2016-12-28, 21:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Vad säger att han inte kan ha blivit skuren/huggen utav någon av BO när dom har försökt att försvara sig? En kniv har ju alla hemma och ligger nog högt i prio om man blir överfallen i sitt eget hem och det är kamp på liv och död. Allafall i mitt huvud.

Om det handlat om avvärjningsskador så är det nog rimligt att anta MGM haft fler skador än invändigt i handen. Förefaller troligare att det handlar om skador från kniv utan parerskydd. Alternativt skurit sig på fönsterglaset.
Citera
2016-12-28, 21:39
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henka02
Jobbat inom kriminalvården och suttit på hundratals rättegångar och har fått uppfattningen att både tilltalade och domstol gillar hans reko och enkla stil under förhandlingar.
Du har hakat upp dig på Karim ärendet men i detta fall måste ju även du vara på de klara med att rätt gärningsman är gripen!

Förstår att di gillar honom eftersom du skrev det i ditt förra inlägg.

Varför går du till direkt angrepp på mig? Jag diskuterar inte om rätt GM är gripen eller ej.
Frågan rörde endast Sammens och du lyckades inte ens besvara den.
Citera
2016-12-28, 21:43
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Hm, det var ju två st högst intressanta bilder..........

som genast tar tankarna tillbaka till hans barndom med jakt och slakt som bevisligen har satt sina spår i grabben tyvärr.
Citera
2016-12-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
som genast tar tankarna tillbaka till hans barndom med jakt och slakt som bevisligen har satt sina spår i grabben tyvärr.
LÄGG AV NU med dina korkade och totalt verklighetsfrämmande inägg om jakt.
Citera
2016-12-28, 21:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja, det är typiskt vid schizofreni att den drabbade isolerar sig.
Men vad som ibland händer är att han plötsligt slutar med sin (oftast) tunga medicinering. Då inträffar "kortslutning" i hjärnan, han kan till exempel bli paranoid och övertygad om att hans liv är i dödlig fara. En stark inre röst kan inbilla honom att hans förföljare/mördare finns i en stuga i skogen och att han måste oskadliggöra dem innan de hinner döda honom.
"Det är typiskt"
Det finns inget som är "typiskt" - det finns vanliga symptom och beteenden som man kan återfinna i olika delar hos många .. Det finns inte ett enda uttryck/beteende som är genomgående och sant för sjukdomen.
Hur sjukdomen yttrar sig är individuellt -- det är inte som brutna ben. Och givetvis har du helt fel i att alla schizofrena skulle isolera sig.
Citera
2016-12-28, 21:59
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Någonstans i mitten av tråden har jag läst att MGM sagt till kompis att han fått höra att han är både schizofren och bipolär.

Reagerade på det, för inte kan man vara både ock! Tror inte det faktiskt. Så det är väl mer troligt MGM är bipolär (manodepressiv sjukdom) än Schizofren...

Så kan det absolut vara. Även vid Bipolär sjukdom är det risk för psykos osv
Citera
2016-12-28, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja, tunga psykmediciner är en sorts knark. Det kan bli allvarliga komplikationer när en person som inte är tillräknelig ska hålla reda på sina doser, han kan glömma att ta sin medicin, medvetet strunta i att ta den eller av misstag ta dubbel eller flerdubbel dos. Då kan det slå slint.
SSRI mediciner är då verkligen inga tunga psykmediciner. Det "slår inte slint" vid felaktiga doser....Det är ju inte direkt Benzo du dillar om nu.
Citera
2016-12-28, 22:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Någonstans i mitten av tråden har jag läst att MGM sagt till kompis att han fått höra att han är både schizofren och bipolär.

Reagerade på det, för inte kan man vara både ock! Tror inte det faktiskt. Så det är väl mer troligt MGM är bipolär (manodepressiv sjukdom) än Schizofren...
Jo, man kan ha fler än en diagnos och Schizofreni och bipolaritet är närliggande diagnoser som kan gå in i varandra.
Citera
2016-12-28, 22:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Så kan det absolut vara. Även vid Bipolär sjukdom är det risk för psykos osv
Ja, det är väldigt många tillstånd som kan leda till psykos -- vanlig stress till exempel. Psykos är ett rätt allmänt begrepp som snuva ungefär - så till vida att det beskriver en grad av avsaknad av verklighetsförankring och manifesterad vanföreställning, precis som snuva beskriver snorig näsa - men det innebär inte att psykos eller snuva är direktkopplade till någon grunddiagnos.
Citera
2016-12-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

Jag förstår inte alls dins tankegångar. Menar du att barn som har föräldrar som jagar blir psykiskt skadade? På vilket sätt tror du att det satt sina spår i grabben?
Citera
2016-12-28, 22:10
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Knepigt att han lyckats ha i hjäl 2 st som bör vara större och starkare tycker jag, 62 åringen bör ju ha beväpnat sig med något innan han traskar över, jag skulle då inte gått tomhänt
Kvinnan var ju 71 år gammal. Vid den åldern så finns det ingen kvinna som kan värja sig mot en 20-årig man. Även en 62-årig man kan faktiskt få problem, även fast det nog i det fallet blev mer strid. Det var ju han som ringde 112, men möjligt att han gjorde det innan han sprang över till kvinnan för undsättning.
Citera
2016-12-28, 22:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, man kan ha fler än en diagnos och Schizofreni och bipolaritet är närliggande diagnoser som kan gå in i varandra.

En person i manisk fas kan få psykoser (det kan även folk utan diagnos få om de av någon anledning utsätts för längre perioder utan sömn).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in