Ngon som vet hur det funkar? Man kan lgga en order utan att logga in, dremot str det i avtalet att man mste uppvisa bevis om de kontaktar en angende det. Hur vanligt r det att Apple kontaktar personer som handlat med studentrabatt? Vad hnder om man inte har studentrabatt? Fr man "bta" eller fr man tillbaka pengarna som man betalat? Det handlar visserligen inte om s vldigt stora summor, ca 2000:- rabatt fr man p en Powerbook 12". De pengarna kan man ju anvnda till minne t.ex. Jag har varit student vid hgskola fr sex r sen, d utnyttjade jag inga studentrabatter, s jag anser mig ha rtt att utnyttja den retroaktivt istllet.
Det finns dessutom tv olika typer av studentrabatt. En som man kommer t via apples site, dr man bara vljer "Education" eller nt, samt anger vilken hgskola man studerar vid. Sedan finns det via Mecenat dr man mste logga in fr att f lgga en order. Nu r det s att en kompis loggade in dr och gav mig url till sidan dr rabatten fanns (denna ligger hos apple, men det finns ingen lnk till den frn apples site). r det riskfritt att lgga en order via denna sida? Finns det stor chans att lyckas att f igenom kpet? Vad hnder med eventuella garantier om de gr en efterkoll som visar att man faktiskt inte var student osv?