• 1
  • 2
2017-01-09, 23:48
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Hej! Frra ret tnkte jag mina frsta bloss och fick tag p en halva grnt. Knde inget srskilt frutom att jag var seg os de kan ske tre frsta gngerna. Sen helt pltsligt nr jag krde en gng tog de hus i helvete och jag blev bng s in i norden. Kunde inte hlla mig fr skratt p 2 h och jag o polarna gjorde massa skumma grejer haha. Sen kpte jag en halva brunt nr jag fick mjligheten i hstas, har krt ngra gnger men man blir verkligen bara seg och avtrubbad i huvet. Knner inte av ngot av den skna skratt o bngknslan som jag fick av det grna. r det just att det r brunt eller r det dlig skit? Verkar som att det r svrare att f tag p grnt ox.
Tack fr mig
Citera
2017-01-09, 23:56
Medlem
UngeHerrProms avatar
Hash r lttare att kpa n grnt oftast r fr att det r mindre, luktar mindre och lttare att ha.
Vet inte om du doserar rtt men kan ha med hur du mr normalt och s, prova att gra edibles p en strre mngd bokstavligen fucka dig till en annan galax
Citera
2017-01-10, 00:13
Bannlyst
Du fr med grna strainsens effekter
Brunt blir annat, det r vrmebehandlat , och oftast med kemimalier i med-

Grna r det naturliga och bsta- och dyrast, men vrt det ltt
Citera
2017-01-10, 02:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extrabra
Du fr med grna strainsens effekter
Brunt blir annat, det r vrmebehandlat , och oftast med kemimalier i med-

Grna r det naturliga och bsta- och dyrast, men vrt det ltt
Kort sagt s har du fel. Bra hasch r minst lika trevligt som bra grs, period. Lngt ifrn allt hasch r vrmebehandlat och bra hasch kostar ungefr lika mycket som grs som r av samma kvalitet. Det finns liksom hur mycket trkiga grssorter som helst.

Grejen r ju att man inte fr samma rus varje gng och det beror inte ndvndigtvis p om det r grnt eller brunt man rker. Cannabis r cannabis. Det som gr att olika sorters grs och hasch har olika effekter beror helt enkelt p att dom har olika niver av cannabinoider. Gr man hasch p en sorts grs s fr haschet samma egenskaper som grset.
Citera
2017-01-10, 07:19
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kort sagt s har du fel. Bra hasch r minst lika trevligt som bra grs, period. Lngt ifrn allt hasch r vrmebehandlat och bra hasch kostar ungefr lika mycket som grs som r av samma kvalitet. Det finns liksom hur mycket trkiga grssorter som helst.

Grejen r ju att man inte fr samma rus varje gng och det beror inte ndvndigtvis p om det r grnt eller brunt man rker. Cannabis r cannabis. Det som gr att olika sorters grs och hasch har olika effekter beror helt enkelt p att dom har olika niver av cannabinoider. Gr man hasch p en sorts grs s fr haschet samma egenskaper som grset.
Amen!
Citera
2017-01-10, 08:53
Medlem
Brunt brukar ofta vara indica vilket ger ett mer kroppsligt rus dr du knner dig snkt och vill bara dega i soffan, medan grnt snurrar till det i skallen mer och du blir lite piggare. Vilket i sin tur ger illusionen av att du blir 'mer bng' nr det i sjlva verka r tv olika rus.
Citera
2017-01-10, 09:06
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Brunt brukar ofta vara indica vilket ger ett mer kroppsligt rus dr du knner dig snkt och vill bara dega i soffan, medan grnt snurrar till det i skallen mer och du blir lite piggare. Vilket i sin tur ger illusionen av att du blir 'mer bng' nr det i sjlva verka r tv olika rus.

Du vet att hasch grs frn samma planta som grnt va?
Allts kan du inte sga att brunt brukar vara indica, total okunskap.
Citera
2017-01-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet

Fast detta stmmer ju. 90% av allt bruning jag sttt p under min 10 rs rkande har varit t indica hllet, ingen tvekan om saken. Och ja, det r gjort p samma planta vad annars?
Citera
2017-01-10, 11:36
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Knner en som rker en tre-fyra bloss p helgkvllarna istllet fr att dricka sprit och enligt honom s fredrar han brunt d det ger starkare effekt n grnt. Han vet ju inte riktigt vad fr sorter han har och frstr ju att det r skillnad p sorterna. Det grna luktar dremot betydligt bttre nr han drar ett sniff i psen.
Citera
2017-01-10, 12:05
Medlem
Citat:

Jag vet precis hur processen frn planta till hasch fungerar, men varfr dem vljer att gra hasch av indica i 90% av fallen vet jag inte. Visst finns det sativa hasch ocks men det r vldigt sllan jag har kommit ver det och jag antar att det ven r d i resterande del av detta avlnga land.

Du som verkar s upplyst inom detta mne kanske skulle ta och belysa oss med din kunskap istllet fr att frsks idiotfrklara mig?
Citera
2017-01-10, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Jag tror du tnker att om man gr haschet av sjlva grset likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=aGm1Ssq9u2s s fr det absolut samma effekt som med grset. Men flesta p svenska marknaden mig veterligen gr haschet av blad och stjlkar fr att kunna slja bde grs och hasch. I det fallet fr inte haschet och grset samma egenskaper fr skillnaden i THC halten i budsen och blad/stjlkar r stor. Dessutom mste ngot bindande(ofta kemiskt) tillsttas i haschet.

Sen att det finns grymt hasch i andra lnder som r lika bra som grs hller jag med om. Dock r det inte lnt att ta in i Sverige d prissttningen blir hgre och folk r redan ingjutna i sitt skit hasch fr 100-125 kr grammet.
Citera
2017-01-10, 12:46
Medlem
Citat:

Men nu r det ju du som visar total okunskap - fr i princip allt kommersiellt hasch i Sverige r indicadominerat.

Fattar inte var behovet av att se ner p andra p fb, kommer ifrn...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in