelona,Man United, PSG.Dessutom gjort flest mål i landslaget av alla.Sen har han en hel drös med guldbollar i skåpet hemma dit har Isak en bit kvar innan man kan titulera honom som den bästa genom tiderna.

barcelona har velat ha isak i typ tre år men eftersom man missade honom när han gick från real sociedad till newcastle så tillåter inte barcelonas nuvarande ekonomi ett sådant köp.

Citat:
Vad jag syftar på, är det faktum att Isak hade knapt ens slagit igenom i AIK/Allsvenskan när han gick till Dortmund. Och att det ville troligen ha varit bättre för hans vidare utveckling om han hade blivit kvar i AIK i typ 1-2 år till innan han gick vidare till en klubb i tex Holland eller Portugal istället för att gå rakt från Allsvenskan till Bundesliga.

Och ja, Isak var inget annat än en dunderflopp i BvB.

fast det handlar inte så mycket om isak i det här fallet, utan att BvB vid det tillfället var i enorm gungning, han kom in precis mellan två coacher. om liverpool haft en annan coach vid tillfället när "isak" flyttade till NUFC så hade han gått till LFC redan då. men klopp ville ha darwin nunez och fick till slut sin vilja igenom. (edwards ville ha isak, så det är inte förvånande att nu kort efter edwards är tillbaka i LFC så sker övergången)
Senast redigerad av dip 2025-09-06 kl. 10:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in