• 1
  • 2
2017-01-09, 23:48
Medlem
Pilsnerpungs avatar
Hej! Förra året tänkte jag mina första bloss och fick tag på en halva grönt. Kände inget särskilt förutom att jag var seg oså de kan ske tre första gångerna. Sen helt plötsligt när jag körde en gång tog de hus i helvete och jag blev bång så in i norden. Kunde inte hålla mig för skratt på 2 h och jag o polarna gjorde massa skumma grejer haha. Sen köpte jag en halva brunt när jag fick möjligheten i höstas, har kört några gånger men man blir verkligen bara seg och avtrubbad i huvet. Känner inte av något av den sköna skratt o bängkönslan som jag fick av det gröna. Är det just att det är brunt eller är det dålig skit? Verkar som att det är svårare att få tag på grönt oxå.
Tack för mig
Citera
2017-01-09, 23:56
Medlem
UngeHerrProms avatar
Hash är lättare att köpa än grönt oftast är för att det är mindre, luktar mindre och lättare att ha.
Vet inte om du doserar rätt men kan ha med hur du mår normalt och så, prova att göra edibles på en större mängd bokstavligen fucka dig till en annan galax
Citera
2017-01-10, 00:13
Bannlyst
Du får med gröna strainsens effekter
Brunt blir annat, det är värmebehandlat , och oftast med kemimalier i med-

Gröna är det naturliga och bästa- och dyrast, men värt det lätt
Citera
2017-01-10, 02:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extrabra
Du får med gröna strainsens effekter
Brunt blir annat, det är värmebehandlat , och oftast med kemimalier i med-

Gröna är det naturliga och bästa- och dyrast, men värt det lätt
Kort sagt så har du fel. Bra hasch är minst lika trevligt som bra gräs, period. Långt ifrån allt hasch är värmebehandlat och bra hasch kostar ungefär lika mycket som gräs som är av samma kvalitet. Det finns liksom hur mycket tråkiga grässorter som helst.

Grejen är ju att man inte får samma rus varje gång och det beror inte nödvändigtvis på om det är grönt eller brunt man röker. Cannabis är cannabis. Det som gör att olika sorters gräs och hasch har olika effekter beror helt enkelt på att dom har olika nivåer av cannabinoider. Gör man hasch på en sorts gräs så får haschet samma egenskaper som gräset.
Citera
2017-01-10, 07:19
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kort sagt så har du fel. Bra hasch är minst lika trevligt som bra gräs, period. Långt ifrån allt hasch är värmebehandlat och bra hasch kostar ungefär lika mycket som gräs som är av samma kvalitet. Det finns liksom hur mycket tråkiga grässorter som helst.

Grejen är ju att man inte får samma rus varje gång och det beror inte nödvändigtvis på om det är grönt eller brunt man röker. Cannabis är cannabis. Det som gör att olika sorters gräs och hasch har olika effekter beror helt enkelt på att dom har olika nivåer av cannabinoider. Gör man hasch på en sorts gräs så får haschet samma egenskaper som gräset.
Amen!
Citera
2017-01-10, 08:53
Medlem
Brunt brukar ofta vara indica vilket ger ett mer kroppsligt rus där du känner dig sänkt och vill bara dega i soffan, medan grönt snurrar till det i skallen mer och du blir lite piggare. Vilket i sin tur ger illusionen av att du blir 'mer bäng' när det i själva verka är två olika rus.
Citera
2017-01-10, 09:06
Medlem
likeets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Brunt brukar ofta vara indica vilket ger ett mer kroppsligt rus där du känner dig sänkt och vill bara dega i soffan, medan grönt snurrar till det i skallen mer och du blir lite piggare. Vilket i sin tur ger illusionen av att du blir 'mer bäng' när det i själva verka är två olika rus.

Du vet att hasch görs från samma planta som grönt va?
Alltså kan du inte säga att brunt brukar vara indica, total okunskap.
Citera
2017-01-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet

Fast detta stämmer ju. 90% av allt bruning jag stött på under min 10 års rökande har varit åt indica hållet, ingen tvekan om saken. Och ja, det är gjort på samma planta vad annars?
Citera
2017-01-10, 11:36
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Känner en som röker en tre-fyra bloss på helgkvällarna istället för att dricka sprit och enligt honom så föredrar han brunt då det ger starkare effekt än grönt. Han vet ju inte riktigt vad för sorter han har och förstår ju att det är skillnad på sorterna. Det gröna luktar däremot betydligt bättre när han drar ett sniff i påsen.
Citera
2017-01-10, 12:05
Medlem
Citat:

Jag vet precis hur processen från planta till hasch fungerar, men varför dem väljer att göra hasch av indica i 90% av fallen vet jag inte. Visst finns det sativa hasch också men det är väldigt sällan jag har kommit över det och jag antar att det även är då i resterande del av detta avlånga land.

Du som verkar så upplyst inom detta ämne kanske skulle ta och belysa oss med din kunskap istället för att försöks idiotförklara mig?
Citera
2017-01-10, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Jag tror du tänker att om man gör haschet av själva gräset likt denna video https://www.youtube.com/watch?v=aGm1Ssq9u2s så får det absolut samma effekt som med gräset. Men flesta på svenska marknaden mig veterligen gör haschet av blad och stjälkar för att kunna sälja både gräs och hasch. I det fallet får inte haschet och gräset samma egenskaper för skillnaden i THC halten i budsen och blad/stjälkar är stor. Dessutom måste något bindande(ofta kemiskt) tillsättas i haschet.

Sen att det finns grymt hasch i andra länder som är lika bra som gräs håller jag med om. Dock är det inte lönt att ta in i Sverige då prissättningen blir högre och folk är redan ingjutna i sitt skit hasch för 100-125 kr grammet.
Citera
2017-01-10, 12:46
Medlem
Citat:

Men nu är det ju du som visar total okunskap - för i princip allt kommersiellt hasch i Sverige är indicadominerat.

Fattar inte var behovet av att se ner på andra på fb, kommer ifrån...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in