Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-01, 17:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Isak har aldrig imponerat på mig. Visst har det gått bra i Newcastle men har mycket svårt att tänka mig att det kommer fungera i Liverpool.
Varför inte? Nu får han ju ännu bättre spelare runt sig
Citera
2025-09-01, 17:17
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Varför inte? Nu får han ju ännu bättre spelare runt sig

Mer press samtidigt. I Newcastle kunde han komma undan med några dåliga matcher här och där. Går han mållös i 3 matcher är det inte samma uppmärksamhet. Nu har han dubblat sin prislapp så läget blir ju annorlunda.
Citera
2025-09-01, 17:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Mer press samtidigt. I Newcastle kunde han komma undan med några dåliga matcher här och där. Går han mållös i 3 matcher är det inte samma uppmärksamhet. Nu har han dubblat sin prislapp så läget blir ju annorlunda.
Jo. Men det är både för och nackdelar.på.förhand. Som med allt.
Citera
2025-09-01, 17:19
Medlem
Citat:

Nu är jag inte den som önskar skador på spelare men hoppas han floppar så det skriker om det och han spelar i Blackburn om 3 säsonger.

edwards ville köpa honom redan när han var i sociedad. men klopp ville ha darwin nunez och fick till slut sin vilja igenom.

han kommer göra 20+ mål per säsong i åtminstone ~5år till och du kommer sitta här som en loser och gråta med en 'modflagga'

för ekitikes utveckling så är detta också det absolut bästa som kunde hända, och det är betydligt mer sannolikt att LFC inom ~2-3 säsonger har två av världens bästa 9or än att isak spelar i något 'blackburn'
Citera
2025-09-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Vad svamlar du om?
Har du IQ-nivå som en barkborre eller...?

howe har vetat om att isak ville lämna fler månader än det varit känt att LFC arbetade på att värva honom. hughes och howe har varit nära vänner i över två decennier. lågpannade individer som du köper den teater som spelats upp framför kameror där "isak" fått ikläda sig som 'boven i dramat' för att PIF ska kunna rädda ansiktet utåt. hade NUFC haft en sportchef på plats så hade den här övergången varit klar för längesedan.

PIF och FSG är affärspartners. dialogen internt mellan klubbarna har genomgående varit väldigt god, det är ingen som är 'arg' på någon, eller ser "isak" som någon slags 'förrädare' inklusive "howe"

tror någon att det är en 'slump' att darwin nunez råkar landa i en klubb som är majoritetsägd av PIF så är dom mer än lovligt dum i hela huvudet (du t.e.x)
Citera
2025-09-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hah, vad tycker ni nu då?

Hoppas ni att han floppar?

Eller hoppas ni på ännu större succé?

Har egentligen störst intresse av att landslaget går bra och hoppas därför att han lyckas bra i Liverpool. Behövligt för att Göken lär ju snart sitta på bänken i Arsenal om han inte får fart på benen och sätter några bollar innan självförtroendet är helt borta. Kan bli lite extra kul att kolla pool i CL nu också.
Citera
2025-09-01, 17:50
Medlem
Citat:

Dyrast i PL någonsin va? Helvete vilken press. Hoppas att han klarar sig bättre än vad Gyökeres gjort så här långt.
Citera
2025-09-01, 17:53
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Isak har aldrig imponerat på mig. Visst har det gått bra i Newcastle men har mycket svårt att tänka mig att det kommer fungera i Liverpool.

Helt fel. Isak har trots sin fysik faktiskt imponerat och anpassade sig jävligt snabbt till PL. Annars hade Englands bästa lag aldrig slängt upp så mycket pengar, säger sig själv.
Senast redigerad av buisnismannen 2025-09-01 kl. 18:01.
Citera
2025-09-01, 18:00
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
howe har vetat om att isak ville lämna fler månader än det varit känt att LFC arbetade på att värva honom. hughes och howe har varit nära vänner i över två decennier. lågpannade individer som du köper den teater som spelats upp framför kameror där "isak" fått ikläda sig som 'boven i dramat' för att PIF ska kunna rädda ansiktet utåt. hade NUFC haft en sportchef på plats så hade den här övergången varit klar för längesedan.

PIF och FSG är affärspartners. dialogen internt mellan klubbarna har genomgående varit väldigt god, det är ingen som är 'arg' på någon, eller ser "isak" som någon slags 'förrädare' inklusive "howe"

tror någon att det är en 'slump' att darwin nunez råkar landa i en klubb som är majoritetsägd av PIF så är dom mer än lovligt dum i hela huvudet (du t.e.x)

Lågpannade individer klipper ut ett litet citat ur en längre text och har inte lärt sig att namn alltid skrivs med stor bokstav som Howe och Hughes och jag är fullt medveten om deras bakgrund i Bournemouth och Portsmouth och relationen med Edwards.

I övrigt för du gärna kalla mig lovligt dum i huvudet om du trivs med det, men jag har nog ganska bra koll på vad som har skett utan att ha alla detaljer för det har ingen på Flashback.

