• 2
  • 3
2007-06-25, 01:23
Medlem
pythonxs avatar
Jag beställde på flickvännens Mecenat-kort (genom länken från Mecenats hemsida).

Tog hennes adress som Faktureringsadress (eller vad nu apples motsvarighet heter) och mitt namn och mitt jobbs adress som leveransadress.

Inga problem alls, ringde t.o.m. apple och frågade om det skulle bli problem att beställa i hennes namn men till mig. "Inga problem" var svaret jag fick.

Så inte ska det vara några större bekymmer att beställa utan giltigt CSN/Mecenat-kort, det är så ytterst sällan dom faktiskt kontrollerar.
Citera
2010-11-03, 01:04
Medlem
nu livar jag igång den här tråden igen. Jag försökte handla på apple (MBP 13'') men räknade ut och fick bara 6% rabatt har läst att man ska få 10% rabatt. Är det rätt? Eller måste man köpa den via mecenat.se för att få 10%

Om man istället vill köpa den via macoteket kan man få 10% därifrån?
Citera
2010-11-04, 20:34
Medlem
Rockaways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w_ille
nu livar jag igång den här tråden igen. Jag försökte handla på apple (MBP 13'') men räknade ut och fick bara 6% rabatt har läst att man ska få 10% rabatt. Är det rätt? Eller måste man köpa den via mecenat.se för att få 10%

Om man istället vill köpa den via macoteket kan man få 10% därifrån?

Jag loggade in på mecenat och gick via deras sida till apple store, då kostar MBP 13" 10345 kr...

Orginalpriset är 11495, så 10% stämmer ju från mecenat.se.

Om du klickar dig in via "education" på apples egna sida, så har du rätt i att det ligger på 6%, då priset nämeligen ligger på 10805..

edit: såg nu att du frågat samma sak i en tråd som hamnade i PK, nåja, nu vet du...

Slutsats: Köp skiten via mecenat.se..
Senast redigerad av Rockaway 2010-11-04 kl. 20:44.
Citera
2011-04-14, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaway
Jag loggade in på mecenat och gick via deras sida till apple store, då kostar MBP 13" 10345 kr...

Orginalpriset är 11495, så 10% stämmer ju från mecenat.se.

Om du klickar dig in via "education" på apples egna sida, så har du rätt i att det ligger på 6%, då priset nämeligen ligger på 10805..

edit: såg nu att du frågat samma sak i en tråd som hamnade i PK, nåja, nu vet du...

Slutsats: Köp skiten via mecenat.se..

Förr kunde man kopiera länken när man kommit till apple store med mecenatpriser och skicka till folk som inte har mecenatkort. Det kanske inte fungerar nu förtiden men om det går får du gärna dela med dig av länken.

Tack på förhand.
Citera
2015-08-11, 13:04
Medlem
Pangbom11s avatar
Tjena!

Sitter just nu o funderar över originalfrågan i denna tråden... Någon son har provat att köpa en MacBookPro via mercant eller studentkortet eller någon liknande svensk "studentrabatthemsida" med 10% rabatt som INTE är student? Lånar min syrras studentkort och inlogg för att köpa en dator. Jag hade tänkt ha mig själv som faktureringsadress och leveransadress. Kommer det gå eller kommer jag bli granskad och inte få genomföra köpet?

Hade varit mycket tacksam över ett svar från någon med erfarenhet på detta ämnet!
Citera
2015-08-11, 13:48
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbom11
Tjena!

Sitter just nu o funderar över originalfrågan i denna tråden... Någon son har provat att köpa en MacBookPro via mercant eller studentkortet eller någon liknande svensk "studentrabatthemsida" med 10% rabatt som INTE är student? Lånar min syrras studentkort och inlogg för att köpa en dator. Jag hade tänkt ha mig själv som faktureringsadress och leveransadress. Kommer det gå eller kommer jag bli granskad och inte få genomföra köpet?

Hade varit mycket tacksam över ett svar från någon med erfarenhet på detta ämnet!

Inga problem, har lånat ut mitt konto till vänner som köpt mobilabonnemang genom mitt mecenatkonto
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in