Flashback bygger pepparkakshus!
2007-01-24, 00:40
Medlem
jag har gjort det.. nu har jag inte läst igenom tråden.. är aldeles för trött

men jag har iallfall köppt en dator på avbetalning och är student, men jag har ingen fast inkomst så jag var tvungen att ta det på mamma..

det du gör är att du bara ringer dom och säger vad du har för kost nr.. så fixar dom det!

GL!
Citera
2007-01-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krocken
jag har gjort det.. nu har jag inte läst igenom tråden.. är aldeles för trött

men jag har iallfall köppt en dator på avbetalning och är student, men jag har ingen fast inkomst så jag var tvungen att ta det på mamma..

det du gör är att du bara ringer dom och säger vad du har för kost nr.. så fixar dom det!

GL!
Tack för svaret men nu var det inte avbetalning det gällde utan jag vill bara åt studentrabatten som studenter får med CSN-kortet/Studentkortet/Mecenatkortet.

Så vad kommer hända om jag loggar in med en kompis kortnummer och lösenord på en av sidorna ovan, sen följer rabattlänken till Apple Store och beställer hem en dator till min adress i mitt namn? Kollas sånt upp?
Citera
2007-02-14, 19:21
Medlem
kyusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackson
Tack för svaret men nu var det inte avbetalning det gällde utan jag vill bara åt studentrabatten som studenter får med CSN-kortet/Studentkortet/Mecenatkortet.

Så vad kommer hända om jag loggar in med en kompis kortnummer och lösenord på en av sidorna ovan, sen följer rabattlänken till Apple Store och beställer hem en dator till min adress i mitt namn? Kollas sånt upp?
De säger att beställningarna kontrolleras, men det enda jag gjorde var att fylla i institutionens namn och ort i två fält, sedan hörde jag inget mer. Jag tror det är skitsnack, i så fall skulle de behöva folk på heltid tamejfan som sitter och granskar beställningar. Tror att många människor beställer med studentrabatt utan att plugga.
Citera
2007-02-15, 21:12
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Har kompisar som köpt med studentrabatten å apple.se som visserligen är studenter. Men det har aldrig varit någon som kollat.
Citera
2007-02-15, 21:34
Medlem
Hispers avatar
Jag har beställt datorer två gånger från Apple med studentrabbat, första gången i eget namn och den andra för sonens räkning. Första gången så fick jag maila in en scannad bild av mitt studerandekort andra gången slapp jag.

Så du kan drabbas av att de gör en koll.
Citera
2007-02-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag har beställt datorer två gånger från Apple med studentrabbat, första gången i eget namn och den andra för sonens räkning. Första gången så fick jag maila in en scannad bild av mitt studerandekort andra gången slapp jag.

Så du kan drabbas av att de gör en koll.
Var det via CSN-kortet/Mecenatkortet eller via Apples egna Apple Store for Education?
Citera
2007-02-16, 18:51
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackson
Var det via CSN-kortet/Mecenatkortet eller via Apples egna Apple Store for Education?

Via Apple-store for Education
Citera
2007-06-23, 23:38
Medlem
Mikolans avatar
Mitt CSN-kort från Mecenat är giltigt till 31 Oktober.
Grejen är att jag tog studenten i år, och på Apple Store frågar dem vilken institution jag tillhör när jag länkas dit från csn-kortet.se.
Tänkte skriva min gamla skola bara och hoppas att dem inte bryr sig, men undrade om nån vart i liknande situation och har erfarenhet?
Citera
2007-06-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolan
Mitt CSN-kort från Mecenat är giltigt till 31 Oktober.
Grejen är att jag tog studenten i år, och på Apple Store frågar dem vilken institution jag tillhör när jag länkas dit från csn-kortet.se.
Tänkte skriva min gamla skola bara och hoppas att dem inte bryr sig, men undrade om nån vart i liknande situation och har erfarenhet?

Du har väl lov att köpa med studentrabbat tills den 31:a
Dessutom så sa ju åt dig att kolla på andra datorer med...jag vet att du vill åt den slicka apple designen
Om du nu MÅSTE köpa en macbook (som mig) vänta tills leopard kommer ut.
Du kan alltid låna en polares kort eller nåt.
Citera
2007-06-24, 00:03
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilere
Du har väl lov att köpa med studentrabbat tills den 31:a
Dessutom så sa ju åt dig att kolla på andra datorer med...jag vet att du vill åt den slicka apple designen
Om du nu MÅSTE köpa en macbook (som mig) vänta tills leopard kommer ut.
Du kan alltid låna en polares kort eller nåt.

Sluta gå off-topic!

Ja, Mikolan, det ska inte vara några problem. Sålänge du har ett giltigt Mecenat-kort, så kan du handla med studentrabatt. För att kommentera Cilere; Leopard är såpass billigt, att det bara skulle vara onödigt att vänta tills September.
Citera
2007-06-24, 00:06
Medlem
Mikolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Sluta gå off-topic!

Ja, Mikolan, det ska inte vara några problem. Sålänge du har ett giltigt Mecenat-kort, så kan du handla med studentrabatt. För att kommentera Cilere; Leopard är såpass billigt, att det bara skulle vara onödigt att vänta tills September.

Så dem kollar alltså inte upp med skolan, utan kollar bara så att man har giltigt CSN/Mecenat kort?
Citera
2007-06-24, 00:36
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolan
Så dem kollar alltså inte upp med skolan, utan kollar bara så att man har giltigt CSN/Mecenat kort?

I mitt fall iallafall, och jag köpte för drygt 2 månader sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in