r singel, saknar familj.
Ska fira jul detta ret med en arbetskamrat som ocks r ensam.
Vi ska kolla p Kalles och ta och dricka gott. Ser verkligen fram emot det.
Jag r singel, i tjugorsldern, inga barn. Jag kommer fira jul s som jag alltid gr.
Jag ker till min mamma ver hela julhelgen. Hon lskar jul och har garanterat redan drnkt hela huset i tomtar, och nr jag kommer dit kommer majoriteten av julmaten ocks vara klar. Jag hjlper till lite fr mysfaktorn men har egentligen inga som helst krav p mig. Mina syskon med respektive dyker upp fr hela helgen eller bara fr julafton, i den mn de inte jobbar eller firar med partners familj. Vi ter god mat och massa godis, spelar spel, umgs och bara har det mysigt. Det r inte frbjudet att ta en jull men alkohol brukar inte ta ngon strre plats. Julklappar r 100% frivilliga (rligt).
Ngra besk hos slktingar blir det, men det r varken stressigt eller ptvingat. Man gr det om man vill och fr att man vill.
Fr mig r det perfekt. Jag fr julen serverad och fr umgs med de jag lskar, och sedan fr jag ka hem till min lgenhet dr det inte finns ett enda julpynt att stda bort.
I r blir det jul med flickvnnen och hennes frldrar, alltid god mat och trevliga diskussioner. Sonen kommer efter ett tag efter att varit hos sin biologiska mamma dessfrinnan.
Ses hos farmor runt lunch och ter ngot. Sedan hem till pronen och se Kalle Anka, ta och ppna klappar. Sen r jag klar med dagen och d r vl klockan mellan fem och sex p kvllen. Dra lite sn i nsan eller rka en joint och dricka must.
Jag firar ensam. Andra ret.
Sill och nubbe sedan fr jag se vad mer av julbord det blir. Prioriterar lite rester s det blir nog ganska mediokert.
Kommer gra det jag knner fr spontant.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!