• 1
  • 2
2005-12-20, 03:12
Medlem
irrblosss avatar
Ngon som vet hur det funkar? Man kan lgga en order utan att logga in, dremot str det i avtalet att man mste uppvisa bevis om de kontaktar en angende det. Hur vanligt r det att Apple kontaktar personer som handlat med studentrabatt? Vad hnder om man inte har studentrabatt? Fr man "bta" eller fr man tillbaka pengarna som man betalat? Det handlar visserligen inte om s vldigt stora summor, ca 2000:- rabatt fr man p en Powerbook 12". De pengarna kan man ju anvnda till minne t.ex. Jag har varit student vid hgskola fr sex r sen, d utnyttjade jag inga studentrabatter, s jag anser mig ha rtt att utnyttja den retroaktivt istllet.

Det finns dessutom tv olika typer av studentrabatt. En som man kommer t via apples site, dr man bara vljer "Education" eller nt, samt anger vilken hgskola man studerar vid. Sedan finns det via Mecenat dr man mste logga in fr att f lgga en order. Nu r det s att en kompis loggade in dr och gav mig url till sidan dr rabatten fanns (denna ligger hos apple, men det finns ingen lnk till den frn apples site). r det riskfritt att lgga en order via denna sida? Finns det stor chans att lyckas att f igenom kpet? Vad hnder med eventuella garantier om de gr en efterkoll som visar att man faktiskt inte var student osv?
Citera
2005-12-20, 03:14
Medlem
CharlieRs avatar
Nr man bestller frn apple som student mste man skriva in skola och uppgifter frn csn. Varfr lter du inte den hr kompisen till dig bestlla sakerna? Det hela blir mycket lttare d.
Citera
2005-12-20, 03:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Nr man bestller frn apple som student mste man skriva in skola och uppgifter frn csn. Varfr lter du inte den hr kompisen till dig bestlla sakerna? Det hela blir mycket lttare d.
Grejen r att det enda man behver skriva in r var man studerar. Inga uppgifter frn CSN. Det enda som str r att man mste uppvisa bevis om Apple kontaktar en angende det. Visst kan jag lta kompisen kpa datorn, men hur blir det med eventuella garantirenden och liknande d? Kommer datorn st p hennes namn s att jag mste gra alla sdana renden via henne? Verkar lite smjobbigt. Eller kan hon "slja" datorn till mig samma dag hon fr den levererad hem till sig, s att jag str som gare sen?
Citera
2005-12-20, 04:35
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Grejen r att det enda man behver skriva in r var man studerar. Inga uppgifter frn CSN. Det enda som str r att man mste uppvisa bevis om Apple kontaktar en angende det. Visst kan jag lta kompisen kpa datorn, men hur blir det med eventuella garantirenden och liknande d? Kommer datorn st p hennes namn s att jag mste gra alla sdana renden via henne? Verkar lite smjobbigt. Eller kan hon "slja" datorn till mig samma dag hon fr den levererad hem till sig, s att jag str som gare sen?
Du registrerar garskap p en mac frsta gngen du anvnder den, inte nr du kper den.
Citera
2005-12-20, 04:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Du registrerar garskap p en mac frsta gngen du anvnder den, inte nr du kper den.
Aha, ds
Citera
2005-12-20, 08:19
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Aha, ds

jag bestllde frn apple igr.. allt jag gjorde va att logga in p csn och sen var det bara att bestlla med rabbat priser!
Citera
2005-12-20, 14:18
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
jag bestllde frn apple igr.. allt jag gjorde va att logga in p csn och sen var det bara att bestlla med rabbat priser!
Fast d R du vl student antar jag? Eller kan ven terbetalare utnyttja csn-rabatten?
Citera
2005-12-20, 19:54
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Fast d R du vl student antar jag? Eller kan ven terbetalare utnyttja csn-rabatten?

jag r student.. Jag menar bara att allt du behver r ett lsenord och kort nummer.. sen behvs inget mer, va bara en direkt lnk till apple och ipoden kostade 2900kr..
Citera
2005-12-20, 19:58
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
jag r student.. Jag menar bara att allt du behver r ett lsenord och kort nummer.. sen behvs inget mer, va bara en direkt lnk till apple och ipoden kostade 2900kr..
Men de kollar inte upp adress/namn osv mot CSNs register d?
Citera
2005-12-20, 21:07
Medlem
Gaffes avatar
Citat:

ingen aning..
Citera
2005-12-20, 23:11
Medlem
Citat:

Jag kpte en iPod p Apple store med studentrabatt, som du skrev tidigare skriver man in skola och ort. Det var allt, ingen kontroll ver huvudtaget. Jag har reggat min iPod ingenting d heller. Kanske annat om man kper dator, men min kompis som gjort sa ingenting om det.
Citera
2007-01-23, 21:40
Medlem
Bumpar upp den hr trden.

Hade tnkt bestlla en ny mac men jag r ej student. Knner dock en kompis som r det och har CSN-kort. Det gr att logga in med hans kortnummer och lsenord p www.csn-kortet.se och sen flja deras lnk till Apple Store s fr man 10% rabatt. Men vad kan hnda sen om jag bestller i mitt eget namn istllet fr hans? Grs det ens nn koll av Mecenat p snt "fusk"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in