Sedan vidhåller jag att detta kunde ha skötts på ett bättre sätt av alla inblandade inklusive Isak och hans agenter genom en bättre dialog!
Senast redigerad av MrBubs 2025-09-01 kl. 18:03.
Citera
2025-09-01, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Lågpannade individer klipper ut ett litet citat ur en längre text och har inte lärt sig att namn alltid skrivs med stor bokstav som Howe och Hughes och jag är fullt medveten om deras bakgrund i Bournemouth och Portsmouth och relationen med Edwards.

I övrigt för du gärna kalla mig lovligt dum i huvudet om du trivs med det, men jag har nog ganska bra koll på vad som har skett utan att ha alla detaljer för det har ingen på Flashback.

Sedan vidhåller jag att detta kunde ha skötts på ett bättre sätt av alla inblandade!

du är inte värd ansträngningen att använda 'shift' tangenten. ditt antal bokstäver tog precis slu
Citera
2025-09-01, 18:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Helt fel. Isak har trots sin fysik faktiskt imponerat och anpassade sig jävligt snabbt till PL. Annars hade Englands bästa lag slängt upp så mycket pengar, säger sig själv.

Han har väldigt bra flair och takt, enda nackdelen är att det kanske blir överarbetat ibland.

Men som alla bra avslutare har han en förmåga att räkna in på förhand när han skall smälla till bollen. Man kan se det i en del små steppsteg både före nickar och sparkar. Henrik Larsson var väl en av de senaste svenskar på hög nivå, där man såg att han räknat ut allt på förhand och smällde till bollen vid exakt rätt ögonblick. Man hade kunnat tro att de hade blivit bra trummisar till AC/DC.

Det där är något extra, och som är den förmåga man vill se i jämna matcher. Med Isak kan man se det i hans mål i Carabaocupens final.

Vid 1:05 här.

https://www.youtube.com/watch?v=rt31cEX70CM

Han hade förmodligen gjort det bra på let's dance.

Vi är väl mer eller mindre klara med det här nu, även om jag undrar över hur mycket mer i lön han får.

Men... visar man inte mer ambition genom att kanske kunna bli en legend i Newcastle, än att vara en i mängden i Liverpool. Pengar är viktigt, och särskilt om det kan handla om 100 miljoner eller mer om året, men vill vi inte alla att någon utanför nobiliteten kommer och slår sig in?

Hade det varit ett rollspel med en själv så hade man väl föredragit att vara människan från vildmarken, som kom och spelade fotboll en dag, och ledde laget till framgångar. Samtidigt förstår jag förstås spelarna, och Isak kan mycket väl ha samma tanke själv. Alla har väl en uppfattning om vilket lag de helst vill spela för, och det laget kan mycket väl vara Liverpool för Isak.
Citera
2025-09-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Han har väldigt bra flair och takt, enda nackdelen är att det kanske blir överarbetat ibland.

Men som alla bra avslutare har han en förmåga att räkna in på förhand när han skall smälla till bollen. Man kan se det i en del små steppsteg både före nickar och sparkar. Henrik Larsson var väl en av de senaste svenskar på hög nivå, där man såg att han räknat ut allt på förhand och smällde till bollen vid exakt rätt ögonblick. Man hade kunnat tro att de hade blivit bra trummisar till AC/DC.

Det där är något extra, och som är den förmåga man vill se i jämna matcher. Med Isak kan man se det i hans mål i Carabaocupens final.

Vid 1:05 här.

https://www.youtube.com/watch?v=rt31cEX70CM

Han hade förmodligen gjort det bra på let's dance.

Vi är väl mer eller mindre klara med det här nu, även om jag undrar över hur mycket mer i lön han får.

Men... visar man inte mer ambition genom att kanske kunna bli en legend i Newcastle, än att vara en i mängden i Liverpool. Pengar är viktigt, och särskilt om det kan handla om 100 miljoner eller mer om året, men vill vi inte alla att någon utanför nobiliteten kommer och slår sig in?

Hade det varit ett rollspel med en själv så hade man väl föredragit att vara människan från vildmarken, som kom och spelade fotboll en dag, och ledde laget till framgångar. Samtidigt förstår jag förstås spelarna, och Isak kan mycket väl ha samma tanke själv. Alla har väl en uppfattning om vilket lag de helst vill spela för, och det laget kan mycket väl vara Liverpool för Isak.

han vill vinna liga/CL dom utsikterna existerar inte i NUFC under hans tid som aktiv spelare. därför byter han klubb. det är verkligen inte mer komplicerat än så. NUFC är en framtida topp6 klubb. men det är åtminstone 5-10år innan det är realitet. varför? på grund av hur FFP//PSR regelverket fungerar.

detta förutsätter även att byggandet in//ut fungerar och rullar smidigt under dessa år. vilket är långt ifrån någon form av garanti. howe är en bra coach och har byggt ett bra lag. men isak är topp3 9or i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in