2025-09-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Hade Isak skött det snyggt mot klubben hade han lämnat in en transfer-begäran och fortsatt träna och spela lojalt med klubben tills en övergång var klar.
Men då hade han ju inte blivit såld. Allt Newcastle via journalister kommunicerat utåt under tidig sommar var att Isak inte var till salu alls.

Skulle han blivit såld nästa sommar? Kanske. Kanske inte. Sommaren därpå? Förmodligen, men återigen, kanske inte. Isak gjorde det enda han kunde för att garantera att bli såld nu, efter att klubben brutit löften och överenskommelser.

Att "sköta det snyggt" i hans sits hade med andra ord inneburit att bli totalt överkörd av Saudiklubben.
Citera
2025-09-01, 15:18
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Men då hade han ju inte blivit såld. Allt Newcastle via journalister kommunicerat utåt under tidig sommar var att Isak inte var till salu alls.

Skulle han blivit såld nästa sommar? Kanske. Kanske inte. Sommaren därpå? Förmodligen, men återigen, kanske inte. Isak gjorde det enda han kunde för att garantera att bli såld nu, efter att
Citat:
klubben brutit löften och överenskommelser.

Att "sköta det snyggt" i hans sits hade med andra ord inneburit att bli totalt överkörd av Saudiklubben.

Varken du eller någon annan vet något om brutna löften och överenskommelser och det kanske sticker i ögonen på folk om man hävdar att någon inte levt upp till sina ord, men sedan väljer man själv att bryta löften/kontrakt som man själv skrivit under....

Isak har aldrig sagt namnet på den som brutit löften och inte heller vad det rörde sig om.
Det finns inte en chans att någon i klubben skulle ha lovat honom att få lämna klubben nu.

Skriver man under ett sex-års kontrakt utan utköps-klausul kan man kanske inte räkna med att klubben ska acceptera att man helt plötsligt vill lämna och skapa ett stort tomrum i anfalls-led.

Så ditt svammel om överkörning av Saudi-klubben blir ganska pinsamt.
Isak har uppträtt riktigt illa mot sin tränare, lagkamrater och inte minst alla lojala supportrar.
Citera
2025-09-01, 15:21
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Newcastle och Howe ska faktiskt ha cred, för är säker att ingen PL-klubb var beredda att lägga 70 mil på honom, han hade det tufft i Dortmund och senare en okej säsong i Sociedad men Howe såg uppenbarligen potentialen och gillade verkligen honom. Howe är bra på att få sina spelare att maximera sina styrkor och det var bevisligen det han lyckades med Isak

Har läst att Howe tittade på honom och blev som en i tjuren Ferdinand. "Honom, ska vi ha!"
Citera
2025-09-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Har läst att Howe tittade på honom och blev som en i tjuren Ferdinand. "Honom, ska vi ha!"

O resten är historia
Citera
2025-09-01, 15:24
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Skandal, nu ska Isak inte ens få sin lojalitetsbonus av Newcastle i samband med att han lämnar. När har han varit något annat än lojal???

https://www.expressen.se/sport/fotbo...i-rekordaffar/

Bra humor, men det är inte intressant som så. Visst hade han fått denna bonus om Liverpool hade betala 64 MSEK mer.
Citera
2025-09-01, 15:26
Medlem
goseigens avatar
Hah, vad tycker ni nu då?

Hoppas ni att han floppar?

Eller hoppas ni på ännu större succé?
Citera
2025-09-01, 15:28
Medlem
Citat:
Hah, vad tycker ni nu då?

Hoppas ni att han floppar?

Eller hoppas ni på ännu större succé?

Skulle va kul att se en svensk spelare vinna skytteligan, så ser jag det. Sen bryr jag mig inte så mycket oavsett
Citera
2025-09-01, 15:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Skulle va kul att se en svensk spelare vinna skytteligan, så ser jag det. Sen bryr jag mig inte så mycket oavsett

Hur kommer det sig att du hejar på Newcastle?

För mig är det så att jag följer svenskar. Det gör jag i NHL också, och kollar på svenskemål och sådant, men annars skiter jag i hockeyn totalt.

Så, om ett lag fotbollslag har en svensk så tittar jag gärna, men jag kollar gärna också på annan fotboll. En gång köpte jag Southamptons matchställ, därför att Le Tissier var så bra, och förra året var det mycket bandwagon... eller det har det varit ett antal år nu, så jag har kollat en hel del på Liverpool.

Egentligen är det inte vettigt att titta på fotboll upp till åtta timmar på en helg. Bäst vore om inte en jävla svensk spelade i Europa så man fick något gjort.
Citera
2025-09-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Precis allt utom 25+ mål får ju anses som fiasko. Detta är en väldigt skillnad mot Göken där jag tycker någonstans 10-15 mål sin första säsong i PL är rimligt.

Tror det räcker med 20+ mål.

Jag tror också att det förståeligt kommer gå lite trögt i början med tanke på att han inte är matchtränad, och likt i Newcastle få enorm markering på sig, iallafall till att börja med. Om Isak ger mer utrymme till övriga spelare och ökar deras produktion så kan ju det minska pressen på Isak att leverera mål och assist också.

Tror tyvärr för Newcastles del att deras yttrar kommer få det svårare den här säsongen ifall deras nya anfallare inte terroriserar motståndarförsvare på samma sätt.
Citera
2025-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att du hejar på Newcastle?

För mig är det så att jag följer svenskar. Det gör jag i NHL också, och kollar på svenskemål och sådant, men annars skiter jag i hockeyn totalt.

Så, om ett lag fotbollslag har en svensk så tittar jag gärna, men jag kollar gärna också på annan fotboll. En gång köpte jag Southamptons matchställ, därför att Le Tissier var så bra, och förra året var det mycket bandwagon... eller det har det varit ett antal år nu, så jag har kollat en hel del på Liverpool.

Egentligen är det inte vettigt att titta på fotboll upp till åtta timmar på en helg. Bäst vore om inte en jävla svensk spelade i Europa så man fick något gjort.

Min pappa har alltid hejat på dom, så Newcastle har ju alltid funnits där i bakgrunden. Minns att jag försökte börja heja på Barcelona förut pga deras framgångar, men det var många år sen
Citera
2025-09-01, 16:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Min pappa har alltid hejat på dom, så Newcastle har ju alltid funnits där i bakgrunden. Minns att jag försökte börja heja på Barcelona förut pga deras framgångar, men det var många år sen

Tycker det är ett bra val, som ger någon form av hipsterpoäng.

Det blir lite trist om alla säger Real Madrid och liknande, som om vanilj var den enda smaken.

Fotbollen är också glödhet nu i Tyne&Wear. Sunderland har sålt slut på sina årskort, och har nu en kölista för att få köpa en säsongsbiljett.

Området verkligen hungrar efter fler framgångar, där de flesta tidigare är uråldriga.

Jag tror Newcastle tjänar på det här. Wissa är förvisso äldre, men Woltemade är 2,5 år yngre. Och inget säger att denne Woltemade måste vara sämre än Isak.

Allt som allt löste det sig på ett bra sätt, och på det sätt som man kunde förutse för ett tag sedan.

Men men, ingen gratis bärs för Isak i Newcastle längre, även om det hela blev bra för Newcastle, 2x25 mål och massa extra miljoner.
Citera
2025-09-01, 16:57
Medlem
BallaBellas avatar
Isak har aldrig imponerat på mig. Visst har det gått bra i Newcastle men har mycket svårt att tänka mig att det kommer fungera i Liverpool.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in