• 2
  • 3
2007-06-25, 01:23
Medlem
pythonxs avatar
Jag bestllde p flickvnnens Mecenat-kort (genom lnken frn Mecenats hemsida).

Tog hennes adress som Faktureringsadress (eller vad nu apples motsvarighet heter) och mitt namn och mitt jobbs adress som leveransadress.

Inga problem alls, ringde t.o.m. apple och frgade om det skulle bli problem att bestlla i hennes namn men till mig. "Inga problem" var svaret jag fick.

S inte ska det vara ngra strre bekymmer att bestlla utan giltigt CSN/Mecenat-kort, det r s ytterst sllan dom faktiskt kontrollerar.
Citera
2010-11-03, 01:04
Medlem
nu livar jag igng den hr trden igen. Jag frskte handla p apple (MBP 13'') men rknade ut och fick bara 6% rabatt har lst att man ska f 10% rabatt. r det rtt? Eller mste man kpa den via mecenat.se fr att f 10%

Om man istllet vill kpa den via macoteket kan man f 10% drifrn?
Citera
2010-11-04, 20:34
Medlem
Rockaways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_ille
nu livar jag igng den hr trden igen. Jag frskte handla p apple (MBP 13'') men rknade ut och fick bara 6% rabatt har lst att man ska f 10% rabatt. r det rtt? Eller mste man kpa den via mecenat.se fr att f 10%

Om man istllet vill kpa den via macoteket kan man f 10% drifrn?

Jag loggade in p mecenat och gick via deras sida till apple store, d kostar MBP 13" 10345 kr...

Orginalpriset r 11495, s 10% stmmer ju frn mecenat.se.

Om du klickar dig in via "education" p apples egna sida, s har du rtt i att det ligger p 6%, d priset nmeligen ligger p 10805..

edit: sg nu att du frgat samma sak i en trd som hamnade i PK, nja, nu vet du...

Slutsats: Kp skiten via mecenat.se..
Senast redigerad av Rockaway 2010-11-04 kl. 20:44.
Citera
2011-04-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaway
Jag loggade in p mecenat och gick via deras sida till apple store, d kostar MBP 13" 10345 kr...

Orginalpriset r 11495, s 10% stmmer ju frn mecenat.se.

Om du klickar dig in via "education" p apples egna sida, s har du rtt i att det ligger p 6%, d priset nmeligen ligger p 10805..

edit: sg nu att du frgat samma sak i en trd som hamnade i PK, nja, nu vet du...

Slutsats: Kp skiten via mecenat.se..

Frr kunde man kopiera lnken nr man kommit till apple store med mecenatpriser och skicka till folk som inte har mecenatkort. Det kanske inte fungerar nu frtiden men om det gr fr du grna dela med dig av lnken.

Tack p frhand.
Citera
2015-08-11, 13:04
Medlem
Pangbom11s avatar
Tjena!

Sitter just nu o funderar ver originalfrgan i denna trden... Ngon son har provat att kpa en MacBookPro via mercant eller studentkortet eller ngon liknande svensk "studentrabatthemsida" med 10% rabatt som INTE r student? Lnar min syrras studentkort och inlogg fr att kpa en dator. Jag hade tnkt ha mig sjlv som faktureringsadress och leveransadress. Kommer det g eller kommer jag bli granskad och inte f genomfra kpet?

Hade varit mycket tacksam ver ett svar frn ngon med erfarenhet p detta mnet!
Citera
2015-08-11, 13:48
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbom11
Tjena!

Sitter just nu o funderar ver originalfrgan i denna trden... Ngon son har provat att kpa en MacBookPro via mercant eller studentkortet eller ngon liknande svensk "studentrabatthemsida" med 10% rabatt som INTE r student? Lnar min syrras studentkort och inlogg fr att kpa en dator. Jag hade tnkt ha mig sjlv som faktureringsadress och leveransadress. Kommer det g eller kommer jag bli granskad och inte f genomfra kpet?

Hade varit mycket tacksam ver ett svar frn ngon med erfarenhet p detta mnet!

Inga problem, har lnat ut mitt konto till vnner som kpt mobilabonnemang genom mitt mecenatkonto
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in