2016-12-24, 23:16
Medlem
Molndalsbros avatar
Vaknade precis brjade med att tnda en cigarett och ligger kvar i min sng och myser med cigg och flashback p ipaden fr vl bli att korka upp en flaska vin senare
Citera
2016-12-25, 02:45
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Smhandlat i stan. Vntar p morsan som kommer med tget. Vill bara hem och chilla nu, lsa, ta gott. Ngot srskilt julfirande r det inte.
Lter nd mysigt p ngot vis; lsning, julmat och mor. Firade med min syster i all enkelhet med ngra frscha klsallader, lax, hemgjord lksill, skinka, fruktbrd, julmust etc.
Citera
2021-12-23, 20:02
Medlem
Vakna, kolla flashback, ta lite julmat, kolla p en hitchcock-rulle, frska frstra syrrans pepparkakshus (jag har lyckats varje r, frra ret vertygade jag henne att gra en pepparkaks-sara kulturhus), sova lite, dricka en jull om kvllen, ka hem till mig och sen spela eddie meduza
Citera
2021-12-24, 23:31
Medlem
Har en 8 och 6 ring. S julen r mysig. Tycker det var en nystart fr julstmningen nr man fick barn.
Citera
2021-12-25, 02:12
Medlem
Geomeisters avatar
Sover ut.

Beger mig till mitt frldrahem.

Oftast hller ngon i full gng med all matlagning och brukar vilja skta det sjlv (mest jobbigt med flera "kockar" i ett kk verkar vara en vanlig tanke). Hjlper till med att handla ngot eller dylikt. Tiden innan Kalle r oftast anonym.

Sedan blir det Kalle och fr mig r det d julen startar ven om mitt intresse fr Kalle har varierat.

Efter Kalle brukar maten nrma sig och vi alla ter mat. Ganska trevligt och hyfsat gott ven om jag egentligen r less p just maten kring jul (midsommar, psk osv.). Tradition i all ra, men kring det vlkomnar jag nya eller udda inslag. Vllagat julbord r inte fel, men det hade inte varit mitt frsta val om jag fick bestmma helt.

Sedan sprids familjen ut igen (mobiler har inte gjort det bttre). Lget blir anonymt igen. Kanske tittar p Svensson, Svensson med ngon.

Karl Bertil Jonssons Julafton brjade jag inte titta p frrn jag var vuxen och uppskattar det fortfarande. Intresset frn vriga familjen under alla dessa traditionella program r varierande. Roligast att titta p med folk som uppskattar det. Sover ngon, ngon leker med mobilen och en tredje mest himlar med gonen s r det svrt att sitta frtrollad.

Drefter brukar det bli julklappsutdelning. Antingen med tomte (vilket r kul) eller klappar under granen. Detta var givetvis mest spnnande som barn, men barnens gldje och den allmnna stmningen r mycket angenm. Efter allt ppnande r stmningen nog som bst under dagen.

Drefter blir det mest att invnta lggdags eller hlla p med ens julklappar.

Visst finns det en pong med att ha det traditionellt, men rligt talat tycker jag det r sm saker som ndras vilket gr dagen. Ngon ny med i firandet, lite ny mat, kanske ngot nytt p TV, ngot mindre utflyktsml, grannarna tittar frbi eller vad som. Kanske uppskattar de konstanta traditionerna den dagen d de r borta, men just nu vlkomnar jag annat.
Citera
2021-12-25, 08:20
Medlem
Igr bestod min diet av fljande

Wheel of time p Prime efter frukost
Stellaris ett par timmar
Ett avsnitt av Big ban theory p HBO max
De tv avslutande avsnitten av Whitcher p Netflix dr sista avsnittet slutade 15:10
Sedan kte jag hem till mina frldrar och t julmiddag. Var bara jag och de fr att min syster och hennes familj skulle fira med sambons familj och de var 30 mil bort
Hem
Svensson Svensson p SVT och spelade sedan Stellaris i ngon timme
Ngra avsnitt av Big bang theory
Julbad
Sova fr att jobba extra vilket jag inte kan d systemet krnglar
Citera
2021-12-27, 20:06
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Tanken var att fira jul utan familjen, d jag har blivit utsatt fr vergrepp av en granne till familjemedlem precis dr vi skulle vara, men jag saknade familjen fr mycket s jag valde att bita ihop med snus och ngestdmpande.

Det var mysigt med familjen, kusin barnet fick sitt frsta Legoset, s alla hjlpte till att bygga, var lite idylliskt sdr. Maten kommer och vi gr fr att hmta, sger till min 7 riga kusin att ta ggen med bestick pga Corona och fr ngon tyken kommentar frn den arroganta fittan till brorsa. Middag sitter jag och chillar med min smkusin samt min andra kusin, hans fru och barn. Sedan lite brk med brorsan, han skrattar nr min 91 riga farfar har svrt att f tag p en chokladbit som ligger p andra sidan bordet, men mest fr han r otroligt arrogant och tyken. Hamnar i mer brk med brorsan p juldagen, dr han senare """"""""ber om urskt"""""""", sger nej tack till """"""urskten"""""".

S det var min jul! 8/10, hade ndrat lokal och kastat ut brorsan!
Citera
2021-12-27, 20:09
Medlem
Samlade hela familjen, kollade kalle anka t julmat. Hyrde in grannen som tomte fr att sedan spela julklappsleken en helt vanlig traditionell svensk jul dvs
Citera
2022-12-16, 20:07
Avstngd
Dimpens avatar
Hur firar ni jul?

Hur firar ni jul?
Har ni en stor slkt och ker emellan? r ni hemma? Har ni barn? Egna barn eller "delade"?
r ni ensamma som singlar eller r ni med er partner?
Blir julhelgen en stressad "ka omkring"-helg eller en fridfull helg i hemmets lugna vr? Vill ni trffa slkten eller knner ni er tvingade?

Som TS s brjar jag, vi ska bara vara hemma, ta och dricka gott se p Kalle som traditionen bjuder och ven Karl-Bertil Jonsson. Jag r s klart tomte.
Vi ger varandra nn enkel liten klapp och ter julmat, med snaps, l och must. Drefter fr kvllen utvisa fortsttningen.

Juldagen och annandagen med tjejejrnas respektive familjer men nyr med min familj.

S hur ser er jul ut?
Skriv och bertta och lmna inget t slumpen.
Senast redigerad av Dimpen 2022-12-16 kl. 20:41.
Citera
2022-12-16, 20:14
Medlem
Andersdamaans avatar
Samma som frra ret. Har lnat frldrarnas fjllstuga i Hrjedalen och kommer att vara dr med min hustru och min dotter.

Dr s skall vi ta julmat, ka skidor och ha det allmnt mysigt! Litet isfiske blir det ocks sklart fr min del, samt allmn lek i snn!
Citera
2022-12-16, 20:15
Medlem
Vitiss avatar
r ensam p julafton.
Fr att inte knna mig (alltfr) dyster ska jag ta julbord och sova ver p ett schysst hotell.
Citera
2022-12-16, 20:16
Medlem
r singel. Blir ensam fr frsta gngen. Tnker se det som en vanlig dag och sova igenom skiten.
Senast redigerad av Fizzypuff 2022-12-16 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in